Skip to main content

Wederom in korte tijd geen internet verbinding in bergen op zoom via glasvezel. Website geeft geen storingen aan. En als ik de klantenservice belt gaat hetzelfde riedeltje weer af als vorige keer, alles resetten, lampjes na kijken ect ect. Geen resultaat.

Dit is nu gaande na dat ik ben geüpgraded naar 1 Gbit. Hiervoor 500, nooit last van gehad.

Hallo @plofkonijn 

Knippert het PON lampje op de Huawei ONT of is het LOS lampje rood?


De pon knippert, rest is alles groen, los is uit.

 

Ik ga er voor de zekerheid wel een monteur naar laten kijken, de klantenservice vertelde mij dat er demping ofiets dergelijks was op de lijn. Maar het valt me persoonlijk wel op dat ik opeens vaak last heb van storingen, en voorheen nooit net die andere media converter. Maar ik begreep dat ik nu ook op een andere lijn ben aangesloten als voorheen ivm de 1 Gbit


Welke kleur heeft het glasvezel kabeltje zit er op de AON?

Ik vermoed dat dit een bekend probleem is. Loop hier zelf ook tegenaan. Dit heeft te maken met de wijze waarop er nu gewerkt wordt en het netwerk is ingeregeld. Hiervoor lijkt een oplossing in het verschiet, maar het kan nog voorkomen dat je in de komende paar weken een storing ervaart. Een moderator kan met de back office schakelen om te helpen met het oplossen van de storing en doorgaans hoeft daar gelukkig geen monteur voor te komen.

Een moderator reageert vanzelf in jouw topic.


@plofkonijn 

Lees ook dit topic eens door :

Structurele problemen ODF

Zoals @TAVL al aangeeft wordt er hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.


Welke kleur heeft het glasvezel kabeltje zit er op de AON?

Ik vermoed dat dit een bekend probleem is. Loop hier zelf ook tegenaan. Dit heeft te maken met de wijze waarop er nu gewerkt wordt en het netwerk is ingeregeld. Hiervoor lijkt een oplossing in het verschiet, maar het kan nog voorkomen dat je in de komende paar weken een storing ervaart. Een moderator kan met de back office schakelen om te helpen met het oplossen van de storing en doorgaans hoeft daar gelukkig geen monteur voor te komen.

Een moderator reageert vanzelf in jouw topic.

 

 

Een oranje kabel gaat naar het glasvezel punt, en ik heb een geel draadje met 2 blauwe uiteinden die van het glasvezel punt naar de media converter gaat. Laten we hopen dat ze snel een oplossing vinden ^^ Bedankt voor je feedback! ^^



de kabel moet groen zijn. Anders sowieso kans op storing , omdat de connector niet goed aansluit.


@TAVL ik plan dan voor de zekerheid en monteur in als ik de sms krijgt. En kaart dat ook even aan. Bedankt! 


@plofkonijn 

Behaalde je ook de juiste snelheid bekabeld en ook een hoge WiFi snelheid toen internet het wel deed?

Zodra je de juiste patchkabel hebt zal dit ook voor verbetering zorgen in de down en up volgens mij 😉


@Waqqas 

Ik heb mijn pc bekabeld verbonden, en haalde toen vaak wel de maximale snelheid. Soms zakte bij wel terug naar 800 mbit.

 

Maar over het algemeen download ik wel vaak met hoge snelheid. WiFi gebruik ik niet zo veel, enkel op mijn telefoon en tablet.


Wederom weer hetzelfde probleem helaas.


Hoi @plofkonijn, mijn vermoedens gaan uit naar een nieuwe aansluiting op dezelfde netwerk switch. Hierdoor kun je op GPON Glasvezel een uitval van de verbinding ervaren, jouw converter gaat dan offline - dit betreft de Optical Network Terminal, oftewel de witte converter tussen het FTU (glasvezelaansluitpunt) en het modem. Sorry dat je dit overkomen is, ik zal onze techneuten ernaar laten kijken zodat zij de desbetreffende aansluiting kunnen traceren en jij weer online kunt komen.

Meestal lukt dit binnen één dag, maar ik houd graag een slag om de arm omdat het er ook aan ligt of de aansluiting momenteel te herleiden is. Zodra ik meer weet, hoor je het direct!

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?


@Jason Hoi Jason, Hartelijk dank voor je reply! Het vat mij op als ik weer online kan dat er ongeveer een maand ofiets tussen zit voordat ik weer dezelfde problemen krijgt. Je zou zeggen als iets niet goed zit, dat je altijd offline bent. Maar zo technisch ben ik niet. Meestal zijn de black outs tussen de 4 en 8 uur, en uit het niets werkt alles dan weer.

 

Bedankt voor je aanbod, Maar ik heb al T-Mobile Unlimited op mijn telefoon, dus gebruik dit nu ook als hotspot. Maar het is niet ideaal als je pc bedraad is, en je geen wifi punt hebt op je pc. Dus ik gebruik nu noodgedwongen de laptop.

 

Hopelijk word het nu goed opgelost, en krijgen we geen last meer van deze black outs.

Krijg ik nog een terug koppeling als jullie wat gevonden hebben? :)


@plofkonijn Bedankt voor je terugkoppeling! Die maand waarin je eigenlijk geen problemen hebt op de verbinding, valt te verklaren als je inderdaad offline gaat door een nieuwe aansluiting. De meeste glasvezelopleveringen duren drie tot zes weken, dat betekent dat elke maand er een klant bij kan komen op de access switch in de centrale. 

Je krijgt zeer zeker een terugkoppeling, ik hoop dat ik morgen al goed nieuws voor je heb, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zodra ik meer weet, hoor je het direct!


@Jason ongeveer een uur geleden is het modem weer de lucht in gegaan, ik kan weer alles doen. Was benieuwd of het nu opgelost is door de back office of dat het zichzelf heeft opgelost. Die indruk had ik de laatste 2 keer namelijk 🙈


Hoi @plofkonijn, mooi om te lezen dat het inderdaad verholpen is! Om je niet langer in spanning te laten afwachten: onze specialist heeft het probleem opgelost en de oorzaak gevonden. Het was inderdaad een nieuwe aansluiting die de boel bij jou offline gooide. Dit is nu hersteld en zal niet meer voorkomen. Wat echter nog wel een probleem kan zijn, is wanneer iemand de komende twee weken op dezelfde switch aangesloten wordt zonder dat er eerst gepatcht wordt, maar dit zou niet meer moeten gebeuren! Guidion patcht nu ook direct de migraties bij aansluitingen, dit voorkomt dat andere klanten offline worden gegooid zodra er een nieuwe aansluiting in de wijkkast bijkomt. 

Mocht dit onverhoopt toch nog een keer gebeuren, laat het me weten in dit topic, dan onderneem ik gelijk actie. 

Een prachtig weekend toegewenst en veel plezier met de werkende verbinding! 😄


@Jason Wederom is het internet nu weer uit de lucht, om 17:30 werd de verbinding verbroken 8-11-21.

 

Het begint helaas nu wel erg vervelend te worden. :(


Internet is gisteren weer uit zichzelf aangegaan na een aantal uur offline. Nu 9-11-21, omstreeks 11.42 is internet weer offline gegaan..


Bij deze storingen, knippert het wereldbolletje groen.


En het Pon lampje knippert ook groen.

En zodra ik alles reset brand het wereld bolletje rood.


Iemand van T-Mobile moet na kunnen gaan wat er allemaal nog meer gebeurd op die OLT van jouw verbinding. Wat een drama...


19:28, internet ( thuis diensten ) ligt er nog steeds uit. 9/11/2021


24 uur later, en het internet ligt er nog steeds uit 😞 10-11-21


@plofkonijn De wet van Murphy is bij jou inmiddels aardig losgeslagen: sorry dat dit probleem alweer parten speelt. Ik overleg meteen met de specialisten hoe we dit kunnen herstellen. Het lijkt eenzelfde issue te zijn als het probleem waarbij er een nieuwe aansluiting in de wijkkast komt en die aansluiting wordt niet direct gepatcht waardoor een aantal verbindingen op dezelfde switch eruit klapt. Ik beraadslaag en kom hier snel op terug!


@plofkonijn Je bent inmiddels weer online gekomen nadat de techneuten contact hebben gezocht met een andere aansluiting. Ik stuur je alvast uit voorzorg een Unlimited Internet voucher in het geval het nog eens voorkomt - we gaan er natuurlijk nooit van uit, maar doordat nog niet elke aansluiting meteen gepatcht kan worden, kan er nog een keer iets doorheen sluipen. Bij voorbaat sorry hiervoor, dit zal zelden meer voorkomen, maar is nog wel in een klein aantal gevallen aanwezig.

Een mooi, gezond weekend toegewenst!