beste community leden,
om het verhaal kort te houden ik ben al jaren klant bij tmobile. in juli ben ik naar kpn overgestapt en in augustus weer terug naar tmobile (ivm odf wba gedoe ) en eindelijk internet premeum 1000 MBITs.
helaas vanaf dag 1 is de snelheid de helft van wat wordt beloofd bekabeld Down +-450 up 550. wifi Down 370 up 450. de monteur die kwam mijn modem aansluiten zei al dit is waarschijnlijk het hoogste snelheid wat je kan halen n wifi is helemaal niet belangrijk als je 20% haalt is het ook goed.
ik heb met klantenservice gebeld, de dame aan de telefoon zei al dat mijn verbdinding niet goed was en moest monteur langs komen op 9 september. monteur is niet geweest. opnieuw ,monteur afspraak ingepland. op 21 september kwam de zelfde monteur weer bij me langs die mijn modem had aangesloten. hij heeft de modem, mediaconverter en glasvezel kabel vervangen en opnieuwe gestest download was ongeveer 700 mbps en upload 900 mbps. naar wifi heeft hij niet eens gekeken en weg was hij.
helaas is de probleem niet verholpen, bekabeld download snelheid is nog steeds laag upload is rond 900 mbps dat is goed.
ik had hiervoor 100mbps en dat werkte prima bekabeld en wifi was de snelheid 97 mbps down/up.
maar voor de zekerheid vandaag 24 september nieuwe cat6 kabel gekocht voor tussen converter
en modem en van modem naar versterker (fritz wlan 1750e). de probleem is echter ergens anders want de cat6 kabels hebben ook niet geholpen.
ik heb een paar screenshots gemaakt daar zie ook dat de download snelheid niet stabiel is.
de metingen zijn allemaal bekabeld op windows 10 laptop in veilige modes en ik gebruik de speedtest app.
ik lees vaak mee op de forum en zie dat meestal problemen hier goed geholpen worden ik hoop stiekem ook dat ik via deze weg geholpen kan worden. als ik rond 900 mbps down en up heb ben ik heel erg blij.