Ik ga binnenkort verhuizen en heb deze verhuizing doorgegeven aan T-Mobile. Tijdens de uitstekende hulp van de klantenservice kwamen we er achter dat de postcodecheck voor glasvezel een maximale snelheid aangeeft van 524 Mbit/s. Zodra je een abonnement wilt selecteren is de maximale snelheid helaas 100 Mbit/s.
Nu begrijp ik dat dit wat ingewikkelder is dan het lijkt. Toch vraag ik me af waarom dit kan aangezien andere providers wel een maximale snelheid van 500 Mbit/s kunnen aanbieden. En waarom zit er een verschil in de postcodecheck en de daadwerkelijke snelheid bij een abonnement. Heeft dit bijvoorbeeld te maken met een verschil in de API of database die hiervoor wordt gebruikt?
Hopelijk gaat deze snelheid nog omhoog zodat ik alsnog kan genieten van een topsnelheid rond de 500 Mbit/s. Kan ik iets volgen over dit soort werkzaamheden binnen T-Mobile?
Het gaat hier overigens om een appartementencomplex genaamd Maanplein in Den Haag. Deze post is niet gemaakt om te klagen. Ik ben namelijk een zeer tevreden klant en voornamelijk nieuwsgierig naar wat de reden hierachter is en of ik kan verwachten dat deze snelheid nog wordt aangepast.
Glasvezel check: