Sinds een paar maanden heb ik glasvezel internet van Odido maar deze is bedroevend zo slecht. Om een stabiele internetverbinding te hebben moet ik gebruik maken van een VPN-verbinding. Het lijkt mij dat dit niet nodig zou moeten zijn?
Zie het verschil eerst met mijn VPN-verbinding aan en later zonder.
Dit is vooral in de avonduren een probleem. Overdag wil de verbinding over het algemeen stabiel zijn.
Dit probleem is op elke pc/laptop in huis. Zowel bedraad als draadloos. Met of zonder switch er tussen.
Beste antwoord door Cheyenne van Odido
Hi @johnglas, dank voor dit topic! Ik herken de drops niet in je verbinding maar ik ben verder gaan neuzen en zie meteen dat je nog gebruik maakt van een verouderd modem. Om ervoor te zorgen dat je ultiem gebruik maakt van onze verbinding en snelheid, heb ik deze omgewisseld naar een Zyxel T-54. We hoeven het oude modem niet meer terug, je kunt deze bijvoorbeeld afgeven bij een milieupunt bij jou in de buurt. Het aansluiten van het modem gaat hetzelfde als hoe jouw modem nu aangesloten staat. Heb je daar tegen die tijd vragen over, laat het mij weten. Je ontvangt binnen enkele dagen een trackinglink vanuit de bezorger, om zo het pakket te kunnen volgen!
Hi @johnglas, dank voor dit topic! Ik herken de drops niet in je verbinding maar ik ben verder gaan neuzen en zie meteen dat je nog gebruik maakt van een verouderd modem. Om ervoor te zorgen dat je ultiem gebruik maakt van onze verbinding en snelheid, heb ik deze omgewisseld naar een Zyxel T-54. We hoeven het oude modem niet meer terug, je kunt deze bijvoorbeeld afgeven bij een milieupunt bij jou in de buurt. Het aansluiten van het modem gaat hetzelfde als hoe jouw modem nu aangesloten staat. Heb je daar tegen die tijd vragen over, laat het mij weten. Je ontvangt binnen enkele dagen een trackinglink vanuit de bezorger, om zo het pakket te kunnen volgen!
Bedankt voor het opsturen van de Zyxel T-52. De installatie ging vlekkeloos. Helaas heeft dit niet het probleem opgelost. Tussen 19.00 uur en ongeveer 21.30 uur is het internet erg instabiel en wil het vaak ook geen websites openen. Zoals vandaag (enkele voorbeelden):
19.23 kan de DHL website niet openen
19.48 Netflix wilt niet verder laden dan eerste paar regels
Whatsapp heeft meerdere keren tussen 19.00 uur en 21.30 uur moeite met verzenden of ontvangen.
Zodra ik mijn VPN-verbinding aanzet is het probleem weg. Ik heb dit probleem op mijn telefoon, tablet, desktop en laptop. Wifi of bedraad. Direct gekoppeld aan de modem/router of met een switch er tussen. Alle verschillende combinaties geprobeerd, probleem blijft aanwezig.
@johnglas Fijn om te lezen dat de installatie vlekkeloos is verlopen! Echter had ik gehoopt dat dit de oplossing zou zijn. Hoe dan ook, ik help je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing!
Wil je nogmaals een bekabelde speedtest doen en deze plaatsen in dit topic? Dan ga ik gelijk gericht voor je op zoek!
@johnglas Dank je wel voor het uitvoeren van de speedtest!
Ik heb om een speedtest gevraagd, omdat jouw voorbeelden mij deden twijfelen tussen een wegvallende verbinding en een verbinding die dusdanig traag is dat het lijk alsof de diensten wegvallen. Ik ga er van uit dat je deze in de avonduren hebt gemaakt, klopt dit? De snelheid ziet er gelukkig top uit!
Om de gericht op zoek te kunnen na de juiste oplossing wil ik je vragen om het modem op de volgende wijze een herstart te geven:
Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in demeterkast) van de stroom.
Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
Wacht tot alles volledig is opgestart.
Controleer of de diensten weer werken.
Ik wil je vragen om hierna de komende drie dagen de datum en het tijdstip te noteren waarop de verbinding wegvalt. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan ga ik direct voor je aan de slag!
Het opnieuw opstarten van de modem heeft geen effect gehad. Dit was ook niet verwacht, aangezien het probleem zich alleen voordoet in de avonduren en een reset daar geen invloed op heeft.
