Sinds vrijdag of zaterdag (21, 22 juni 2024) lijkt plots mijn glasvezel signaal weg te zijn (Glas led op de zwarte KPN ONT is niet meer actief).
Toen ik eens ging grasduinen in mijn Odido app/account, blijkt dat er al sinds september 2023 mijn bestelling open staat vanwege een snelheidsverhoging naar 400mbit. Die staat nog steeds open; ik kan ook geen nieuwe wijzigingen oid doorgeven.. Ik weet nog dat er destijds een Guideon monteur langskwam om de KPN ONT te vervangen naar de nieuwe Odido Huawei ONT, echter stuitte hij erop dat er geen signaal binnenkwam op de Huawei. Dus, toen maarr mooi op de KPN ONT gelaten, en de snelheid was wat ik wou.
Daarna nooit meer naar omgekeken natuurlijk, want het werkte allemaal feilloos. Echter, sinds gister of eergister is het glas signaal weg op de KPN ONT. Of er is nu daadwerklijk mijn lijn overgezet, of er is iets anders. De bestelling is echter nog steeds ‘open’.
Ik heb ook telefonisch contact gezocht met de klantenservice van Odido, echter die zegt dat 1) over de bestelling ‘kan ik niet inzien’ (maar kon miraculeus wel de datum van de bestelling noemen) en kon hier toch écht niks in betekenen, want dat moest ik maar bij KPN melden, en 2) ik moest maar bij KPN als netwerkbeheerder aan de bel trekken vanwege het glassignaal wat nu weg is vanwege privacy gevoelige informatie die hij niet mag doorgegeven in een melding naar KPN..
Beette rare gang van zaken, daar ik een Odido dienst afneem en KPN mij (waarschijnlijk) linea recta de deur gaat wijzen omdat ik zelf geen klant ben van KPN. Ik voel echter straks alweer de bui hangen dat ik in een gek glasvezel signaal cirkeltje terecht kom, omdat het nieuwe signaal nooit werkend is opgeleverd schijnbaar (zie de open bestelling), en een eventuele KPN netwerk monteur zich hier ook de handen van af gaat trekken.
Hopelijk is er hier iemand die mij hierbij kan assisteren en wat voor stappen ik verder moet ondernemen?