Skip to main content

Hoe kom ik weer aan een volledige Traceroute / MTR?

                             My traceroute  Mv0.93]
MV-Mac (172.17.102.3)                                  2021-01-28T11:17:37+0100
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                       Packets               Pings
 Host                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. AS???    172.17.102.254 (172.17.  0.0%   113    1.5   1.9   1.2  13.0   1.3
 2. AS50266  1-16-144-85.ftth.glasop  0.9%   112    3.1   3.8   2.3  16.5   1.9
 3. AS3265   ring01.xs4all.nl (82.94  0.0%   112    7.5   7.6   6.2  23.5   2.3

 

Tussen hop 2 en 3 zitten gegarandeerd wat meer routers dan nu word weergegeven.

Met wat tcpdumping blijkt dat iets in het netwerk de TTL van de pakketen verhoogd.

Dankzij deze packet rewrite / manipulatie vraag ik me af wat voor sniffing en andere packet inspectie er nog meer gedaan word in het netwerk.

 

Voor werk gerelateerde dingen heb ik nu de uitdaging met debugging om te herleiden wat er voor problemen zorgt.

 

Of is de bedoeling dat 

de volgende keer iets lastiger zichtbaar word?

Bij mij zijn de traceroutes nog net zo stuk en gefilterd als ze altijd al geweest zijn. Ik woon in WBA gebied (Emmen). T-Mobile heeft blijkbaar alleen voor een aantal regio’s de situatie aangepast, en niet voor iedereen.

De traceroutes doen het hier nu ook weer zoals het hoort. Mijn dank is groot!


Bij mij zijn de traceroutes nog net zo stuk en gefilterd als ze altijd al geweest zijn. Ik woon in WBA gebied (Emmen). T-Mobile heeft blijkbaar alleen voor een aantal regio’s de situatie aangepast, en niet voor iedereen.

De traceroutes doen het hier nu ook weer zoals het hoort. Mijn dank is groot!


Bedanken voor iets wat door Tmobile zelf vernaggeld is?

Laat de communicatie van @Brian zich door zijn vakantie op zich wachten?

Wij als gebruikers kunnen ons alleen maar gelukkig prijzen dat de idioterie die Tmobile ingesteld had inmiddels teruggedraaid is. Het is een beetje minder reden om naar een andere provider uit te zien.


Ik heb het idee dat er nog steeds met de TTL's wordt geklooid. Ik heb problemen vanaf Windows machines richting oa. Google Drive en Youtube (blijkt ook uit testen via https://cloudharmony.com/speedtest-for-google). Als ik vervolgens mijn verkeer via een 4G hotspot of via een VPN (Surfshark, geconfigueerd in mijn Gateway) laat verlopen zijn de issues direct verholpen. Vanaf een Mac (andere TTL's) heb ik veel minder problemen.


Ik zie hier ook ineens een gefilterde traceroute.

 

Tracing route to google.nl 142.250.179.195]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  1-48-20-31.ftth.glasoperator.nl 031.20.48.1]
  3     4 ms     3 ms     3 ms  ams15s42-in-f3.1e100.net  142.250.179.195]

Trace complete.


sluit me hier graag bij aan


Ik zie hier ook ineens een gefilterde traceroute.

Misschien even erbij vermelden of je op ODF, WBA (G)PON, glasvezel of DSL zit en welke woonplaats (?)…

Als ik hier kijk, 3315 (Dordrecht) via T-Mobile 1Gbit (ODF), zie ik een nette traceroute.

Start: Fri Jul 30 17:17:21 2021
HOST: LookingGlass Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. AS??? gateway.unifi.usg3p.fiberspeed 0.0% 10 0.4 0.4 0.4 0.4 0.0
2. AS50266 X-XX-178-143.ftth.glasoperator.nl 0.0% 10 2.7 2.8 2.7 3.1 0.0
3. AS??? 106-80-10-10.in-addr.local 0.0% 10 3.4 3.5 3.3 3.6 0.0
4. AS??? 145-80-10-10.in-addr.local 0.0% 10 3.1 3.1 3.0 3.2 0.0
5. AS15169 72.14.197.78 0.0% 10 2.8 3.1 2.8 4.3 0.0
6. AS15169 108.170.241.161 0.0% 10 4.1 4.2 3.9 4.3 0.0
7. AS15169 142.251.48.181 0.0% 10 3.0 3.1 3.0 3.2 0.0
8. AS15169 ams15s42-in-f3.1e100.net 0.0% 10 4.9 4.9 4.9 5.0 0.0

Met die (aanvullende) informatie kan er wellicht beter worden gezocht waar het probleem zich precies afspeelt.


@Gerrit078 

Vind je rfc-1918 ranges netjes in een traceroute die over het internet gaat? ;-)


Ik zie hier ook ineens een gefilterde traceroute.

Misschien even erbij vermelden of je op ODF, WBA (G)PON, glasvezel of DSL zit en welke woonplaats (?)…

Als ik hier kijk, 3315 (Dordrecht) via T-Mobile 1Gbit (ODF), zie ik een nette traceroute.

Start: Fri Jul 30 17:17:21 2021
HOST: LookingGlass Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. AS??? gateway.unifi.usg3p.fiberspeed 0.0% 10 0.4 0.4 0.4 0.4 0.0
2. AS50266 X-XX-178-143.ftth.glasoperator.nl 0.0% 10 2.7 2.8 2.7 3.1 0.0
3. AS??? 106-80-10-10.in-addr.local 0.0% 10 3.4 3.5 3.3 3.6 0.0
4. AS??? 145-80-10-10.in-addr.local 0.0% 10 3.1 3.1 3.0 3.2 0.0
5. AS15169 72.14.197.78 0.0% 10 2.8 3.1 2.8 4.3 0.0
6. AS15169 108.170.241.161 0.0% 10 4.1 4.2 3.9 4.3 0.0
7. AS15169 142.251.48.181 0.0% 10 3.0 3.1 3.0 3.2 0.0
8. AS15169 ams15s42-in-f3.1e100.net 0.0% 10 4.9 4.9 4.9 5.0 0.0

Met die (aanvullende) informatie kan er wellicht beter worden gezocht waar het probleem zich precies afspeelt.


Betreft bij mij een WBA verbinding , 7007 Doetinchem.

Als ik kijk zie ik nog steeds 3 hops.


Betreft bij mij een WBA verbinding , 7007 Doetinchem.

Als ik kijk zie ik nog steeds 3 hops.

Is het inmiddels bij je opgelost Lars?

Zojuist een terugkoppeling gekregen vanuit de ACM (Consuwijzer), helaas hebben we niets meer van @Brian mogen vernemen na zijn laatste update (4 maanden terug) maar hopelijk is het probleem voor jou inmiddels ook verholpen ?!

 

 


Nee bij mij is er geen verandering.


Reageer