Skip to main content

Het alarm kan geen verbinding maken met het modem.

Sinds gisteren aangesloten bij Odido, wifi en tv signaal gaat goed. Echter het alarm werkt niet. Ik denk dat dat het internet voor de wifi en het alarm vetschillende protocollen hanteren. Hoe kan dit worden opgelost?

Gr.Pierre

Uitgelichte reactie

11 april 2025

Allereerst nogmaals van harte welkom bij Odido, super tof dat je voor ons hebt gekozen! 😀 ​@PierreNuyens 

Goed dat je de weg naar onze community hebt gevonden en dit topic start. Ik kan mij voorstellen dat je ook graag het alarm aansluit, zodat je hier gebruik van kan maken zoals je gewend bent. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Wil je eens nagaan of het alarm compatible is met 2.4 Ghz of 5Ghz? Mocht het alleen 1 van de twee betreffen, dan wil ik het netwerk graag opsplitsen. Hierdoor kan je het alarm verbinden met 1 van de twee netwerken. Heb ik jouw toestemming om dit in orde te maken? Houd er wel rekening mee dat je alle apparaten opnieuw moet koppelen. 

Laat je mij weten wat je wil? Ik regel het graag voor je! 

5 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 11 april 2025

Allereerst nogmaals van harte welkom bij Odido, super tof dat je voor ons hebt gekozen! 😀 ​@PierreNuyens 

Goed dat je de weg naar onze community hebt gevonden en dit topic start. Ik kan mij voorstellen dat je ook graag het alarm aansluit, zodat je hier gebruik van kan maken zoals je gewend bent. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Wil je eens nagaan of het alarm compatible is met 2.4 Ghz of 5Ghz? Mocht het alleen 1 van de twee betreffen, dan wil ik het netwerk graag opsplitsen. Hierdoor kan je het alarm verbinden met 1 van de twee netwerken. Heb ik jouw toestemming om dit in orde te maken? Houd er wel rekening mee dat je alle apparaten opnieuw moet koppelen. 

Laat je mij weten wat je wil? Ik regel het graag voor je! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 april 2025

Hallo Teresa,

Het gaat om een bedraad alarm dat werkt op IP4. Ik denk dat er een apart ip adres in het modem moet worden aangemaakt. Met dat adres kan ik dan de app op mijn gsm wijzigen. Ik hoor weer graag van je. Gr.Pierre 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21016 reacties
  • 11 april 2025

Hallo ​@PierreNuyens 

Wat is het merk/type van het alarm? Misschien helpt dat wat.

Kan het resetten van de geen kwaad of wordt dat niet aangeraden?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 april 2025

Het gaat om een Honeywell galaxy alarm. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 april 2025

Goedendag,

Ik heb al even niets meer van jullie gehoord. Vandaag nog contact gehad met de service van Odido, maar die raden mij toch aan om op jullie te wachten. Ik hoor weer graag van jullie. 

Groet van Pierre Nuyens 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen