Skip to main content

Glasvezelaansluiting zelf aansluiten volgens telefonische klantenservice

  • 28 augustus 2024
  • 2 reacties
  • 162 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo, 

 

Wij hebben op 23-08 de sleutel gehad van ons nieuwe huis. Ik heb op 16-08 een nieuwe 1gbit internet aansluiting aangevraagd bij Odido voor dit adres. Omdat de wachttijd voor een monteur van Guidion nu meer dan 4 weken duurt, gaf de man van de klantenservice als optie om de verbinding eerder aan te zetten (27-08) en dan zou ik zelf de kastjes en kabels kunnen aansluiten. Dit zodat als we er daadwerkelijk wonen (07-09) er een werkende internet aansluiting is. Nu heb ik dat geprobeerd alleen blijft er een rood lampje knipperen bij de LOS en geen lampje bij de PON. Dit gaat om de mediaconverter van Huawei OptiXstar HN8010Ts-20.

 

Ik zie in de meterkast dat de glasvezel binnenkomt en gesplitst word in een blauwe en groene connector. De blauwe zat in de vorige glasvezelkastje (Genexis FiberXport OCG-1012o_V2). 

 

Zou iemand mij kunnen helpen hierbij, zodat ik niet nog een aantal weken moet wachten op de monteur van Guidion.

Uitgelichte reactie

28 augustus 2024

Hallo @KevinW95 

Een glasvezel installatie wordt altijd gedaan door een monteur, de monteur sluit alles aan, registreert de ONT indien nog niet gebeurd en zorgt voor de administratieve afronding.

De Huawei ONT geeft aan dat er geen signaal is dus dan ben je volgens mij niet aangesloten in de wijkcentrale.

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21311 reacties
  • 28 augustus 2024

Hallo @KevinW95 

Een glasvezel installatie wordt altijd gedaan door een monteur, de monteur sluit alles aan, registreert de ONT indien nog niet gebeurd en zorgt voor de administratieve afronding.

De Huawei ONT geeft aan dat er geen signaal is dus dan ben je volgens mij niet aangesloten in de wijkcentrale.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 29 augustus 2024

Hi @Waqqas , 

 

Waarom zou de man van de telefonische klantenservice dan zeggen, dat ik het zelf allemaal kan aansluiten als er toch een monteur voor nodig is? Ik vind dat dan best raar. Als ik het vandaag niet voor elkaar krijg om werkend internet te hebben, dan ga ik wel weer bellen... 

 

Ik heb geen zin om nog 3,5 week in een nieuw huis te zitten zonder internet, terwijl ik wel alle spullen hier heb liggen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen