Skip to main content

Overdag goed internet. In de avond heel instabiel tot geen internet.

Getest met:

  • Zyxel EX5601-T1
  • Wifi op modem uitgeschakeld
  • Geen andere netwerkkabels dan kabel naar laptop met speedtest geïnstalleerd
  • Geen test mogelijk, tot erg traag. Geen pijl op te trekken
  • Herstart modem etc geen effect
  • Begint na ~18.00 uur tot ~22.00 uur
  • Overdag stabiel en goed (geen constante meeting, maar geen last ondervonden)
  • Overgestapt van KPN Glasvezel 1Gb naar T-Mobile / Odido 1Gb
  • Heeft in de avond nog nooit goed gewerkt
  • Al ticket geopend, screenshots gestuurd naar service@odido.nl. Nooit meer iets van gehoord

Veel topics hier gezien met zelfde probleem. Zelfs mensen die overstappen omdat ze na 3 maanden nog geen oplossing hebben en Odido blijft volharden dat het aan de ‘binnenaansluiting’ ligt.

Ik hoop heel erg dat inmiddels bekend is en dat die ellende mij en vele anderen bespaard blijft!

Dus Odido: Help!!! Wat kan / moet ik doen!

 

en ik denk echt dat er in de wijkkasten geknepen wordt. Dat er 10 aansluitingen op kunnen om volledige snelheid te garanderen maar dat er 100 op aangesloten worden omdat er toch zelden tegelijkertijd zo intensief van de verbinding gebruikt gemaakt wordt. Of dat de glasvezelbeheerder dit doet….

Maar toch heeft de klant er geen last meer van bij KPN, terwijl hun van dezelfde glasvezel en dezelfde wijkkasten gebruikmaken. Daarom vermoed ik zelf dat het aan de routering ligt die Odido gebruikt voor het verkeer.


Ik ga ook overstappen naar KPN, wat een klote verbinding via Odido zeg. In de avonduren is het gewoon om te janken zo slecht is de verbinding, schiet van 22 kbps naar 200mbps. Maar vanavond kom ik niet boven de 720kbps. Drama


Ik ben sinds gisteren overgestapt naar KPN; een verademing! Strakke pingtijden van 2ms en geen hoge jitter meer. In de avonden werkt het allemaal prima in tegenstelling tot mijn laatste maand bij Odido.

Bij Odido hebben ze klachten nooit serieus genomen (zie mijn andere topic), dus ik zou zeggen stap net als ik snel over. Binnen 36u na de aanvraag (via breedbankwinkel) had ik KPN-modem op de mat liggen en kon ik verder internetten (en nu ook snel in de avond).


@Tommie van Odido , Ik ben er klaar mee. Zie ook bovenstaande berichten van andere klanten. Overstappen lijkt het probleem te verhelpen. 

 

Geef me aub de mogelijkheid om mijn contract open te breken, op te zeggen en naar KPN terug te verhuizen.

Dan ga ik wel meer betalen voor.mijm mobiele abonnement van Ben, maar dat is dan maar zo.

Ik wacht nog even de oplossing van de grote storing af (zie andere post), maar is er dan nog niets gewijzigd in de stabiliteit en snelheid, dan wil ik echt opzeggen aangezien jullienhet niet kunnen oplossen en het contract niet waarmaken en dus in gebreke blijven. 

Met vriendelijke groet,

Hans

 

 

 

 


Hey @HansPoffer, ik denk dat dit topic door de reacties steeds werd verschoven. Hij komt nu pas weer bij mij omhoog. Excuses hiervoor. Ik heb je vorige bericht doorgenomen en aangezien je upload snelheid erg laag is denk ik dat een re-registratie van het ONT wellicht kan helpen. Omdat er nu iets gaande is bij jouw in de buurt kan ik dit nog niet doen. Als dat niet werkt, dan mag je inderdaad het contract kosteloos ontbinden omdat we het niet hebben kunnen oplossen binnen 30 dagen.


@Tommie van Odido , OK, dank voor je antwoord. Ik zal bij thuiskomst bekijken of de storing van KPN opgelost is en de uitkomst laten weten.


