Skip to main content
Beantwoord

Her-aanmelden ONT

  • 23 July 2024
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

Ik ben al door alle hoepels heen gesprongen en wil graag mijn ONT opnieuw aangemeld (registreren) hebben, wie kan hierbij assisteren?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @itppodl, welkom op onze Community!

Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd voor je. Wat was precies de reden dat je dit hebt willen laten doen? 

Reputatie 1

Dank! ik zag het gebeuren, ONT herstart maar met de upload nog +-75mb lager dan download, niets veranderd door de her-registratie, op zich geen probleem, ik weet wat ik verder kan doen.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @itppodl, dat is inderdaad een interessant vraagstuk dat je voorlegt! Eigenlijk komt het wel vaker voor dat de snelheden niet volledig symmetrisch zijn, maar ik begrijp ook dat de snelheden hier weer net wat verder uit elkaar liggen dan dat je zou verwachten. Ik neem aan dat je al een andere internetkabel hebt geprobeerd en ook een andere LAN poort? Je test hier direct op het modem? Is er nog een ander apparaat dat je uit kan testen?

Ik ben benieuwd, ik denk graag mee hoe je nog wat extra Mbit/s kan scoren!

Reputatie 1

Hi Cal,

Ik test op het modem (Asus AX88U Pro / 3004_388.8_0 (Merlin)) met Wan/Lan 2.5gb met ingebouwde Ookla test systeem (deze is betrouwbaar gebleken tov. iperf sites en speed.io) +origineel ONT.

De download is prima, 1gb is nooit haalbaar dus +-950 is optimaal.

nb. Op wifi6(AX/160mhz) haal ik 890/860 (android).

De upload loopt achter maar is wel stabiel (de ax88 kan Wan/Lan throughput aan van ruim 2gb), aan de Lan kant gebruik ik LA(802.3ad) waarmee ik een 1gb upload kan verzadigen dus daar geen probleem (ter voorbereiding voor 2gb in 2025).

Ik lees al een poos mee en concludeerde dat een her registratie het meest voor de hand lag, hierna is het echt een Cat6/ONT/AON probleem.

Maar eerst eens een andere Cat6 route regelen naar de ONT, de huidige loopt een stuk buiten het pand wat niet echt 'lekker’ is 😁

Maar ideeën om meer upload mb's te scoren hoor ik graag.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @itppodl, dat is een mooie set-up, zo ben je zeker helemaal klaar voor de toekomst! Behalve een andere LAN kabel en LAN poort kom ik op dit moment ook niet op verdere tips. Wel lijkt het mij nog slim om direct op het modem een test te draaien. Een hoop andere tips zoals alle programma's afsluiten en andere apparaten ontkoppelen lijken mij niet erg nuttig omdat het alleen om de uploadsnelheid gaat en niet om beide snelheden. Dat je kabel buiten het pand loopt kan ook nog uitmaken en is zeker het testen waard, alleen ook hier zie ik meer heil in als het ook om de downloadsnelheid zou gaan.

Mocht je nog een manier vinden om je snelheid op te krikken, laat het zeker weten. Ik ben namelijk erg benieuwd en als ik je nog kan helpen schiet ik je graag te hulp! 😃

Reageer