Skip to main content

Goedenavond, vorige week is bij ons glasvezel geïnstalleerd. Super verlopen en binnen no time alles prima werkend.

Maar nu is vanaf begin deze week de upload snelheid mega traag 3,38 Mbps terwijl de download 871 Mbps is. 

Ze zijn in onze wijk vanaf maandag volop bezig de kabel bij een hoop huizen naar binnen te schieten...kan het daar mee te maken hebben ?

@Kevinnnn hoop toch van niet. Met de laptop is het nog wel te doen. Maar de pc heeft geen wifi. En op de 1 of andere manier wil 5g hier in huis ook niet helemaal. Max 1 streepje ontvangst in huis. 

Heb voor nu het ziggo modem weer aangekoppeld om de pc in elk geval internet te geven. Maar die loopt 3 maart ook af.


@Kevinnnn hoop toch van niet. Met de laptop is het nog wel te doen. Maar de pc heeft geen wifi. En op de 1 of andere manier wil 5g hier in huis ook niet helemaal. Max 1 streepje ontvangst in huis. 

Heb voor nu het ziggo modem weer aangekoppeld om de pc in elk geval internet te geven. Maar die loopt 3 maart ook af.

Dat is minder dan, gelukkig kan je nog even gebruik maken van het ziggo modem. Als het niet beter wordt laakt het mij zaak voor t-mobile om ziggo te benaderen om het nog even door te lopen, daar wij geen gebruik konden maken van de overstapservice en nu met shit internet zitten….


@Kevinnnn .

Ben bang dat dat niet gaat gebeuren. Maar idd de overstapservice kon ook niet. Moest zelf opzeggen. Ergens nu even een geluk bij een ongeluk🤣🤣

Maar voor nu belangrijk dat de ogen open gaan dat er wat groters speelt hier in hellevoetsluis. Teveel mensen met hetzelfde probleem. Kan me absoluut niet voorstellen dat er dan bij iedereen afzonderlijk sprake is van een storing in de eigen setup.

En daarna is het nog de vraag of ik bij tmobile blijf. Dat hangt vooral van de oplostijd af en hoe ze het daarna afhandelen met ons als klant. Want laten we wel wezen je betaald nu voor iets onbruikbaars + dat ik al best mijn twijfels kreeg of ik de goede keuze gemaakt had over het overstappen nadat ik zelf constant heb moeten bellen over hoe het ervoor stond met de oplevering. Want daar kreeg ik ook 0,0 communicatie over. 

Laten we hopen op goede snelle oplossing.


Test resultaten over een periode van dagen 10-02 t/m 15-02 wellicht helpt het.

 

 

Datum

Download

Upload

Latentie

Servernaam

ExternIP

2023-02-15 13:38

379853

3699

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-15 11:51

390964

5249

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-15 10:04

360240

3916

6

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-15 09:59

94476

6746

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-14 22:03

351361

6396

7

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-14 21:18

383270

5585

8

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-14 21:16

243659

7209

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-14 21:15

233567

6624

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-14 21:08

378239

5213

7

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-14 20:24

91193

5334

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-14 10:13

383896

3173

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-14 10:05

93989

6224

4

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-13 23:58

382553

4817

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-13 23:58

334160

7117

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-13 22:51

391691

4475

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-13 21:25

389013

5264

6

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-13 20:44

384944

5416

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-13 20:41

91861

6516

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-13 20:38

92087

7794

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-12 17:41

382042

256277

6

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-12 16:30

394509

312035

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-12 09:31

225673

262797

8

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-11 23:09

385375

270177

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-11 22:31

384211

300114

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-11 20:42

163237

91396

4

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-11 12:23

378236

340389

7

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-11 11:32

157220

170649

8

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-11 10:38

387669

264173

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-11 10:15

390301

287899

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-10 23:24

383762

413136

4

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-10 22:46

287005

327714

7

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-10 22:46

281135

345308

7

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-10 17:06

396386

390122

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-10 14:08

391445

407863

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-10 13:45

391706

347877

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-10 11:00

390325

419062

4

Amsterdam

87.208.108.XXX

2023-02-10 10:51

389894

406905

5

Amsterdam

87.208.108.XXX

 

Goed te zien dat de testresultaten op de 13e flink anders zijn op de upload snelheden


Hoi @Peter Gehlen, @Yokingy, @Schutterop, @Kevinnnn & @Daphne091985,

Allereerst heel erg bedankt voor alle informatie die jullie konden aanleveren, dat helpt enorm en dat waardeer ik altijd erg! 😃

Ik ben meteen voor jullie dit aan gaan kaarten bij de technische afdeling en inmiddels hebben wij een grootschaliger onderzoek naar de uploadsnelheid in Hellevoetsluis geopend. Gek genoeg zijn er wel wat klanten die een hoge uploadsnelheid halen in Hellevoetsluis, maar desondanks zijn ik en wij ook overtuigd dat dit in het netwerk moet zitten.

Hier is het laatste woord nog niet over gezegd noch geschreven, hier maken wij werk van voor jullie!


Top Cal,

Hopelijk zijn ze erg snel achter wat en waar het probleem is .


@Cal 

Hoop dat ze het snel vinden want heb nu de oude setup van ziggo maar weer aangesloten. Die loopt maar tot 2 maart. Daarna wordt het wel lastig. 


Hier op de Vierasser in Hellevoetsluis ook hetzelfde probleem. Max zo’n 10mb up wat 1000 moet zijn. Volgens de monteur zou een soort update aan de modem het gaan oplossen maar ik geloof dat niet zo erg. 
Ik wacht nog maar heel even met het opzeggen van Ziggo… Hopelijk wordt dit snel opgelost!


