Skip to main content

Hi, 

Wij hebben begin december een T-mobile thuis abbonement afgesloten voor per januari 2021. Vervolgens hebben wij hierna een afspraak gemaakt met een monteur van Guidion om alles te installeren voor op vrijdag 8 januari. Vanwege eerdere verhuizing hebben wij deze afspraak telefonisch verplaats naar maandag 4 januari. 

 

Vorige week maandag 4 januari is de monteur langs gekomen en heeft de model en kabels geïnstalleerd voor het internet en kwam vervolgens tot de conclusie dat de lijn pas 8 januari inging. Erg jammer, maar door een miscommunicatie tussen T-mobile en Guidion over de vervroeging van de afspraak, kon hier helaas niets aan gedaan worden. De klantenservice gaf toen, maandag 4 jan, aan dat het dan vrijdag opgelost zou moeten zijn. Hierbij is door de medewerker nog een nieuwe afspraak mogelijkheid mail doorgestuurd, zodat de monteur zodra de lijn open zou zijn, zijn installatie kon afmaken (tv installeren). Hier hadden we verder nog niets gedaan, aangezien de monteur aangaf dat als de tv aansluiting niet lukte, we konden bellen voor hulp.

Afgelopen vrijdag 8 januari zou dus de lijn opengaan en het rode lampje op het modem voor de wifi naar groen gaan. Helaas gebeurde dit niet en en toen wij om 4 uur belde met de klantenservice werd ons verteld te wachten tot 6 uur. Toen nog een keer gebeld en vervolgens kon er niks aan gedaan worden, behalve een ticket worden aangemaakt. De medewerker gaf aan.dat het zaterdagmiddag opgelost zou moeten worden. Na zaterdagmiddag nog steeds geen groen lampje te hebben op onze modem (daarnaast staat in de T-mobile thuis omgeving dat het internet nog ‘op activatie wacht’ het is nog in behandeling) hebben we nog een keer gebeld met de klantenservice. Die gaf aan dat er het weekend niets aan gedaan kon worden, raar aangezien de medewerker op vrijdag aangaf dat dit wel kon, en we moesten wachten tot maandag.

Nu is het maandag en vervolgens is het nog niet geregeld. We hebben weer contact opgenomen met de klantenservice en jullie geven gewoon aan dat er niets vanuit jullie kant gedaan kan worden. Dat is wel echt heel erg jammer. Iemand moet toch wel iets kunnen doen om dit probleem op te lossen. Met de technische dienst kan niet gebeld worden, omdat het eenzijdige communicatie is, wat erg jammer is. Jullie kunnen niets doen en wij moeten maar geduldig afwachten. Nu hebben wij geen idee hoelang wij moeten wachten totdat de lijn wordt geactiveerd. 

 

We snappen zelf niet zo goed waarom de lijn niet open is en het internet niet geactiveerd kan worden. We hadden verder nog de open afspraak staan van de monteur van Guidion, mogelijk kon dat een oorzaak zijn van het probleem, maar jullie gaven aan dat dit hier los van staat (lijkt mij logisch aangezien anders de lijn anders ook gewoon op 4 januari in gegaan moest zijn), maar deze is nu ook ingepland voor aankomende donderdag. Dit werd aangeraden door jullie medewerker. maar dit zou niet nodig moeten zijn. De tv kunnen wij zelf wel installeren.

 

Ik zou graag willen dat er vanuit jullie alles aangedaan wordt om dit probleem om te lossen. De lijn zou automatisch open moeten gaan, dit is niet helaas niet gebeurt. Wij zitten nu in een vervelend situatie, aangezien wij allebei thuis werken en dat nu niet kan. Unlimited data is al aangeboden voor een van ons, maar dit is niet voldoende om op thuis te werken. 

 

Groet,

 

Menno & Nina  

 

 

Als er 6 lampjes branden op de mediaconvertor zou de stroom er af halen en er weer opzetten voldoende moeten zijn


Hi Hidden, 

Bedankt voor je reactie. Helaas branden niet alle 6 de lampjes op de mediaconvertor. 

 

Het lampje dat niet brand is:

FO Link 

 

De twee oranje lampjes zijn :

Status 

Speed 

 

Groet, 

 

Menno & Nina 

 

 


Goed nieuws de lijn is open! 

@Hidden.nld de lampjes op de mediaconvertor zijn nu allemaal aan, alleen het lampje van de FO Link en Speed zijn nog oranje.

 

Hoort dit zo of moeten ze allemaal op groen staan?

 

Het internet werkt verder wel gewoon. 

 

Verder als info de switches van 1 en 6 staan aan. De rest niet op de mediaconvertor. 


Goedemiddag @SpeltNina, wat een geweldig nieuws, superfijn dat het werkt!

Dat het lampje van FO-link oranje brandt is prima, dat betekent dat er verbinding tot en met 1000 Mbit/s mogelijk is. Datzelfde geldt voor het Speed-lampje, helemaal prima dus!

 


Reageer