Skip to main content

Reeds een maand of 3 problemen, begon met stilstaande tv beeld bij een download op de pc. Bij stoppen download liep beeld weer. Nieuw modem gekregen, na 1 week deze binnen. Geplaatst en toen begon de ellende pas echt. Modem besluit om op onregelmatige tijden zichzelf te resetten, komt na een minuut of 5 terug. Bij mobiele gemeld, guidion is langs geweest, glasbatch vervangen, duurde wel 2 weken voordat afspraak gemaakt kon worden. Probleem was opgelost zat wat stof op. Helaas probleem kwam terug en lijkt alleen maar toe te nemen, na een 3 tal pogingen bij klanten service heeft men besloten guidion opnieuw te laten komen, nu kan afspraak pas gemaakt worden over 4 weken, guidion gebeld zouden terugbellen, helaas het blijft stil, Klanten service gebeld, krijg het simpele antwoordt heb geduld, ik ben het zat.

Hoi @rwa15, bedankt voor de uitgebreide informatie en sorry dat dit nog voortduurt, dit moet snel opgelost worden!

Ik zie dat het modem inmiddels bijna vijf uur constant verbonden is met het internet, hoe vaak vind de uitval ongeveer plaats? Is het een vast tijdstip? Maak je op datzelfde moment ook gebruik van specifieke andere apparaten?

Via je persoonlijke afspraaklink kwam ik erachter dat je jouw afspraak ook nog naar 26 of 27 januari kan verzetten. Het is geen gigantisch verschil maar ik hoop dat dit toch nog een kleine meevaller is.

Ik weet zeker dat de monteur meer voor je kan betekenen, dit komt sowieso goed!


Een paar vragen voor de zekerheid:

  1. Hoe zijn je apparaten aangesloten: via ehternet of WIFI? Heb je nog andere apparatuur in je netwerk (access points, switches etc)
  2. Wat zegt het modem over de uptime als je er op inlogt na problemen? Hoe wordt het modem gevoed, weet je zeker dat je de voeding die met de zyxel is meegeleverd gebruikt? Probeer eens een ander stopcontact?

LouisL

 

De apparaten zijn via ethernet en WiFi aangesloten.Verder geen netwerkapparatuur aangesloten. 2 TVs aangesloten, 1 met mobiele app en de andere met tv decoder rechtstreeks op modem en een hue bridge. Het probleem bijft bestaan indien in alleen de tv’s aangesloten laat en de rest ontkoppel en uit zet, ook alle wifi apparaten. Ook met maar 1 TV aangesloten blijft het probleem bestaan.  Factory reset geprobeerd media converter uit en aan gehad met ontkoppelde router. 

 

Het modem geeft inderdaad een uptime aan van minuten na de reset, modem wordt gevoed door originele adapter, deze werd met modem geleverd, de andere incl alles retour gestuurd. Stopcontact geeft geen problemen, lamp die erop aangesloten is geeft geen problemen.

Mijn grootste probleem is huidion welke niet in staat is om eerder dan 4 weken later te komen en de houding van t-mobile klantenservice die het geheel oplost met de opmerking heb geduld. Kan je vertellen dat dit op is na een problemen reeks van 4 maanden. Guidion is al eens eerder geweest en had de ultieme oplossing glasbatch vervangen, na 1,5 uur begon het feest opnieuw.


Dat klinkt naar een gaar modem/router. Als je een andere router hebt zou je die (desnoods tijdelijk) kunnen proberen. Als je een andere 12V/2A voeding hebt liggen waarvan de stekker op de Zyxel past zou je die zeker ook eens kunnen proberen.


er is geen vast tijdstip waarop dit gebeurt als de uptime nu 5 uur is dan heeft hij zich dus wederom gereset, Meestal is het tv die aanstaat want dan is het direct merkbaar. Het kan 3 keer per uur zijn maar ook soms eens in de 4 tot 6 uur. Je kunt het ook achteraf zien want dan moet de tv een reconnect uitvoeren, ook de tv decoder geeft dan aan dat hij geen connectie heeft en je zult hem moeten resetten, dit terwijl er op de achtergrond tv beeld hebt

 


Reageer