@greenelephant4 ,als je de mogelijkheid hebt om nog te wachten met opzeggen dan zou ik dat zeker nog niet doen. Ik heb het jammer genoeg al wel gedaan en is echt geen werken op deze manier .....alleen maar draaiende ballen en zandlopers in beeld 😪


@Peter Gehlen Ondanks dat Ziggo een maand opzegtermijn heeft en ik dus sowieso heel maart nog Ziggo heb, ga ik inderdaad nog maar heel even wachten. Eerst maar zeker weten dat T-Mobile dit kan oplossen, en niet straks komen met: we kunnen het niet vinden. Jammer voor u, it is what it is...


Hoi @greenelephant4, logische zorgen! Wél wil en kan ik je verzekeren dat wij dit absoluut gaan oplossen en dit ook zeker op te lossen is. Zodra er een update beschikbaar is zal je die in dit topic aantreffen.

Dit komt helemaal goed! 😃


Even een update: ODF heeft ook gereageerd. Helaas niet inhoudelijk maar ook daar is het duidelijk dat er iets aan de hand is binnen de infrastructuur in Hellevoetsluis

 

Goedemiddag,

 

Vervelend om te horen dat de uploadsnelheid niet naar behoren werkt.

Wij hebben de vraag uitgezet bij onze aannemer met de vraag of dat zij hier meer van weten?

 

Met vriendelijke groet/Kind regards,

 

  Joyce van Team Open Dutch Fiber

 

 

  Open Dutch Fiber    Postbus 117 3980 CC Bunnik • www.opendutchfiber.nl


Hoi @greenelephant4, logische zorgen! Wél wil en kan ik je verzekeren dat wij dit absoluut gaan oplossen en dit ook zeker op te lossen is. Zodra er een update beschikbaar is zal je die in dit topic aantreffen.

Dit komt helemaal goed! 😃

Hier hetzelfde resultaat. Download prima, Upload helemaal niets. Dit is op een bedrade aansluiting.

 


Hoi @Peter Gehlen@Yokingy@Schutterop@Kevinnnn & @Daphne091985,

Allereerst heel erg bedankt voor alle informatie die jullie konden aanleveren, dat helpt enorm en dat waardeer ik altijd erg! 😃

Ik ben meteen voor jullie dit aan gaan kaarten bij de technische afdeling en inmiddels hebben wij een grootschaliger onderzoek naar de uploadsnelheid in Hellevoetsluis geopend. Gek genoeg zijn er wel wat klanten die een hoge uploadsnelheid halen in Hellevoetsluis, maar desondanks zijn ik en wij ook overtuigd dat dit in het netwerk moet zitten.

Hier is het laatste woord nog niet over gezegd noch geschreven, hier maken wij werk van voor jullie!

Bedankt voor je reactie,

 Via de klantenservice werd ik en ws nog andere reageerders hier van het kastje naar de muur gestuurd.

Telefonische hulp was zwaar onder de maat.

Op mijn e-mail naar de klantenservice met screenshots m.b.t. de dramatische verbindingssnelheid is nooit meer gereageerd na de standaard ontvangstbevestiging, 

Daar kan jij natuurlijk niks aan doen,  Ik heb er ook mijn volste vertrouwen in dat jij hier mee aan de slag gaat. 
Deze klachtenregen kost jullie klanten. En bovendien kost dit ons ook geld. 

Binnen hoeveel dagen kunnen wij verbeteringen verwachten? 

 

 

 


Het lijkt erop dat het probleem hersteld is, in ieder geval bij mij wel. 

Niets meer aan doen, houden zo .

 


Hier lijkt het ook goed nu. 👍  Bekabeld 940 down en up. Dank T-Mobile monteurs voor de snelle actie… En nu zoals @Peter Gehlen zegt: afblijven! ;-)


Dit begint er idd op te lijken 🔝 houden zo ! 


Wilde net vragen hoe het bij jullie is.

Hier lijkt het idd ook weer te werken. Bekabeld ruim boven de 900 zowel up als down. Wifi hebben we het even niet over maar dat ligt aan mijn deco's die een spelletje met me aan het spelen zijn. Als dit stabiel blijft kan ik vandeweek even heel mijn setup opnieuw opbouwen zodat ook de deco's weer gaan doen wat ik wil. 


Ook hier lijkt het allemaal weer prima te zijn. Ca. 390/390 dus dat is prima voor mijn 400 mbps abonnement. Werd vanmiddag al gebeld door T-Mobile klantenservice maar had weinig tijd en was niet thuis aanwezig. Bellen morgenmiddag even terug. Best fijn om zo afspraken te maken. Vooralsnog dank voor de vlotte behandeling en oplossing. Ben wel benieuwd wat er nu aan de hand is geweest…het was immers eerst slecht toen even oke, daarna bal en zijn we deze discussie op dit forum gestart waarna we nu weer in een oke fase zitten….. Ik hoop dat het zo blijft in elk geval.


Ook hier op de Zenit lijkt alles hersteld, heb hier ook monteurs in de straat bezig gezien wellicht waren die er voor de storing. Nu maar hopen dat alles nu goed blijft gaan. 🤞


In Hellevoetsluis vandaag ook max up en download snelheid. Nu nog de haperingen weg uit de opgenomen programma's dan gaan we blijven worden.


Hey @Peter Gehlen. @Yokingy, @Schutterop, @Kevinnnn, @greenelephant4, @Daphne091985 en @Ingrid bs, bedankt voor al jullie updates! Het lijkt er inderdaad op dat het verholpen is. Het incident is nog niet geupdate in mijn systeem, dus ik kan nog niet uitsluiten wat de oorzaak daadwerkelijk was. Als jullie weer wat opvalt, geef dan gerust een seintje!


Hier ook alles weer prima.

 


Reageer