Skip to main content

Glasvezelaansluiting zelf aansluiten volgens telefonische klantenservice

  • 28 August 2024
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Hallo, 

 

Wij hebben op 23-08 de sleutel gehad van ons nieuwe huis. Ik heb op 16-08 een nieuwe 1gbit internet aansluiting aangevraagd bij Odido voor dit adres. Omdat de wachttijd voor een monteur van Guidion nu meer dan 4 weken duurt, gaf de man van de klantenservice als optie om de verbinding eerder aan te zetten (27-08) en dan zou ik zelf de kastjes en kabels kunnen aansluiten. Dit zodat als we er daadwerkelijk wonen (07-09) er een werkende internet aansluiting is. Nu heb ik dat geprobeerd alleen blijft er een rood lampje knipperen bij de LOS en geen lampje bij de PON. Dit gaat om de mediaconverter van Huawei OptiXstar HN8010Ts-20.

 

Ik zie in de meterkast dat de glasvezel binnenkomt en gesplitst word in een blauwe en groene connector. De blauwe zat in de vorige glasvezelkastje (Genexis FiberXport OCG-1012o_V2). 

 

Zou iemand mij kunnen helpen hierbij, zodat ik niet nog een aantal weken moet wachten op de monteur van Guidion.

Hallo @KevinW95 

Een glasvezel installatie wordt altijd gedaan door een monteur, de monteur sluit alles aan, registreert de ONT indien nog niet gebeurd en zorgt voor de administratieve afronding.

De Huawei ONT geeft aan dat er geen signaal is dus dan ben je volgens mij niet aangesloten in de wijkcentrale.


Hi @Waqqas , 

 

Waarom zou de man van de telefonische klantenservice dan zeggen, dat ik het zelf allemaal kan aansluiten als er toch een monteur voor nodig is? Ik vind dat dan best raar. Als ik het vandaag niet voor elkaar krijg om werkend internet te hebben, dan ga ik wel weer bellen... 

 

Ik heb geen zin om nog 3,5 week in een nieuw huis te zitten zonder internet, terwijl ik wel alle spullen hier heb liggen.


Reageer