@Tommie van Odido Storing is dus nog niet verholpen. Herstart (>10 seconden van stroom af) van ONT heeft niet geholpen.

Kan je controleren of het vinkje bij mijn abonnement staat dat het per direct opzegbaar is? Dan kan ik andere aanbieders gaan benaderen. Ik verwacht namelijk niet dat de KPN storing ook mijn instabiele internet in de avond oplost…

 

 

 


Hey @HansPoffer, het is inderdaad nog niet verholpen. Ik heb een nieuw ticket voor je ingeschoten met de juiste informatie. Het lijkt erop dat er een fout zit in het ONT, wellicht lost dit ook het de avonduren op!

Er komt geen vinkje te staan. We kijken naar de dag van de eerste melding en wat er precies gebeurt is aan onze kant. Ik moet dit ticket nog afwachten voordat dit mogelijk is. 


@Tommie van Odido , storing infra is opgelost, maar snelheid is nog niet volgens contract. Zie mijn screenshot (direct model bekabeld aan laptop, geen andere kabels in modem, onedrive, google drive, teams, onenote etc uitgezet):

Download nu overdag dus goed, upload nog steeds maar grofweg de helft. Dit is steeds het beeld overdag met soms een uitzondering (slechter).

Belangrijk: dit is overdag. Nog geen idee of dit zo blijft gedurende de avond (daar waar voornamelijk het probleem zit). Als de technische dienst dus overdag gaat testen (zoals al eerder gedaan is) zullen ze zien dat alles online is en dat ik een mesh actief heb. Deze heb ik dus voor de test losgekoppeld, maar kan op verzoek, als men wel testen, ook uit (maar heb het nodig voor het werk als ik thuis werk, vandaar op aanvraag).

Feit blijft dat download snelheid niet volgens contract is.

 


Zou je het vanavond nog een keer willen testen @HansPoffer? Dan kan ik het namelijk nog een keer voor je doorzetten! 


@Tommie van Odido Ik zal vanavond testen, maar je kunt m sowieso al doorzetten aangezien de upload niet klopt. 


Ja dat kan maar ik ben benieuwd wat het vanavond laat zien. Dan kan ik het met alle informatie doorzetten @HansPoffer!


@Tommie van Odido Daar ben ik weer! Ik heb de afgelopen weken getest, maar ik ervaar nog steeds problemen:

  • Tijdens piekuren ('s avonds / weekend) wordt mijn verbinding instabiel: tv hapert, bellen lukt dan niet (verbinding wordt verbroken).
  • Upload snelheid nog steeds niet wat het zou moeten zijn
  • Niet meer gehad dat ik een hele avond lang problemen had, maar verbinding is verre van stabiel. Korte hick ups
  • Altijd een behoorlijke latency (voordat een pagina geladen wordt of een dienst bereikt kan worden). Met KPN nooit last van gehad, nu soms zelfs een time out.
  • Kortom, zelfde beeld, instabiel, hersteld zich wel sneller om daarna weer weg te vallen

Dus wat mij betreft is Odido nog steeds in gebreke, is er voldoende tijd geweest om e.e.a. goed te herstellen en te controleren (zie ook de rest van de threat) .  Alleen als je al naar de uploadsnelheid kijkt. 

Ik zou het enorm waarderen als ik over kan stappen naar een duurdere aanbieder (lees terug naar KPN) waarbij ik altijd zonder haperingen met stabiele snelheden volgens contract kan vertrouwen op mijn verbinding.

Om het verhaal even wat zieliger te maken voor mijzelf: door ziekte in familie moet en wil ik telefonisch bereikbaar zijn. Aangezien de mobiele provider (Ben, maar ook Vodafone, dual sim) niet door de betonnen muren heen komt, bel ik met de mobiel via Wifi en heb ik als backup een vaste lijn via…. Odido, maar als de internetverbinding dan er even niet is, wat doet dit dan met mijn bereikbaarheid….) 