Hier zijn enkele websites van de afgelopen dagen die voor mij ontoegankelijk waren. Vanwege privacyredenen zal ik niet alle websites hier vermelden. Ik heb dit op meerdere apparaten getest. Wanneer ik mijn VPN-verbinding inschakel, functioneert alles wel.
Het begint zeer frustrerend te worden, aangezien dit probleem al maanden aanhoudt en ik gedurende die tijd geen normaal gebruik kan maken van mijn internetverbinding.
@johnglas Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik heb dit direct doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen jouw verbinding onderzoeken en er voor zorgen dat het probleem wordt opgelost!
Het is fijn dat de melding is doorgegeven aan de technische dienst en dat zij vandaag een bericht hebben gestuurd met de mededeling: "Opgelost!" en de melding als afgesloten hebben gemarkeerd.
Echter, het probleem is niet opgelost en ik heb geen enkel contact gehad met de technische dienst. De manier waarop Odido met klanten omgaat, is ongepast.
Wat moet een klant doen om bij jullie daadwerkelijk geholpen te worden? Waarom slaagt Odido er na maanden nog steeds niet in om een goed functionerende verbinding te leveren?
Hey @johnglas, je ticket is gesloten omdat er geen fouten gevonden zijn op het netwerk. Ik ben toch benieuwd wat er nu speelt. Zou je de volgende commands willen uitvoeren en een speedtestje willen doen volgens ons document? Alvast bedankt!
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Open CMD en typ de volgende commands: Ping -n 100 1.1.1.1 & Ping -n 100 8.8.8.8
Het ging een paar weken redelijk, maar wederom is het weer drama. Zonder een VPN-verbinding op te zetten is het vrijwel onmogelijk om gebruik te maken van het internet.
De resultaten van de stappen beschreven in de handleiding ga ik sowieso niet in dit topic plaatsen omdat daar gegevens instaan (waaronder mijn IP-adres) die niet thuis horen op een openbaar forum. Hieronder wel het verzoek om 1.1.1.1 en 8.8.8.8 te pingen.
Daarnaast (en voor de zoveelste keer!) is de snelheid niet het probleem. Dus waarom een handleiding-snelheidproblemen volgen is mij een raadsel.
Rond lezend op het forum zie ik meerdere mensen met dit probleem. Opvallend dat ook die steeds weer moeten uitleggen dat het niet gaat om de snelheid…
Wanneer gaat Odido dit probleem eens oplossen? Het lijkt mij tijd dat jullie een netwerk specialist langssturen op het moment dat dit probleem zich het vaakst voor doet. Tussen 20:00 uur en 21:30 uur.
Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data: Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=21ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=27ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=26ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=17ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=16ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=143ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=136ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=144ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=192ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=112ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=101ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=58 General failure. General failure. General failure. Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=184ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=19ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=10ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=18ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=27ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=59
Ping statistics for 1.1.1.1: Packets: Sent = 100, Received = 97, Lost = 3 (3% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 6ms, Maximum = 184ms, Average = 10ms
Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data: Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=117 General failure. Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=60 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=60 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=60 General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=41ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=7ms TTL=117 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=117 General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. General failure. Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=107ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=107ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=109ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=111ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=109ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=109ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=107ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=109ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=109ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=110ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=110ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=59 Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=108ms TTL=59
Ping statistics for 8.8.8.8: Packets: Sent = 100, Received = 48, Lost = 52 (52% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 6ms, Maximum = 111ms, Average = 52ms
Ik ervaar zelf dezelfde problemen in de avond. Guidion denkt dat het mijn ONT is, omdat de volgende serie vaker problemen geeft: GNXS050.... en GNXS023....
Hij heeft nu KPN aangestuurd om een nieuwe ONT van Nokia af te sturen. Ze willen het uitsluiten, maar ik vind het wel vreemd, aangezien wij ook alleen in de avond problemen ervaren.
Sinds vorige week heb ik een glasvezel abonnement van Odido.
Hier moest ik op over ivm mijn oude verbinding de 4-pins PTT afgesloten zou worden, dus dat maar gedaan.
