Hoi @Flashflower, goed dat je hier een topic voor aanmaakt, dit duurt wel erg lang en hier wil ik voor je achteraan! Daarom ga ik snel contact opnemen met de glasvezelafdeling en ik hoop je snel meer te kunnen vertellen.
Wij gaan druk zetten op ODF, dit komt goed!
Hallo @Cal ,
Fijn dat je er achteraan gaat.
Hi @Flashflower, graag gedaan hoor! De update die ik heb ontvangen is dat ODF momenteel geen verdere informatie heeft over de oplevering. Daarom hebben zij navraag uitgezet bij de onderaannemer. Omdat de onderaannemer vanaf 9 januari weer aan het werk gaat wordt de update later verwacht.
Ik ga hier achteraan, ik ben benieuwd wat ze te melden hebben!
@Cal bedankt voor de info. Ik ben uiteraard ook benieuwd. Hier in de flat veel indianenverhalen maar daar heb ik niet zo veel vertrouwen in.
Hoi @Flashflower, aan indianenverhalen heeft inderdaad niemand wat, hoe spannend ze ook kunnen zijn. We gaan het voor je najagen en verwachten vanaf maandag weer een concrete update. Tot die tijd: een mooi weekend toegewenst!
Hallo @Cal @Jason ,
Inmiddels een week verder. Nog geen nieuws neem ik aan ?
Groet, Wim.
Hi @Flashflower, top dat je hier opnieuw aan de bel trekt! Ik heb gevraagd of @Cal hier maandag op terug kan komen, want ik zie nog niet iets terug achter de schermen. We komen er zo snel mogelijk bij jou op terug.
Hoi @Flashflower, ik zie dat naar aanleiding van je contactmoment met ons gisteren wederom navraag is uitgezet bij de aannemer. De aannemer geeft aan dat het door de hoogbouw nog enkele weken kan duren voordat de toestemming van de VvE, een technisch aansluitplan en afspraken met alle buren rond zijn. Omdat het om hoogbouw gaat is het namelijk van belang dat alle onderburen thuis zijn. Zodra de aannemer een helder plan heeft opgesteld en de juiste toestemming binnen heeft zullen ze je contacteren voor een afspraak.
Ik hoop voor je dat het proces voorspoedig verloopt en je snel kan genieten!
Hallo @Cal ,
Bedankt voor je antwoord. Ik maak er uit op dat de indianenverhalen toch een kern van waarheid bevatten. Ik heb namelijk begrepen dat lang niet alle buren willen meewerken en geen monteurs binnenlaten. Dat schijnt nodig te zijn omdat de kabel anders niet verder naar boven kan. Wettelijk schijnt medewerking van de bewoners ook niet af te dwingen te zijn. Ik hoop binnenkort duidelijkheid te krijgen. Als het allemaal niet lukt binnen afzienbare tijd ga ik er van uit dat 't mobile mij niet aan mijn bestelling houd ondanks dat de wettelijke bedenktijd verstreken is. Wil jullie toch bedanken dat jullie dit zo voortvarend aangepakt hebben.
Groet, Wim
De wettelijke bedenktijd gaat pas in als de dienst opgeleverd is. Dat is dus geen probleem.
Maar je hebt nu helaas iets wat in hoogbouw soms lastig te regelen is. Het is voor de andere buren niet een hele grote moeite om de glasvezel installateurs toegang te geven. Vaak helpt het als de VVE de organisatie op zich neemt. Meldt je eens bij hen. Het is toch vast zo dat meerdere bewoners graag overstappen op glasvezel.
Hallo @eric
In deze flat bijna alleen maar huurders. Verhuurder is woonstad Rotterdam. Deze schijnt het boren van gaten te verbieden ,nodig voor de doorvoer. Ik heb al eerder met woonstad contact gehad maar zij zien het als het probleem van derden. Toestemming is wel verleend maar weinig medewerking begrijp ik.
Tja, dan zou je een bewonerscollectief kunnen starten. Het is ook best “waarde verhogend” voor die woningen als er goede voorzieningen aanwezig zijn. Waarschijnlijk zit er naast de analoge kabel ook wel Coax via Ziggo in de flat, maar glasvezel biedt allerlei voordelen en het aanleggen kost die verhuurder niets, behalve wat medewerking verlenen..
