Skip to main content

Nou, we zijn inmiddels bijna 1,5 week bezig om verbinding te krijgen met een netwerk. Manman, wat een gedoe en wat een slechte service en communicatie overal 🫠

Overstappen van KPN naar T mobile, het klonk zo mooi; flink omlaag in kosten, maar de praktijk geeft je een maagzweer hoor 😂 Tmobile heeft de nieuwe spullen geleverd en aangesloten, joepie! We kunnen gewoon gelijk weer alles gebruiken in huis. Ohnee, toch niet, KPN moet nog langskomen. Want er moet nog iets omgezet worden (???) in de meterkast. Tot 5(!!!) keer toe komt de monteur niet op afgesproken tijd opdagen. En dan is hij er eindelijk wel, WERKT HET NOG NIET. T-Mobile kan uiteraard niet helpen, want er moet eerst weer een ticket gemaakt worden waar 6 mensen een plasje over moeten doen. 

Maar wellicht kan iemand hier mij helpen al? We hebben een T-56 modem, glasvezel, allelampjes groen, behalve het internet lampje, die is rood. Wifinetwerk is wel zichtbaar, maar geeft bij mijn telefoon de melding "WPA3 connection required." Wellicht kan ik daar al iets mee? Is het een instelling in het modem? 

Kan iemand me hier verder mee helpen? Ik word er inmiddels wel moedeloos van 😅🥲

Groet, Stefanie 

Hallo @Stefaniev 

Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter,? Met de instelling WPA3 hoef je voorlopig niks te doen, eerst moet het wereldbolletje op de router groen branden 😁

Hi Waqqas, 

Bedankt voor je reactie. De lampjes 2.5G wan, 2.4G en 5G zijn groen, LAN knippert groen, wereldbol is rood 🙂 Op de router.

De mediaconverter: LAN knippert langzaam, PON knippert snel..

@Stefaniev

Een knipperende PON lampje kan betekenen dat de mediaconverter niet juist is geregistreerd.

Er is iig wel een glasvezel signaal.

Kan ik daar zelf iets mee? Of moet daar weer iemand (van tmobile?) Voor langskomen?

@Stefaniev 

Een moderator zou weer een Guidion monteur moeten sturen.

@Cheyenne @Nora @Pharwin @Tommie @Mitch @Ishana  anyone? :)

Hoi @Stefaniev, allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet onze bedoeling. Ik heb het direct nagekeken, het is nu in behandeling bij de technische dienst. Als het niet bij KPN ligt, zullen zij Guidion aansturen. Ik heb mijn uiterste best gedaan om dit voor je te versnellen, je zult hier zo snel mogelijk over gecontacteerd worden. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag!

Hi @Ishana dank je wel!

Gek genoeg hadden we gister ineens wifi?? Niemand langsgeweest, we hebben het hele weekend ook niets meer geprobeerd, maar het pon-lampje knipperde ook niet meer. Dus alles lijkt nu te werken :) 

Hoi @Stefaniev, bedankt voor deze update. Ik ben blij om te horen dat alles het weer doet! Nog een fijne middag. 

Nou, we zijn inmiddels bijna 1,5 week bezig om verbinding te krijgen met een netwerk. Manman, wat een gedoe en wat een slechte service en communicatie overal 🫠

Overstappen van KPN naar T mobile, het klonk zo mooi; flink omlaag in kosten, maar de praktijk geeft je een maagzweer hoor 😂 Tmobile heeft de nieuwe spullen geleverd en aangesloten, joepie! We kunnen gewoon gelijk weer alles gebruiken in huis. Ohnee, toch niet, KPN moet nog langskomen. Want er moet nog iets omgezet worden (???) in de meterkast. Tot 5(!!!) keer toe komt de monteur niet op afgesproken tijd opdagen. En dan is hij er eindelijk wel, WERKT HET NOG NIET. T-Mobile kan uiteraard niet helpen, want er moet eerst weer een ticket gemaakt worden waar 6 mensen een plasje over moeten doen. 

