Skip to main content
Beantwoord

haperingen galsvezel

Wij hebben al enige tijd glasvezel van odido, maar hebben eigenlijk al die tijd al last van "haperingen" ik merk het dat als ik filmpjes op social media kijk, het filmpje hangt of begint te bufferen, mijn iptv gaat regelmatig een seconde op zwart beeld, de videodeurbel is vaak offline en zoekt dan weer verbinding, begint behoorlijk vervelend te worden, ik heb mijn modem al meerdere keren gereset, maar dat is elke keer een hoop gedoe om alle apparatuur weer opnieuw te installeren, graag hulp en een oplossing 

Beste antwoord door Teresa van Odido

@wesleymaastrich Super bedankt! Ik ben gelijk gaan kijken, maar ik zie dat het rekeningnummer niet overeenkomt. Wil je dit nog eens nagaan? Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

15 reacties

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

heb je de t50

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20676 reacties
  • 23 februari 2025

Hallo ​@wesleymaastrich 

Ben je toevallig aangesloten op het KPN netwerk met een zwarte Genexis ONT?

Heb je dit probleem zowel bekabeld als via de WiFi?

Heb je het ook al eens aangekeken zonder bekabelde apparatuur?

Waqqas schreef:

Hallo ​@wesleymaastrich 

Ben je toevallig aangesloten op het KPN netwerk met een zwarte Genexis ONT?

Heb je dit probleem zowel bekabeld als via de WiFi?

Heb je het ook al eens aangekeken zonder bekabelde apparatuur?

Ik zie een zwart "opzet ding" met Nokia erop en erboven staat kpn ja, en het is op de gsm merkbaar draadloos en iptv is bekabeld

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20676 reacties
  • 23 februari 2025

@wesleymaastrich 

Heb je een bekabelde laptop of pc? Wanneer je veel last hebt van haperingen open dan eens het opdrachtenprompt en type ping -n 1000 8.8.8.8.

Zodra het klaar is kan je het resultaat dan eens delen en is de snelheid verder wel in orde?

Waqqas schreef:

@wesleymaastrich 

Heb je een bekabelde laptop of pc? Wanneer je veel last hebt van haperingen open dan eens het opdrachtenprompt en type ping -n 1000 8.8.8.8.

Zodra het klaar is kan je het resultaat dan eens delen en is de snelheid verder wel in orde?

Nee ik heb geen laptop of pc 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20676 reacties
  • 23 februari 2025

@wesleymaastrich 

Ik heb hier ook een glasvezelaansluiting met een zwarte Nokia ONT en ik heb dit ook maar gelukkig is het minimaal.

Ook vele anderen hebben dit probleem op het KPN netwerk. Meestal kan een portmove oid helpen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4146 reacties
  • 23 februari 2025

@wesleymaastrich Goed dat je via onze community aan de bel trekt. Ik weet zeker dat we hier tot een oplossing komen. Ik help je graag verder! 

Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je de lege velden van je community profiel invullen met jouw gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN)? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken. 

Geef je het aan als je zover bent? Ik sta voor je klaar!

Teresa van Odido schreef:

@wesleymaastrich Goed dat je via onze community aan de bel trekt. Ik weet zeker dat we hier tot een oplossing komen. Ik help je graag verder! 

Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je de lege velden van je community profiel invullen met jouw gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN)? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken. 

Geef je het aan als je zover bent? Ik sta voor je klaar!

Ik heb de gegevens ingevuld

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • Antwoord
  • 23 februari 2025

@wesleymaastrich Super bedankt! Ik ben gelijk gaan kijken, maar ik zie dat het rekeningnummer niet overeenkomt. Wil je dit nog eens nagaan? Alvast bedankt. 

Teresa van Odido schreef:

Nu klopt het

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 23 februari 2025

@wesleymaastrich Super, heel erg bedankt! 

Ik zie dat je inderdaad op het WBA netwerk zit. Het lijkt er op alsof jij last hebt van dit issue: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community

Om dit te onderzoeken heb ik meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Indien nodig zullen zij je op de lijst zetten voor een ONT (glasvezelkastje) swap. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik sta voor je klaar!

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1012 reacties
  • 23 februari 2025
wesleymaastrich schreef:

Ik zie een zwart "opzet ding" met Nokia erop en erboven staat kpn ja, en het is op de gsm merkbaar draadloos en iptv is bekabeld

@Teresa van Odido Zie hier dat deze gebruiker reeds een Nokia ONT heeft op het KPN netwerk. De gebruikelijke ONT swap is toch alleen voor Genexis ONTs?

Waqqas schreef:

@wesleymaastrich 

2 Jongens hier geweest van guidion, maakte foto van modem, speedtest gedaan, alles is goed zeiden ze, en ze gingen weer, letterlijk 2,5 minuten binnen en daarna nog half uur voor de deur in de auto gezeten, als ik weer last heb moet ik weer melden....

TM33
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 4 maart 2025

Deze testen zijn op een wifi verbinding gemaakt, niet betrouwbaar, kan je eens een pingtest uitvoeren op een bekabelde verbinding? Via CMD → command: ping -n 1000 8.8.8.8. 

Ook ben ik wel benieuwd of je überhaupt bekabeld problemen heb of alleen met wifi. Wat voor cliënts (slimme cliënts) zijn aangesloten op je netwerk? Kan je een lijstje opstellen? Dan hebben we wat meer informatie om mee te werken. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen