Skip to main content

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

Hallo @florisVries 

Test je de snelheid met een laptop/pc die rechtstreeks aangesloten is op de router met minimaal een CAT5E internetkabel dus zonder een switch oid er tussen? Maak hierbij gebruik van de Ookla speedtest app en doe de speedtests met verschillende testservers.

Je kan ook nog testen met een andere laptop/pc om een hardware/software probleem uit te sluiten.


Al gedaan met Guideon erbij, verschillende laptops, pc, geen verandering daar ligt het niet aan…


@florisVries

Kun je wat printscreens plaatsen van speedtests met verschillende testservers via de Ookla speedtest app?

Zorg dat je hele beeldscherm zichtbaar is dus ook dat je laptop/pc bekabeld is aangesloten.

De moderators kunnen deze dan gebruiken voor een onderzoek.


Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

Hoi Floris,

Je bent niet de enige. Ik heb nu een paar maanden 1gb up en down en exact hetzelfde verhaal. 400 Mbps down en 975 Mbps up. Deze week gesproken met T-Mobile en ze hebben geen idee. Het was al direct niet in orde bij oplevering door Gideon. Met laptop direct aan het zyxel modem. Met nieuwe modem. Met nieuwe glas converter. Nu hangt het handeltje van de glas converter direct aan mijn firewall en het blijft hetzelfde. Probleem ligt dus zeker niet in huis. Ik ben ook al bezig geweest met MTU instellingen op de Firewall NIC, want 1460 i.p.v. 1500 is eigenlijk wel beter. Maar de snelheid blijft gewoon shit. Ik heb een 2e lijn van Ziggo daarnaast en die performed exact wat het moet zijn. Dus @T- Mobile , doe er wat aan. Want het is ook niet netjes om facturen te blijven sturen voor een 1gb up en downlijn terwijl dat niet gehaald kan worden.

Edwin


@florisVries @EdwinBrokx

Zonder screenshots van de Speedtest.net app, kan T-Mobile niet heel veel doen. Het beste is het dus om even bij Speedtest.net de Windows of MacOS App te downloaden en installeren.

Eenmaal geïnstalleerd kan je snel en eenvoudig via verschillende servers een test doen. Deze test moet wel bekabeld (met het modem van T-Mobile) worden uitgevoerd en bij voorkeur via verschillende servers. Plaats daarna even de uitkomsten (screenshots) in een reactie in het topic.

 


 


Hallo @EdwinBrokx 

Het wilt wel eens helpen om in veilige modus te testen om alle snelheidsverminderende factoren te verminderen.

Je laptop is verder rechtstreeks aangesloten op de T-Mobile router zonder een switch?


Gewoon bagger dus. 2e lijn van Ziggo doet exact wat het moet doen en is constant. 550 down en 40 up. Dus ligt niet aan hardware, niet aan een AV tool, niet aan de laptop(s), niet aan switches, niet aan de computers, wifi, kabels, niet aan MTU, niet aan de converter, niet aan het modem. Er is gewoon wat aan de hand in de switch centrale, of in de single mode glasverbinding. In ieder geval is het al poep vanaf de oplevering! 


Hallo @EdwinBrokx 

Het wilt wel eens helpen om in veilige modus te testen om alle snelheidsverminderende factoren te verminderen.

Je laptop is verder rechtstreeks aangesloten op de T-Mobile router zonder een switch?

Bedankt voor de vraag, maar ga er maar vanuit dat ik alles al heb geprobeerd om te testen. Ik bedoel daarmee een standaard Ookla testje is ook niet voldoende, omdat de servers best wel zwaar belast worden en ook telkens andere waarden meten. Het probleem ligt ook echt niet in huis. Dat ligt buiten. 

Test zijn gedaan met 3 laptops, 4 pc’s. Schone Windows, Niet schone Windows, Linux. resultaat blijft gewoon hetzelfde. De download komt ook wat @florisVries zegt niet boven de 750. En dat is dan een maximale piek. Meestal hangt het rond de 500 a 600mpbs. Als je een grote download start, dan heb je kans dat het de 75 a 80 MB/s haalt, maar dat blijft zeker niet stabiel. In aanvang van een grote download is de snelheid eerst veel lager, terwijl dezelfde download over de ziggo lijn bijna direct naar de max van de lijnsnelheid gaat.

Dus als het dan aan de browser, pc, av of wat dan ook zou moeten liggen, dan zou het resultaat bij Ziggo dezelfde opbouw moeten hebben. Latency op de T-mobile lijn schommelt verder niet en is stabiel.


Vervolg op verhaal. Direct mijn laptop op de glasconverter. vlan 300 op de NIC gezet. Publiek ip adres gekregen. Test gedraaid. Resultaat is hetzelfde. Ik denk dat ik dan wel kan stellen, dat het niet ligt aan de interne infra, maar dat het extern is. Dus graag het verzoek dat iemand, de glasconnectoren komt schoonmaken. De fc op een andere aansluiting zetten in de wijkcentrale. Misschien heeft het wel te maken met de demping op het glas. Maar stuur svp niet iemand om een andere router of dat soort flauwekul te proberen, want ik ben er wel klaar mee. Met dat gepunnik. 

 

 


Klinkt heel bekend Edwin, bij mij heeft KPN al een poortswitch gedaan en een andere glasconnector geplaatst en glasaansluitingen schoongemaakt, geen verbetering. Bij de frontdesk weten ze niet wat de backoffice heeft gedaan maar het zou weer moeten  werken, nee dus, goh toch maar weer een ticket aangemaakt, u wordt deze week gebeld….🙈😡


@Waggas Guideon heeft al meerdere screenshots gemaakt en naar t-mobilethuis gestuurd, Vergelijkbaar met plaatjes van Edwin, heb al windows gegevens op moeten sturen etc, helpt allemaal niet.


