Skip to main content

LOS lampje knippert rood, PON lampje is uit.

Klantenservice gebeld, geen storingen bekend. Is doorgezet naar de backoffice. Kan 24 uur gaan duren maar met het weekend voor de deur mogelijk veel langer. Daar zit je dan als thuiswerker.

Ik heb een 24 uurs code voor onbeperkt data ontvangen. Maar daar heb ik in het weekend niets meer aan. Kan daar nog iemand naar kijken?

Zijn er meer mensen in dit gebied met dezelfde problemen?

Hey @Thijs1979, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt voor de techneuten. Zij zullen er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. 

Dag Tommie,

Het werkt inmiddels weer. Het lijkt erop dat de monteur het glasvezelkabeltje geplet heeft. Kunnen jullie een nieuw patchkabeltje opsturen? Vroeg of laat zal het ding weer problemen geven ben ik bang.

PS ik neem aan dat dit het probleem was. Het kan ook toeval zijn en jullie hebben iets op afstand opgelost? Ik heb verder geen terugkoppeling ontvangen.

Hey @Thijs1979, het ticket staat nog open dus ik weet niet of het volledig opgelost is.

Bedoel je de SC-UPC/SC-APC? Welke kabel heb je? Blauw/Groen, Blauw/Blauw of Groen/Groen? 

Het gele fiber patch kabeltje met groene connectors dat van de muur naar het ONT-kastje (Huawei) gaat. Deze heeft de monteur aangesloten.

Ik weet ook niet 100% zeker of dit de oorzaak is, maar ik durf er niet meer aan te komen want als het kabeltje breekt dan heb ik geen internet meer. Nu werkt alles vooralsnog perfect.

@Thijs1979 bedankt voor de informatie. Dus beide uiteinden van de kabel zijn groen? 

@Thijs1979 bedankt voor de informatie. Dus beide uiteinden van de kabel zijn groen? 

Sorry, even gecheckt: Muurzijde is blauw, ONT-zijde groen.

@Thijs1979 ah perfect. Dit is namelijk erg belangrijk bij deze kabels. Ander werkt hij namelijk niet of krijg je niet de juiste snelheid binnen. Ik heb je een nieuwe kabel opgestuurd!

Ik lees inderdaad dat de connectoren anders zijn. Weer wat geleerd! Bedankt, en hopelijk blijft het werken.

Groet en prettig weekend!

Als het niet lukt, geef gerust een seintje. Jij ook alvast een prettig weekend @Thijs1979!😎 

Reageer