Haal snelheid bij lange na niet T-56

  • 8 October 2023
  • 80 reacties
  • 1266 Bekeken


Toon eerste reactie

80 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@DCLWD dat kan ik zeker voor je doen! We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen.

Reputatie 1

@DCLWD dat kan ik zeker voor je doen! We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen.

@Tommie van Odido Fijn ! Het nummer is : 66355522 ik wacht eerst netjes de klantenservice even af. Ondertussen kan je wellicht af en toe even “schaduwen”.

Reputatie 1

@Tommie van Odido wil jij er voor mij achteraan ? Ik heb uiteraard nog niks gehoord 😏👎

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DCLWD, het ticket was gesloten omdat de juiste stappen niet gevolgd waren. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak met Guidion in te plannen. Wil je ons daarna een terugkoppeling geven? 

Reputatie 1

Hallo,

 

@Tommie van Odido nog bedankt voor je actie om een monteur te sturen. De monteur van Guideon is zojuist geweest. Hij vond het inderdaad ook een vreemde zaak, op de Wifi meette hij snelheden conform abonnment maar bedraad rechtstreeks vanuit de modem (T-56 meette hij bedroevend lage en instabiele snelheden). Demping was in orde en vermoedelijk is het modem zelf kapot, hij had helaas niet een nieuwe T-56 bij zich om dit te testen.

Eindstand is hij kwam er helaas niet uit en heeft een vervolgjob gemaakt voor de “Technische Dienst” Dit zal de beheerder zijn denk ik oftewel KPN, klopt dit ? 

Het nieuwe referentienummer is : 66600325, zie hieronder :

 Zoals ik dit zie moet ik dus uiterlijk woensdag a.s. reactie hebben vanuit Odido….”We wachten het maar weer af”. @Tommie van Odido wil jij dit wederom schaduwen voor mij ? Wanneer ik donderdag niks gehoord heb trek ik weer aan de bel bij je, als je het goed vind ?

Wordt vervolgd, hoop ik ✌

 

 

Reputatie 1

Hallo Odido, 

@Tommie van Odido zoals verwacht geen reactie ontvangen, niet binnen de opgegeven 3 (!) werkdagen maar ook niet binnen 5 werkdagen, eindstand wel een beetje klaar mee...

Graag zou ik uiterlijk aankomende week, het liefst vandaag nog een oplossing tegemoet zien. De beheerder (vermoedt KPN) moet hier thuis komen om de lijn uit te meten etc. althans dit gaf Guideon aan toen hij bij me was.

Wanneer de lijnmeting correct blijkt zou het in theorie alleen nog de T-56 kunnen zijn echter lijkt mij dit ook sterk, immers de WiFi is keurig. Hoe zit het eigenlijk met coulance etc. ivm de maandelijke kosten, ik betaal voor een service die ik niet krijg ? 

Ik denk eigenlijk altijd zoveel mogelijk in oplossingen alleen wordt ik wel wat moedeloos van de gang van zaken.

Ik hoor graag van jullie.

Groet, 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DCLWD, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de techneuten een bekabelde speedtest nodig hebben om dit verder te onderzoeken. Zou je deze kunnen aanleveren? Alvast bedankt! 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 1

Hey @DCLWD, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de techneuten een bekabelde speedtest nodig hebben om dit verder te onderzoeken. Zou je deze kunnen aanleveren? Alvast bedankt! 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

NOGMAALS dit heeft Guideon al eens gedaan, omdat mijn laptop beheerd wordt door een ICT beheerder kan ik deze test ook niet volledig uitvoeren. 

 

Ik ga deze test dan ook NIET uitvoeren, in plaats van vooruit gaan we nu weer terug in dit proces (probleem). 

Graag backoffice aansporen om beheerder langs te sturen zoals Guideon ook voorstelt n.a.v. het bezoek van 20-10-23

Reputatie 7
Badge +9

@DCLWD dat is al gebeurt. De Back Office geeft aan dat ze nieuwe testen nodig hebben. Ik snap dat het ietwat omslachtig is maar de monteur heeft de testen niet aangeleverd. Zonder nieuwe testen kan ik het niet doorzetten.

Reputatie 1

@DCLWD dat is al gebeurt. De Back Office geeft aan dat ze nieuwe testen nodig hebben. Ik snap dat het ietwat omslachtig is maar de monteur heeft de testen niet aangeleverd. Zonder nieuwe testen kan ik het niet doorzetten.

 

Helder, het is blijkbaar niet anders...

De instructies van het stappenplan vragen om de app van Speedtest te downloaden, helaas kan ik dat op deze zakelijke laptop niet doen (ivm lCT beheerder van mijn werk) de andere stappen kan ik allemaal uitvoeren denk ik. Is een meting van de browservariant (dus niet via de app) van Speedtest voldoende voor Backoffice ? 

Groet, 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DCLWD, heel erg bedankt dat je alle stappen nogmaals wilt uitvoeren! Yes, dan mag je het ook in de browser doen. 

Reputatie 1

Hey @DCLWD, heel erg bedankt dat je alle stappen nogmaals wilt uitvoeren! Yes, dan mag je het ook in de browser doen. 