 

Een aantal gevraagde screenshots:

7 dec 18:47, Verbinding weggevallen, alles losgekoppeld, WIFI op modem uit en toen getest (zoals altijd). Weer goede download, maar upload blijft achter
7 dec 22:47 Korte haperingen, down goed, upload niet. Laat tijdens het testen ook een vreemd verloop zien. Download heeft ook even tijd nodig om op gang te komen
10 dec 21:33 Verbinding weggevallen. Laptop aangeslingerd en verbinding was weer OK behalve vwb de upload
11 dec 22:46 Wederom haperingen. Bij testen nog steeds upload niet wat het zou moeten zijn
20 dec 22:04 En weer haperingen. Zijn kortstondig. Upload blijft achter

 


Hoi @HansPoffer, heel erg bedankt voor je moeite! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana


Beste @Ishana van Odido ,

 

Hartelijk bedankt voor je moeite, maar ik wil dat mijn abonnement per direct opzegbaar wordt. Dit omdat het probleem maar blijft voortbestaan, er geen oplossing is, er veel andere klanten zijn met exact dezelfde problemen die ook onoplosbaar blijken en maar voortduren.

 

Ik wil Odido dan bij deze ook ingebreke stellen wegens het niet kunnen leveren van het aangeboden en gecontracteerde produkt.

Graag hoor ik per wanneer ik mijn abonnement kan opzeggen en kan overstappen naar een andere aanbieder.

 

Met vr. grt.,

 

Hans Pannekoek

 

 


Hey @HansPoffer, ik moet dit onderzoek eerst afwachten, als we nu binnen 30 dagen het niet voor je kunnen oplossen dan kan ik je contract kosteloos ontbinden. Omdat de monteur van Guidion alles goed gekeurd heeft kan ik het abonnement nu niet kosteloos opzeggen. Zou je voor de zekerheid een factory reset willen uitvoeren en niet aan de instellingen willen komen van het modem? Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. Het onderzoek loopt verder nog bij onze techneuten. 


Hi @Tommie van Odido , 

 

Je weet hoe lang we al bezig zijn?

 

Ok. Factory reset uitgevoerd. Dat hebben we allemaal al een een keer gedaan. Als je aan Guidion de vraag stelt: 'test de verbinding'. Dan zal dat altijd positief uitpakken behalve 's avonds op sommige momenten. 

De toevoeging: 'test de snelheid tot en met het modem' zal gedaan moeten worden om de beperking van de upload te zien.

De toevoeging; 'Monitor 's avonds de verbinding en de snelheid tot en met het modem' zal genoemd moeten worden in het verzoek om de instabiliteit te kunnen zien.​​​​​

Zoals al eerder vermeld, overdag ervaar ik geen problemen (behalve upload snelheid). Ik zal de mesh (is puur als access point, dus niet als router in gebruik m.a.w. het Odido modem zorgt voor de internet verbinding, is de DCHP server en verzorgt de NAT.) ook loskoppelen. Mocht ik thuis en boven moeten werken zal ik hem aan moeten hebben, dus dan graag even bellen als er getest moet gaan worden. 

Groet,

 

Hans

 


@Tommie van Odido , kleine update: afgelopen maandag is ONT vervangen door Guidion. Niet een heel kundig persoon, maar uiteindelijk was de verbinding er weer! En je raadt het nooit! Nog steeds niet goed!!! Wat een enorme verrassing!

Wat heb jij nu van mij nodig om te zorgen dat ik per direct mijn abonnement kan gaan opzeggen? Gezien alles wat ik al gedaan heb, wil ik hier zo min mogelijk moeite in steken.


@HansPoffer Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat een nieuwe ONT de oplossing was geweest, maar dit mocht helaas niet baten. 

Ik begrijp goed dat je hier geen zin meer in hebt, ik maak de opzegging dan ook graag in orde. Er zijn twee opties:

  1. Het abonnement wordt per direct kosteloos stopgezet. De lijn wordt dan gelijk de volgende dag inactief. 
  2. Je doet een aanvraag bij een nieuwe provider met Overstapservice, zodat je niet helemaal zonder diensten komt te zitten. Het systeem zal denken dat er een afkoopsom in rekening moet worden gebracht, maar dit kan ik systematisch voor je aanpassen. 

