9 februari werd eindelijk het glasvezel aangesloten na 4 maanden vertraging.
Helemaal blij.
Echter na een dag of 2 begon er vanalles te haperen. Tv boven via de tmobile app blijft hangen in de zin van dat hij 4 a 5 keer 3 seconden teruggaat en opnieuw afspeeld daarna gaat hij weer gewoon verder om dat na een minuut of 10 weer te doen.
Dacht eerst acht tv is misschien niet best meer. Totdat mijn dochter erover begon dat in discord calls het iedere leer wegviel.
Toch even een speedtest gedaan. Het resulaat was net aan 1 mbps upload. Hierop natuurlijk tmobile gebeld. Alle stappen die ik zelf al doorlopen had doorlopen. Zonder enig effect.
Nu is alles doorgestuurd naar de technische dienst maar dat kan nog dagen duren. En ik begreep via messenger dat ik niet de enige ben hier.
Alles draaide toen de monteur wegging en we hebben er niks aan veranderd. Dus schiet mij maar lek.
Vraag me nu vooral af waar ik aan toe ben en hoe lang dat dit kan gaan duren. Want thuiswerken is nu onmogelijk en gamen wil ook niet meer. Heel gezellig met 2 fanatieke gamers in huis. Advies van tmobile was om mijn mobiel maar als hotspot te gebruiken. Iedere keer bijvullen en pc van manlief heeft helemaal geen wifi ontvanger dus die heeft weinig aan een hotspot.
Waar kan dit aan liggen. Toch in de wijkkast? Heb inmiddels contact met nog 2 mensen uit de wijk met exact de zelfde problemen.
Aanvulling. Ik probeer al foto's toe te voegen met de speedtests die ik gedaan heb zowel direct op het modem bekabeld als verderop in huis bekabeld en via wifi. Echter op de 1 op andere manier krijg ik de foto's niet toegevoegd.