Hallo @florisVries 

Test je de snelheid met een laptop/pc die rechtstreeks aangesloten is op de router met minimaal een CAT5E internetkabel dus zonder een switch oid er tussen? Maak hierbij gebruik van de Ookla speedtest app en doe de speedtests met verschillende testservers.

Je kan ook nog testen met een andere laptop/pc om een hardware/software probleem uit te sluiten.

Allemaal al gedaan Waggas, Guideon is al zeker vier keer langs geweest en KPN drie….🙈😡


@florisVries @EdwinBrokx

Zonder screenshots van de Speedtest.net app, kan T-Mobile niet heel veel doen. Het beste is het dus om even bij Speedtest.net de Windows of MacOS App te downloaden en installeren.

Eenmaal geïnstalleerd kan je snel en eenvoudig via verschillende servers een test doen. Deze test moet wel bekabeld (met het modem van T-Mobile) worden uitgevoerd en bij voorkeur via verschillende servers. Plaats daarna even de uitkomsten (screenshots) in een reactie in het topic.

 

Allemaal al gedaan Gerrit, al meerdere keren , Guideon al meedere keren geweest en met mij getest en fotis genaakt…


Hi @florisVries en @EdwinBrokx,

Dank jullie wel voor jullie bericht en duidelijke verhaal. Ook wil ik @Waqqas en @Gerrit078 bedanken voor de snelle antwoorden. De situatie die jullie schetsen, is een situatie die wie terug zien bij enkele klanten. Hierdoor is er een algemeen onderzoek begonnen door onze IT specialisten. We zijn hard bezig oorzaak en oplossing te vinden in ons netwerk. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Mocht er een update mogelijk zijn betreft dit onderzoek, laat ik het graag aan jullie weten. 


Hi @florisVries en @EdwinBrokx,

Dank jullie wel voor jullie bericht en duidelijke verhaal. Ook wil ik @Waqqas en @Gerrit078 bedanken voor de snelle antwoorden. De situatie die jullie schetsen, is een situatie die wie terug zien bij enkele klanten. Hierdoor is er een algemeen onderzoek begonnen door onze IT specialisten. We zijn hard bezig oorzaak en oplossing te vinden in ons netwerk. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Mocht er een update mogelijk zijn betreft dit onderzoek, laat ik het graag aan jullie weten. 

Hallo Birus

 

Vandaag maar eens weer gebeld, front-office doet zijn best, maar komt steeds terug met dezelfde vragen die al door Guideon/KPN zijn beantwoordt (wordt ik wel een beetje moe van), maar kan niets over de stand van zaken vertellen. Ik hoop dat er nu eindelijk eens wat schot ik komt. Ondertussen lijkt de snelheid wat hoger ik kom nu regelmatiger naar de 750 toe, al is dat niet constant.

Groet Floris


Hi @florisVries, dankjewel voor het melden van deze update! Excuses dat je niet van een heldere terugkoppeling voorzien kon worden. Omdat het momenteel ligt bij onze IT-afdeling duurt het altijd iets langer voordat er nieuwe updates binnenkomen. Ik ben ook nog eens gaan kijken of ik iets concreets aan jou mee kan geven. Ik zie dat mijn collega’s op dit moment wachten op een terugkoppeling van een derde partij die is ingeschakeld om dit euvel zo snel mogelijk op te lossen. Weet dat er heel hard aan wordt gewerkt om dit te fixen. Klop gerust aankomende week nog eens aan in dit topic, want dan kijk ik met alle liefde naar de status achter de schermen en hoef jij niet zelf te bellen. Heel fijn dat jouw snelheid ondertussen al omhoog lijkt te schieten, dit gaat de goede kant op! 😊


Hallo Lisa

Is er al nieuws te melden?

groet Floris


Goedemiddag @florisVries, ik kan je nog geen nieuws brengen jammer genoeg. Onze collega’s wachten nog altijd op een update vanuit de uitvoerder. Wel heb ik gelezen dat er overwogen wordt om een monteur richting de wijkcentrale te sturen. Het lijkt een probleem te zijn waar meerdere providers in jouw regio last van hebben. Begin komende week kijken we nog eens naar het incident en zullen we met klem verzoeken de langverwachte update te ontvangen. 


Hallo Jason

Bedankt voor je update. Jammer dat het blijkbaar voor meer providers geldt, ik had dan wel wat meer spoed  verwacht, onderhand zijn we bijna 7 maand verder en betaal ik wel het volle pond.

groet

Floris


Hallo Jason, inmiddels weer een dikke week verder, maar nog niets gehoord ….. waar blijft de lang verwachte update?


Hi @florisVries,

Ik had graag de oplossing met je mogen delen, maar momenteel staat het onderzoek nog open. Het laatste nieuws is dat er deze week een verwachte update mogelijk wordt gedaan. We houden het voor je in de gaten! 


Hallo Boris

Je had het over deze week, inmiddels zijn we weer 9 dagen verder en heb ik nog steeds niets gehoord, het blijft akrlig stil aan de overkant ,  geen berichtje, telefoontje, niets. En het probleem blijft bestaan…………………


Hoi @florisVries, ik heb met klem verzocht om een zinnige update want het duurt wel erg lang. Hier komt hoogstwaarschijnlijk uiterlijk morgen of overmorgen een antwoord op. Omdat ik zelf met vakantie ben, kan ik je die update niet bieden, daarom heb ik Boris verzocht dit op te pakken.


Hallo 

en weer zijn we 9 dagen verder en hoor ik niets, het wordt wel een soap zo🙈😱