Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel verbinding plat LOS lampje knippert, HELP!


Hoi,

 

Het LOS lampje van het Huawei kastje blijft rood knipperen. Dit probleem heb ik sinds ik vanmiddag tegen het kastje ben aangestoten 😞 Sindsdien geen Internet meer. Een blauw draadje (vermoedelijk nodig voor de glasvezelverbinding) lijkt geknapt (zie de foto hieronder). Is dit zelf nog op te lossen? Resetten etc. heb ik al geprobeerd maar het LOS lampje van het Huawei kastje blijft rood branden  (en ikzelf word gillend gek langzamerhand).

 

 

Als er iemand is die wilt helpen, hoe ik het beste dit kan repareren, mijn dank is groot!

 

Groeten Jeroen

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @poucarda, welkom op onze Community!

Oei, dit lijkt er inderdaad op dat de kern van de glasvezel exposed is. In principe mag je het FTU nooit zelf open maken omdat de glasvezel erg gevoelig is. De kern is namelijk nog dunner dan een haartje en hierdoor erg gevoelig. De kabel lijkt ook niet heel netjes om de spoel gedraaid te zijn. Ik wil het graag voor je doorzetten, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Laat maar weten als je dit hebt toegevoegd, dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

Hey @poucarda, welkom op onze Community!

Oei, dit lijkt er inderdaad op dat de kern van de glasvezel exposed is. In principe mag je het FTU nooit zelf open maken omdat de glasvezel erg gevoelig is. De kern is namelijk nog dunner dan een haartje en hierdoor erg gevoelig. De kabel lijkt ook niet heel netjes om de spoel gedraaid te zijn. Ik wil het graag voor je doorzetten, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Laat maar weten als je dit hebt toegevoegd, dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

Hoi Tommie, dankjewel voor jouw reactie. De FTU bedekking is nogal fragiel … ik ben me ervan bewust dat dit niet zichtbaar hoort te zijn. Gelukkig heb ik een afspraak kunnen maken met Guidon - zij zouden vandaag hier langskomen. Ik zal nog even mijn klantnummer voor de volledigheid toevoegen op mijn profiel! Dankjewel nogmaals

Reputatie 7
Badge +3

@poucarda Heel graag gedaan! 😀

Laat je ons weten hoe het is afgelopen met het monteursbezoek? We helpen graag waar nodig! 

@poucarda Heel graag gedaan! 😀

Laat je ons weten hoe het is afgelopen met het monteursbezoek? We helpen graag waar nodig! 

@Teresa van Odido  @Tommie van Odido Nogmaals dank voor jullie snelle reacties. De monteur komt zo langs (heel veel mazzel dat ze iemand in de buurt hadden) en ik laat zeker even weten hoe het is afgelopen (hopelijk vanaf een werkende internetverbinding). 

Reputatie 7
Badge +3

@poucarda Wat fijn om te lezen dat er zo snel een monteur langs kan komen. Geweldig! 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af.

Hoi @Tommie van Odido  en @Teresa van Odido  , hierbij een update… helaas is dit bericht niet getikt vanaf een werkende glasvezelverbinding:

  • Gisteren is een werknemer van Guidion bij ons langs geweest. Aanvankelijk dacht hij dat het probleem buiten ons huis werd veroorzaakt (wat ik heel raar vond gezien de staat van de FTU) , maar uiteindelijk heeft hij ook geconcludeerd dat het lag aan de FTU, maar dat deze niet voor ons kon repareren (dit stuk begrijp ik niet…) en dat ik weer met Odido contact moest opnemen
  • Deze ochtend heb ik Odido gebeld en de medewerker die ik sprak kon niks doen behalve mijn melding weer doorzetten naar de technische dienst. Een vreemd gesprek van de strekking "sorry ik kan niks doen , het is doorgezet, dit kan mogelijk een week duren; de groeten" 

Zien jullie mogelijkheden om dit proces te versnellen? Wij zitten best wel omhoog nu; ik had eigenlijk gehoopt dat de Guidion collega de FTU simpelweg kon repareren.

 

Groeten Jeroen

Aanvullend nog een vraag; 

Kan ik om deze periode te overbruggen een 4G router (ik overweeg de tp-link-mr200 aan te schaffen) gebruiken in combinatie met een prepaid Odido SIM met data bundel); of werkt een dergelijke combinatie niet ? 

 

Groeten Jeroen

Reputatie 7
Badge +3

@poucarda Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling. Mijn excuses dat dit nog niet is opgelost, ik had graag anders gelezen. 

Ik heb deze informatie in ieder geval doorgegeven aan onze technische dienst. Ik wil graag een 4G modem voor je aanvragen, maar ik ben bang dat deze op dit moment nog niet wordt goedgekeurd. Mocht de situatie langer aanhouden dan ga ik dit natuurlijk meteen voor je aanvragen! 

Je staat natuurlijk vrij om zelf een 4G modem aan te schaffen, maar ik kan deze niet voor je vergoeden. Wel vergoed ik uiteraard de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Dit ga ik gelijk doen zodra het probleem is opgelost. 

Om jouw vraag te beantwoorden, een prepaid Odido simkaart werkt wel i.c.m. een 4G router. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

Hoi @Teresa van Odido ,

Helaas heb ik nog steeds niks gehoord van de technische dienst . Ik heb nood internet moeten treffen via een andere provider want we konden helaas niet langer erop wachten gezien we zelf met vakantie gaan en andere mensen op ons huis komen passen (die wel internet nodig hebben) . 
Als je ons korting kan geven op onze huidige abonnement zolang we zonder odido internet zitten zouden we dat natuurlijk waarderen .

groeten en alvast een goed weekend ,

Jeroen 

Reputatie 7
Badge +3

@poucarda ik had graag anders gelezen, maar ik snap de noodzaak gezien de situatie. 

Ik ben gelijk nogmaals gaan kijken, maar kan alleen inzien dat er aan wordt gewerkt samen met de netwerkbeheerder. 

Ik kan de korting nu nog niet in het systeem zetten, Echter wanneer de verbinding is hersteld, kan ik dit gelijk voor je in het systeem zetten. Op die manier wordt gelijk de gehele periode vergoed. Houd er rekening mee dat het systeem de korting automatisch berekent en dat dit zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Ik wens je alvast een fijne vakantie! 

Ps. Wil je mij in een privébericht nog laten weten van wanneer tot wanneer je precies weg bent? Dan kan ik dit doorgeven aan mijn collega’s 

Reageer