Skip to main content

Goedemiddag,

Het onderwerp is niet zo duidelijk echter hoop ik dat dit het duidelijker maakt:

Recentelijk verhuisd en hierbij de overstap gemaakt naar ODIDO, helaas merk ik wat verschillen in het gamen / streamen. (haperende games wanneer ik stream, hoge pingspikes) en pingspikes overal wanneer ik game. 
Het enige ding dat ik me kan bedenken wat veranderd is, is mijn netwerk.

Ik zit op hogere snelheden dan voorheen wat een positieve invloed zou moeten hebben dacht ik echter vind ik mijn download latency (niet ping) wel aan de hoge kant (90-110ms) terwijl mijn upload latency rond de 8 zit, mijn ping hopped ook veel tussen de 20 en 60.

Iemand die me in de juiste richting kan helpen? Over hardware weet ik wel wat maar over internet weinig tot niks.

Welkom bij Odido en op onze community! 😀 @JCynatic 

Goed dat je dit gelijk aankaart. Ik help je graag verder, zodat we weer kan gamen zonder vertragingen! 

Ik ben benieuwd of je jouw device bekabeld hebt aangesloten of gebruikt via de wifi. Ervaar je deze problemen alleen als je gamed of heb je dit ook op andere apparaten gemerkt?

Daarnaast ben ik benieuwd of je al eens hebt geprobeerd de UPnP instellingen al eens aangepast. Zo niet, wil je dit eens proberen?

Laat je mij weten of dit verbetering geeft? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

 


Ik heb hetzelfde probleem, ik gebruik wifi en kabel en ik speel nog steeds games op de console, er is een probleem


Hi @Currose7 & @JCynatic, welkom op onze Community!

Zouden jullie een pingtest & bekabelde speedtest willen uitvoeren, ik gok dat het bij jou @JCynatic aan het WBA ONT issue ligt:   

 

Bij jou @Currose7 is dit niet het geval, dus ik ben benieuwd wat uit de testen zal komen, alvast bedankt!

 

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres

Reageer