Deze verbinding heb ik 5 jaar gebruikt (50mb snelheid), destijds T-mobile, automatisch Odido geworden. Altijd heerlijk stabiel en nooit problemen. Ook nogsteeds hetzelfde modem nu, de Zyxel T-50. (Deze is met het nieuwe abonnement vervangen ivm een los voedings contact in de oude T-50)
Maar voor het eerst in jaren nu problemen, vooral savonds, soms een hoge ping, soms niet eens op websites kunnen doorkomen. Bijvoorbeeld time-outs bij proberen in te loggen op Microsoft account. Ik kan dan gewoon niet werken. Overdag is het wel beter. Maar ik zou zeggen dat na een upgrade naar 100 mb glasvezel, dit geweldig stabiel zou moeten werken tov mijn oude situatie, maar na deze eerste week ben ik nog niet zo héél tevreden helaas.
Een man van Guidion heeft de installatie verzorgd.
Om dit zeker te weten wil ik je vragen om een speed- en pingtest uit te voeren in de avonduren. Zou je die kunnen aanleveren? Dan kan ik kijken of dit hetzelfde euvel is of niet. Alvast bedankt!
Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
@johnglas Dit probleem is echt langer bekend bij Odido en die vragen aan jou om Speedtest resultaten zijn echt onzin. Ook het doen alsof dit een nieuw, raadselachtig probleem is na het zien van jouw pingtest is echt dikke onzin om je bezig te houden. Ik lees jouw reacties nu een jaar nadat je ze plaatse en wij zitten nu nog steeds (en ook al een lange tijd) met hetzelfde probleem en krijgen keer op keer dit soort antwoorden om op dezelfde manier afgewimpeld te worden. Het lijkt haast alsof Odido niet gelooft dat de glasvezelinternet geregeld verbreekt aan onze kant of het probleem probeert te verbergen. Raar dat het dan ook niet bij Odido opkomt om deze bekende storing met glasvezel grootschalig aan te kondigen of om een vorm van compensatie aan te bieden aan klanten die er al zo lang problemen mee ervaren (en er nog steeds de volle mep voor betalen).
Ook bij ons zag Odido vanaf hun kant van de lijn geen problemen en werd ons verzoek een paar keer 'gesloten’, totdat wij 6 december eindelijk een bevestiging kregen van een actie vanuit Odido: ook wij zullen een nieuw modem krijgen (welke nu op 20 januari nog steeds niet geleverd is, zonder status melding van waar dat apparaat blijft). Omdat het precies lijkt op de 'oplossingen’ die jij aangeboden krijgt en jij aangeeft dat het bij jou niet heeft geholpen, heb ik er weinig vertrouwen in dat het nieuwe modem ons vergelijkbare probleem zal verhelpen.
Ik zie hier haast hetzelfde scenario afspelen als waar wij nu in zitten. Absurd dat dit probleem al zo lang stoort bij Odido klanten, terwijl dit sinds de start van onze problemen in de zomer van 2024 nog steeds niet als officiele storing is gemeld door Odido. Gelukkig heeft Odido om de pijn te verzachten een maand gratis Unlimited data aangeboden om op een hotspot te kunnen werken… in ons huishouden waarin iedereen al een unlimited abonnement heeft. Ook werd er in die periode tegen ons gezegd dat we maar Wifi Boosters moesten kopen(!) en dat ze niets meer voor ons konden doen als we dat niet wilden betalen 'om het probleem te verhelpen'.
Volgens mij worden we allemaal aan het lijntje gehouden door Odido en zal dit probleem nog een lange tijd niet opgelost worden. Odido beloofd in hun reclame goed internet, maar levert momenteel bagger. Ons glasvezel is nog slechter dan het trage kabelinternet dat we hiervoor hadden. 't Wordt tijd voor een nieuwe provider.
Sinds vorige week heb ik een glasvezel abonnement van Odido.
Hier moest ik op over ivm mijn oude verbinding de 4-pins PTT afgesloten zou worden, dus dat maar gedaan.
Deze verbinding heb ik 5 jaar gebruikt (50mb snelheid), destijds T-mobile, automatisch Odido geworden. Altijd heerlijk stabiel en nooit problemen. Ook nogsteeds hetzelfde modem nu, de Zyxel T-50. (Deze is met het nieuwe abonnement vervangen ivm een los voedings contact in de oude T-50)
Maar voor het eerst in jaren nu problemen, vooral savonds, soms een hoge ping, soms niet eens op websites kunnen doorkomen. Bijvoorbeeld time-outs bij proberen in te loggen op Microsoft account. Ik kan dan gewoon niet werken. Overdag is het wel beter. Maar ik zou zeggen dat na een upgrade naar 100 mb glasvezel, dit geweldig stabiel zou moeten werken tov mijn oude situatie, maar na deze eerste week ben ik nog niet zo héél tevreden helaas.
