In de zomer van 2020 overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Gekozen voor de optie internet en TV.
Glasvezel dus super snel internet denk je dan. How wrong could I be!
Na een zeer langdradig installatie proces waarbij verschillende onderaannemers van T-Mobile zoals Volker Wessels en de mannen van Guidion 5x bij mij over de vloer zijn geweest, is het uiteindelijk toch gelukt.
Lang heeft de pret niet geduurd. Software updates werden doorgevoerd waar het beschikbaar gestelde T Mobile kastje (hardware) niet mee kom omgaan, bijna 10 dagen zonder TV en van het kastje naar de muur. Via via bij de regio manager beland die persoonlijk het probleem heeft opgelost, maar alleen omdat ik toevallig iemand ken op het hoofdkantoor van T-Mobile.
Verder bestond mijn irritatie uit regelmatige DNS server storingen, haperend TV signaal, zwakke verbinding of helemaal geen verbinding. Om de paar weken gebeurde er wel iets.
KPN is ook aan het graven en continue valt de verbinding weg omdat men zegt dat KPN een draad geraakt heeft. T Mobile gebruikt deze wijk als pilot en geeft kennelijk niets om zijn klanten en hoe zij de dienstverlening ervaren.
Bij het melden van incidenten wordt je naar helpdeskmedewerkers van externe partijen doorgestuurd, er is geen incident ticketing systeem bij mijn weten waar je de doorlooptijd van jouw gemelde probleem kan volgen en kan zien wat er mee gedaan wordt. Heel amateuristisch komt het op mij over.
Voor mensen die overwegen over te stappen op T Mobile thuis in deze wijk, doe het niet.
Ik verlang terug naar het oude koperen draadje van Ziggo met stabiel internet dat snel genoeg is.