Laat je mij weten in welke optie jij je het beste kunt vinden? Ik sta in ieder geval klaar om je verder te helpen!


@HansPoffer Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat een nieuwe ONT de oplossing was geweest, maar dit mocht helaas niet baten. 

Ik begrijp goed dat je hier geen zin meer in hebt, ik maak de opzegging dan ook graag in orde. Er zijn twee opties:

  1. Het abonnement wordt per direct kosteloos stopgezet. De lijn wordt dan gelijk de volgende dag inactief. 
  2. Je doet een aanvraag bij een nieuwe provider met Overstapservice, zodat je niet helemaal zonder diensten komt te zitten. Het systeem zal denken dat er een afkoopsom in rekening moet worden gebracht, maar dit kan ik systematisch voor je aanpassen. 

Laat je mij weten in welke optie jij je het beste kunt vinden? Ik sta in ieder geval klaar om je verder te helpen!

Optie nr 2 graag! Ik moet eerst nog richting KPN en wil niet zonder diensten komen te zitten. Ben er wel van afhankelijk voor mijn werk. Zou je een bevestiging kunnen sturen naar mijn mailadres dat ik mijn abonnement kosteloos kan opzeggen en dat eventuele afkoopsommen niet in rekening worden gebracht? Heel graag en heel dankbaar als dat lukt!


Dank je wel voor het doorgeven! @HansPoffer Ik heb je een e-mail ter bevestiging gestuurd. 

Laat je het mij weten als je zo ver bent?


Dank je wel voor het doorgeven! @HansPoffer Ik heb je een e-mail ter bevestiging gestuurd. 

Laat je het mij weten als je zo ver bent?

Beste @Teresa van Odido ,

Dank voor de toezegging en de bevestiging. Ben ik echt heel blij mee. Inmiddels ander abonnement met overstap service aangevraagd. Een reply gestuurd op de bevestigingsmail van jou gestuurd (naar internet.service@odido.nl). Overstap aangevraagd per 12-feb-24, bevestiging van Odido ontvangen (zie onderstaand).

Met vriendelijke groet,

Hans Pannekoek

 

====BEGIN MAIL====

Overstapaanvraag van een andere provider


 

Hallo Hans,

 

We kregen van een andere provider het verzoek om je Odido voor thuis abonnement stop te zetten.


Niet zelf een overstap aangevraagd?
Heb je niet zelf een abonnement bij een andere provider aangevraagd, of wil je je Odido abonnement toch houden? Bel ons dan (gratis) op 0800-0092.

De overstap
De voorlopige datum voor het stopzetten van het abonnement is 16-02-2024. Deze datum kan nog wijzigen. Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan houden we rekening met de einddatum van je huidige abonnement. Je ontvangt hierover bericht van je nieuwe provider. Heb je vragen over deze datum? Dan kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van je nieuwe provider.

Informatie over het terugsturen van je apparatuur
Je ontvangt een aantal dagen voordat je abonnement stopt een e-mail met retourinstructies. Hierin vind je meer informatie over het terugsturen van je apparatuur.

Je eindafrekening
De maand waarin het abonnement stopt, ontvang je een rekening met de abonnementskosten voor de gehele maand. Maar geen zorgen, de maand daarna ontvang je van ons nog een eindafrekening. Hierin worden de gebruikskosten van de laatste maand verrekend met de te veel betaalde abonnementskosten van de maand ervoor. Heb je van ons nog geld tegoed en zijn er geen openstaande bedragen? Dan storten we het overgebleven bedrag op je rekening. Zijn er nog openstaande bedragen? Dan incasseren we het bedrag automatisch van je rekening.

Natuurlijk staat onze deur altijd voor je open. Nu en in de toekomst.

Vragen? Vragen!
Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan onze specialisten op de Odido Community odido.nl/vragen. Liever iemand spreken? Bel ons op 0800-0092.

We staan voor je klaar,
Odido

 

====EINDE MAIL====


Reageer