Skip to main content

heb zojuist het aansluitpakket binnen gekregen wat schets mijn verbazing de t56 modem heeft een utp ingang en geen glasvezel ingang heb nu glasvezel van caiway  met glasvezel ingang en zo wil ik het ook terug en niet met een extra kasje er tussen die dan weer verder gaat met utp heb een verleng glasvezel kabel liggen en die wil ik rechtstreeks in de modem zo zie je dat ook op de youtupe filmpjes

Hallo @huys 

Bij Odido wordt er door de monteur een ONT en router geplaatst, bij AON en GPON kan je eventueel achteraf een eigen modem met de juiste SFP gebruiken.

sorry maar dit is acracadabra voor mij glasvezel komt binnen daarzit een stekker in zoals op dat kleine 4kanten kasje ( is dat de ONT???) en i.p.v dat daar de glasvezel in gaat had ik verwacht dat deze direkt in de modem zou gaan de modem moet nu 7 mtr verder i.p.v de meterkast in de kamer komen dus heb ik een glasvezel kabel (os2 cs/cs) maar de kamer getrokkon om daar alles aan te sluiten

@huys

Het kleine Huawei kastje is de ONT, is dit XGSPON (staat op de achterkant)? Deze is met een patchkabel verbonden met het glasvezelaansluitpunt en vanuit de ONT gaat een UTP naar de T56.

zwaar maar dan ook echt zwaar terleur gesteld als je denkt dat je een glasvezel modem krijg

je krijgt een gewone modem/router met UTP ingang bij binnenkomst word het signaal zo snel mogelijk weer omgezet naar anoloog UTP en deze gaat je modem/router in

heb ik alle UTP kabels weg gehaald modem dicht bij alle apparaten geplaats dus korte directe UTP kabels naar de apparaten speciale glasvezel getrokken naar de nieuwe plaats van de modem vergeet het maar kan alles weer ouderwets terug bouwen

natuurlijk niks mis mee met dat ouderwetse UTP maar wees duidelijk

het is glasvezel tot 50centimeter achter de voordeur en geen milimeter verder geen moderne glasvezel modem nee gewoon ouderwets UTP kabel

jammer een gemiste kans en daarom zwaar terleur gesteld 

Reageer