Sinds ongeveer 2 maanden ervaar ik thuis een heel hinderend probleem met mijn wifi verbinding.
Er lijkt ergens iets mis te gaan met de DNS server.
Op alle apparaten binnen het huis (mobiele telefoons, PS4, Nintendo Switch, iPad) gaat het goed met de internet verbinding, echter alleen op mijn persoonlijke laptop heb ik constant last van een weg vallende wifi verbinding. Ook speelt een soortgelijk probleem op mijn smart TV, maar alleen bij Netflix. (Deze geeft dan een foutcode die erop duidt dat er een probleem is met de DNS) youtube en andere internet applicaties werken wel naar behoren op de smart TV.
Op mijn laptop is het probleem het ergst, want daar valt de internet verbinding gemiddeld iedere 2 a 3 minuten even weg, onafhankelijk van wat ik doe. (het gebeurt zelfs als ik niks met internet doe. Ik zie dan gewoon op mijn taakbalk rechts onderin dat mijn wifi even weg valt en zichzelf weer hersteld.)
Als ik op de laptop in de internet browser (Chrome, IE, Edge) websites benader gaat het na een aantal minuten altijd fout. Dan blijft hij maar laden en komt de foutmelding naar voren '’DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET'’
Soms is de foutmelding net iets anders. Bijvoorbeeld ERROR_TIMED_OUT of DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN. Af en toe zie ik ook ineens weer andere foutmeldingen, maar het heeft altijd iets te maken met de DNS.
- De router / modem zijn meerdere malen herstart, ook volledig met de stekker eruit
- De router heb ik ook al meerdere keren naar fabrieksinstellingen gezet door het pinnetje aan de onderkant in de te drukken.
- Wifi kanaal aanpassen heeft niet geholpen.
- Handmatig een DNS server invoeren bij de adapter opties (bijvoorbeeld 8.8.8.8.) helpt ook niet.
- Als ik mijn laptop verbind met mijn mobiele hotspot is er niets aan de hand en werkt alles naar behoren.
- CMD commands, flushen / releasen etc. heeft ook allemaal niets geholpen.
Na meerdere malen contact gehad te hebben met de servicedesk in de afgelopen maanden en alleen maar dezelfde standaard tips gekregen te hebben die allemaal niet werken ben ik het een beetje zat en ik zoek dringend hulp met dit vreselijk vervelende probleem!
Alvast bedankt!