Blijf het toch vreemd vinden. Je brengt grote bundels glasvezel kabels naar een flatgebouw en ga daarna pas nadenken hoe die kabels in de apartementen komen.
Nee, in zo'n traject wordt de hele buurt voorzien van glasbuizen. Paralell starten de aanvragen naar VVE's voor binnenkomst in de appartementen. Zoals je merkt is de doorlooptijd voor zo'n aanvraag heel verschillend. Maar het niet neerleggen van die “voorraad” is nog lastiger omdat aannemers vergunningen hebben van de gemeente en niet weer in de loop van het jaar, na goedkeuring van de VVE weer de stoep in trajecten open mogen leggen.
Het lijkt dus inefficient, maar die buizen zijn niet heel duur. Vergunnings trajecten zijn veel duurder. De gedachten is ook dat een gebouw eigenaar uiteindelijk dit toch in zijn pand wil hebben?
Vandaag maar weer eens postcodecheck gedaan naar aanleiding van super aanbieding van 't mobile.
Uit de check komt naar voren dat glasvezel beschikbaar is op mijn adres. Klopt niets van . Ik vind dit toch wel nieuwe klanten blij maken met een dode mus.
Hi @Flashflower, goed dat je hiervoor weer aan de bel trekt! Ik heb dit meteen doorgezet naar Fiber, en ben in afwachting van een update. Zodra er een update bekend is laat ik, of Fiber, het weten.
Op tmobile thuis schuift de aanleg steeds 1 maand op. In februari was dit aanleg gepland in februari-maart.Nu op 1 maart staat er gepland in maart- april.
Hi @Flashflower, als het goed is heeft Fiber contact met je opgezocht. Meer informatie dan dat heb ik op dit moment ook niet. Je zou Fiber hiervoor kunnen bellen om hier navraag naar te doen.
Aanleg is weer een maand opgeschoven. Was maart- april en is nu april- mei.
Er wordt nu zelfs geen verwachte datum van de aansluiting meer weergegeven in mijn t mobile. De glasvezel ligt nog steeds in grote bundels tegen de gevel van de era flat. ODF kan mij ook niets vertellen. Ik heb mijn aanvraag bij 't mobile al lopen vanaf september 2022. Weten jullie al iets meer.??
Groet, Wim.
Hey @Flashflower, ik ben gelijk voor je gaan kijken of ik een update hierover kan vinden. Echter is er nog geen nieuwe update omdat het gaat om hoogbouw. Dit traject kan erg veel tijd in beslag nemen omdat er veel aan te pas moet komen. Op dit moment is het echt nog afwachten en als er vooruitgang geboekt wordt, wordt er contact met je opgezocht!
Deze zomer heb ik bezoek gehad van 2 mensen van odf.
Zij wilden de mogelijkheden bekijken voor de aanleg ,met name hoe de kabel binnen te brengen. Ook foto,s genomen. Zij dachten dat de beste mogelijkheid zou nu zijn om via de balkons aan de achterzijde naar boven te gaan. Is er al iets bekend ?. Ik zie nog geen activiteiten op dat gebied. Groet, Wim.
Hey @Flashflower, op dit moment wachten we nog op de onderaannemer om glasvezel naar binnen te brengen. Je zou de onderaannemer kunnen opbellen en informatie kunnen opvragen, dit kan via dit telefoonnummer: Open Dutch Fiber: 088-1633633. Hoogbouw is altijd moeilijk opleverbaar en kan veel tijd vergen. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe updates.
We zijn nu weer 9 maanden verder sinds laatste bericht. Zijn er nog updates omtrent aanleg glasvezel?? Heb bij hoogbouw bij mij in de buurt gezien dat de aanleg gestart was maar lijkt nu weer stil te liggen.
Groet Wim.
Hi @Flashflower, op dit moment zie ik geen nieuwe updates. Ik heb het daarom doorgezet naar onze glasvezelafdeling om te onderzoeken. Zij zullen je gaan bellen met een update. Let op, dit kan anoniem zijn.