Maar wellicht kan iemand hier mij helpen al? We hebben een T-56 modem, glasvezel, allelampjes groen, behalve het internet lampje, die is rood. Wifinetwerk is wel zichtbaar, maar geeft bij mijn telefoon de melding "WPA3 connection required." Wellicht kan ik daar al iets mee? Is het een instelling in het modem? 

Kan iemand me hier verder mee helpen? Ik word er inmiddels wel moedeloos van 😅🥲

Groet, Stefanie 

Ik wacht al 5 weken! En mn internet werkt nog niet…Ik heb nog nooit zn slechte service meegemaakt als hier.

Hi @Terneusen86, ik wil ook voor jou ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent! 

Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat in jouw geval de oorzaak van het probleem in de wijkcentrale zit. KPN Netwerk NL is de netwerkbeheerder van deze wijkcentrale en wij hebben ze aangestuurd om dit probleem te herstellen. Zij zijn hiermee bezig voor je en zodra we terugkoppeling hebben ontvangen, laten we dit direct aan je weten! 

Hi @Terneusen86, ik wil ook voor jou ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent! 

Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat in jouw geval de oorzaak van het probleem in de wijkcentrale zit. KPN Netwerk NL is de netwerkbeheerder van deze wijkcentrale en wij hebben ze aangestuurd om dit probleem te herstellen. Zij zijn hiermee bezig voor je en zodra we terugkoppeling hebben ontvangen, laten we dit direct aan je weten! 

Hi Nora,

Fijn, dit heeft Tommie/klantenservice ook al meerdere malen gedaan. Maar tot weinig succes. (Zie mijn topic “Nieuw klant Odido”) Dat het in de wijkcentrale is dat was al bekend sinds de installatie monteur bij mij langs geweest is op “5 Oktober”. Ook is KPN Netwerk al in de wijkcentrale geweest op 18 Oktober. Maar die vertelde mij dat het jullie probleem was. Nu komen ze weer….het zal mijn benieuwen. Ik hoop dat ze voor snel bellen, want mijn geduld is echt op, naar meerdere telefoontjes afspraken is mijn geduld nu wel op. Ik was al van plan om dit weekend mijn abonnement op te zeggen bij jullie, dus ik hoop dat ze voor Woensdag gaan bellen wanneer ze de wijkcentrale in gaan voor de reparatie van de splitter kanel. Want ben echt genoodzaakt om het hele abonnement op te zeggen. Ik heb geen zin meer om dagen/weken te wachten…

Hi @Terneusen86 Ik kan mij goed voorstellen dat je zo snel mogelijk online wilt zijn. Ik zie dat we momenteel een update hebben van de KPN monteur. Zo te zien kon het niet opgelost worden en hebben zij een ondergronds probleem geconstateerd. Het euvel is dus in ieder geval gevonden, dus dat is goed nieuws. Onze technische dienst is nu nog bezig met onderzoeken hoe dit opgelost kan worden. Hopelijk gaat dit nu in een razendsnel tempo en ben jij zo weer online! 

Hi @Terneusen86 Ik kan mij goed voorstellen dat je zo snel mogelijk online wilt zijn. Ik zie dat we momenteel een update hebben van de KPN monteur. Zo te zien kon het niet opgelost worden en hebben zij een ondergronds probleem geconstateerd. Het euvel is dus in ieder geval gevonden, dus dat is goed nieuws. Onze technische dienst is nu nog bezig met onderzoeken hoe dit opgelost kan worden. Hopelijk gaat dit nu in een razendsnel tempo en ben jij zo weer online! 

Hi Demi,

ik had ook al contact gehad met KPN. En die gingen ook achter de aannemer aan. Dus ben benieuwd of ik vandaag nog wat ga horen. Hoe en wat. Want wacht echt te lang helaas.

Dat snap ik @Terneusen86. Weet dat je hoe dan ook snel van ons of KPN NetwerkNL hoort. Wij zijn er druk mee bezig!

Reageer