Mail zojuist verstuurd, klopt dit emailadres nog wel ? klantenservice@t-mobilethuis.nl

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DCLWD, nee dat e-mailadres is niet juist. Zou je de screenshots hier kunnen delen in het topic? Anders kan ik het niet doorzetten. Thanks! 

Reputatie 1

Hey @DCLWD, nee dat e-mailadres is niet juist. Zou je de screenshots hier kunnen delen in het topic? Anders kan ik het niet doorzetten. Thanks! 

 

Reputatie 1

Ik zal nu naar mijn werk, kan dus niet meer en/of slecht reageren rest van vandaag.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DCLWD, ontzettend bedankt voor de speedtest.

Ik heb het direct voor je doorgezet met prioriteit. Hopelijk wordt het maandag direct opgepakt. Prettige werkdag nog verder! 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Uiteraard maandag en dinsdag niks gehoord 😑 Nou (vandaag) woensdag maar weer afwachten, @Tommie van Odido kan jij nog iets ontdekken ? 

Reputatie 1

Uiteraard maandag en dinsdag niks gehoord 😑 Nou (vandaag) woensdag maar weer afwachten, @Tommie van Odido kan jij nog iets ontdekken ? 


morgen (donderdag) komt KPN ik ben benieuwd ☺️

Reputatie 7
Badge +16

Laat je ons weten hoe het gegaan is @DCLWD? Ben heel benieuwd!

Reputatie 1

Laat je ons weten hoe het gegaan is @DCLWD? Ben heel benieuwd!

KPN is geweest en probleem aangehoord, hierop zijn ze gaan kijken in de centrale. Het beeld van het glas is perfect, dit is dus uitgesloten. Rapport van KPN gaat ook naar Odido met foto’s etc.

Blijft dus over, het deel in de centrale van Odido waarin wij gepatched zitten (Hier mag KPN niet aankomen). OF toch de Hardware, (Nieuwe T-56 die defect kan zijn en/of de converter.

KPN snapte er ook niks van maar zij controleren de glasverbinding en die is gewoon perfect. Heb hem voor de gein ook live metingen laten meekijken en die kwamen niet eens hoger dan 140mbps. Hij zei dit is niet goed natuurlijk !
 

Ik ben er persoonlijk wel eigenlijk klaar mee, want dit gaat ook weer lang duren voordat Guideon hier weer komt vrees ik. Vorige keer had ie niet eens nieuw/ander spul in de bus liggen, beetje jammer want dan hadden we direct kunnen testen. 


Off topic ; Ik zou bij dit abonnement een x aantal maanden korting krijgen. Hoe zit het eigenlijk met coulance ivm kosten voor service die ik niet krijg ?

 

Reputatie 1

Vrijdag (gistermiddag) gebelt door Technische Dienst van Odido (ik meende ene Stefan).

Zij sturen wederom Guideon langs, ze komen aanstaande donderdag. Verzoek ingediend dat Guideon een nieuwe T-56 en een nieuwe media converter meeneemt om zaken uit te sluiten.

To be continued I guess…

Reputatie 7
Badge +16

@DCLWD Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling! Erg jammer dat het wederom niet opgelost is ter plekke. Laat het me weten of en wanneer Guidion de nieuwere apparatuur meegebracht heeft. Ik kan dit namelijk nadien ook alsnog naar je toesturen!

 

Off topic ; Ik zou bij dit abonnement een x aantal maanden korting krijgen. Hoe zit het eigenlijk met coulance ivm kosten voor service die ik niet krijg ? → Goed punt! Wat mij betreft worden alle niet gebruikte diensten volledig vergoed gedurende de periode waarin je daar geen gebruik van hebt kunnen maken. Een korting kunnen we niet vergoeden, maar we zullen zeker rekening houden met de normale maandprijs van je abonnement en niet met de korting - anders loop je natuurlijk de korting mis.

Reputatie 1

@DCLWD Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling! Erg jammer dat het wederom niet opgelost is ter plekke. Laat het me weten of en wanneer Guidion de nieuwere apparatuur meegebracht heeft. Ik kan dit namelijk nadien ook alsnog naar je toesturen!

 

Off topic ; Ik zou bij dit abonnement een x aantal maanden korting krijgen. Hoe zit het eigenlijk met coulance ivm kosten voor service die ik niet krijg ? → Goed punt! Wat mij betreft worden alle niet gebruikte diensten volledig vergoed gedurende de periode waarin je daar geen gebruik van hebt kunnen maken. Een korting kunnen we niet vergoeden, maar we zullen zeker rekening houden met de normale maandprijs van je abonnement en niet met de korting - anders loop je natuurlijk de korting mis.

 

The Saga continues 👎

 

Reputatie 1

Oke vanmiddag kwam Guideon toch dan toch ineens wél langs. Deze jongen heeft veel geprobeerd ; oa nieuw glaskabeltje, nieuwe Modem T-56 ook had hij nieuwe converters bij zich echter waren dit beide een ander type en hierdoor niet (blijkbaar) niet compatibel. 
 

Niks mocht baten, blijft over een “BO meting” ? Hij kon mij niet vertellen wat dit inhield. 
 

tot zover de laatste updates…

 

Reageer