Een man van Guidion heeft de installatie verzorgd.
Kan iemand mij helpen?
Groet,
Sybren
Zelfs 400mb glasvezel is niet genoeg om dit te verhelpen. Ook wij kunnen vaak niet eens inloggen op iets als Microsoft of een zoekopdracht in Google laden… Snelheid is het probleem in ieder geval niet.
Nou @Chris Seb , bedankt voor het delen! Ik ervaar precies hetzelfde problemen! Ik dacht dat ik helemaal gek was. Ik kreeg non stop lag spikes/latency spikes in mijn verbinding waardoor ik niet goed kon browsen of gamen of wat dan ook. Ik heb letterlijk alles wat ik kon bedenken geprobeerd en dan nog meer wat (zoals Powerline adapaters). Niks heeft geholpen. Ik heb zelfs een post op Tweakers gemaakt: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81375282#81375282. Daar ga ik ook straks opvolgen. Sinds vanochtend is mijn ONT ook stuk (PON licht knippert groen), dus nu heb ik helemaal geen internet meer… Ik vrees dat wat jij zegt klopt. Na bijna 10 jaar klant bij Odido/T-Mobile moet ik helaas overstappen als het probleem niet morgen met gepaste spoed wordt gefixt door de Gideon monteur...
@Chris Seb Hoe graag ik het ook niet zou vragen, hebben wij de gevraagde resultaten wel nodig. Dit is belangrijk voor het onderzoek van de technische dienst. Wanneer wij de informatie niet volledig aanleveren, kunnen zij niet verder en op die manier wordt het onderzoek én de oplossing.
Uiteraard kijk ik graag nogmaals met je mee, ik wil dat ook jouw problemen worden oplost. Sorry dat dit nog niet het geval is. Ik ben gelijk gaan kijken en zie inderdaad in het ticket van de technische dienst dat je op de lijst bent gezet voor vervangende apparatuur. Dit gaat echter niet om het modem, maar om het glasvezelkastje wat moet worden vervangen. Dit komt doordat jij last hebt van het volgende issue: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community.
Ik wil je echt graag vertellen wanneer je het nieuwe kastje zal ontvangen, maar ik weet dit niet. Ik wil daarom ook geen valse verwachtingen scheppen. Weet in ieder geval wel, dat er achter de schermen echt hard wordt gewerkt aan een structurele oplossing voor dit issue. Ik adviseer je daarom ook om het verzameltopic in de gaten te houden.
@LiquidWasp23 Goed dat je aanhaakt in dit topic. Ik help je graag verder, zodat je weer kan genieten van onze diensten! Ik ben gelijk gaan kijken en gelukkig heb jij geen last van het WBA-issue, je zit namelijk op een ODF verbinding. Wel zie ik dat je inderdaad last hebt van wegvallende diensten. Daarnaast is de demping niet in orde.
Om dit voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen.
Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik sta paraat!
@Chris Seb @LiquidWasp23 Mochten jullie een Unlimited vouchercode willen om de tijd te overbruggen dat de verbinding wegvalt, laat het mij dan weten. Ik stuur deze graag! De code is werkt meteen als je een Odido of BEN simkaart hebt. Je kan dan een hotspot opzetten en je andere apparaten verbinden, zodat je toch online bent.
Een monteur van Gideon heeft gisterochtend mijn ONT gefixt. Wat bleek: tijdens een onderhoudsbeurt bij de centrale in mijn wijk was mijn kabel verkeerd gepatcht. Hij heeft het snel opgelost en nu werkt mijn ONT weer!
Kun jij toelichten wat jij bedoelt met de damping? Ik ervaar wel af en toe nog steeds spikes dus ik ben heel benieuwd naar je inzichten want kennelijk kun jij wel zien dat ik problemen ervaar 😊.
Hoi @LiquidWasp23, fijn om te horen! Ik geef je graag uitleg hierover. Alle soorten verschijnselen die vermindering van het vermogen van het doorgegeven signaal veroorzaken, zonder daarbij tegelijkertijd invloed uit te oefenen op zijn vorm noemen we demping. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana
We hebben dezelfde problemen en al technische uitleg en wat iedereen heeft geprobeerd dat is niet iets wat ik kan en wil doen. Het is bedroevend dat dit na een jaar nog zoveel problemen geeft. Best lijkt me gewoon de boel op te zeggen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.