Skip to main content

Deze week maandag tot met vandaag donderdag heb ik geen internet. Ik ontdek mijn 2 meters glasvezel kabel al kapot, Huawei media converter staat LOS rood aan. Ik heb mijn buurt een andere glasvezel kabel geleend, doet mijn internet weer goed, maar de glasvezel kabel moet ik snel terug aan mijn buurt. Hoe kan ik een nieuwe kosteloos glasvezel 2 meters kabel aanvragen en krijgen?

Hi @WhaChang, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je hier al telefonisch contact over hebt gehad met ons. Mijn collega heeft dan ook een nieuwe kabel naar je toe gestuurd! Deze wordt via een brievenbuspakketje naar je toe gestuurd en ik verwacht dat deze vandaag bezorgd zal worden. Mocht je hem na het weekend nog niet ontvangen hebben, wil je me dit dan laten weten? 


Hi @WhaChang, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je hier al telefonisch contact over hebt gehad met ons. Mijn collega heeft dan ook een nieuwe kabel naar je toe gestuurd! Deze wordt via een brievenbuspakketje naar je toe gestuurd en ik verwacht dat deze vandaag bezorgd zal worden. Mocht je hem na het weekend nog niet ontvangen hebben, wil je me dit dan laten weten? 

 

Woensdag heb ik je collega een nieuwe kosteloos glasvezel 2 meters kabel aangevraagd. Vandaag heb ik een nieuwe netwerkkabel gekregen, er is fout. Hoe kan ik een nieuwe kosteloos glasvezel 2 meters kabel aanvragen en krijgen?


Gaat het om de ethernet kabel die je nu ontvangen hebt van 15 meter @WhaChang, of heb je een patchkabel nodig SC-APC / SC-APC Armored 2 meter Groen/Groen? 


Gaat het om de ethernet kabel die je nu ontvangen hebt van 15 meter @WhaChang, of heb je een patchkabel nodig SC-APC / SC-APC Armored 2 meter Groen/Groen? 


In 2022 heb ik een doos gekregen, pas 1 februari 2023 gebruik ik internet. Er zat een WiFi router met een netwerkkabel en Huawei media converter met een glasvezel 2 meters kabel zoals de onderstaande foto in. Nu check ik Huawei media converter achterkant hangen kapot. Er kan niet meer op de muur meterkast hangen, en de glasvezelkabel is dun, zo gaat glasvezelkabel sneller kapot. Hoe kan ik een nieuwe kosteloos Huawei media converter samen met een glasvezel 2 meters kabel aanvragen en krijgen?

 

 


Stuur eens een foto hoe de media converter er bij hangt? 


Stuur eens een foto hoe de media converter er bij hangt? 


Nu zie je mij er geen internet! Deze week van maandag tot met donderdag heb ik geen internet! Ik ontdek mijn 2 meters glasvezel kabel al kapot! Huawei media converter staat LOS rood aan! Ik heb mijn buurt een andere glasvezel kabel geleend, doet mijn internet weer goed, maar de glasvezel kabel moet ik snel terug aan mijn buurt!

 

Woensdag heb ik je collega een nieuwe kosteloos glasvezel 2 meters kabel aangevraagd! Gisteren heb ik een foute kabel gekregen! Hoe?

 

In 2022 heb ik een doos gekregen! Pas 1 februari 2023 gebruik ik internet! Er zat een WiFi router met een netwerkkabel en nog een Huawei media converter met een glasvezel 2 meters kabel zoals de onderstaande foto’s in! Nu check ik Huawei media converter achterkant hangen kapot! Er kan niet meer op de muur meterkast hangen! De glasvezelkabel is erg dun! Zo gaat glasvezelkabel sneller kapot! Hoe kan ik een nieuwe kosteloos Huawei media converter en nog met een nieuwe glasvezel 2 meters kabel aanvragen en krijgen?

 

 


Ik weet niet hoe de ONT is losgekomen, maar die moet je inderdaad eerst goed vastzetten op de achterwand en dan de nieuwe kabel inpluggen. Zit er een 2e bevestigingsvoetje op de ONT? Anders is een tywrap om de ONT en dan strak met 2 schroeven ook een hele goede bevestiging. Zolang de ONT maar vast zit.


Ik weet niet hoe de ONT is losgekomen, maar die moet je inderdaad eerst goed vastzetten op de achterwand en dan de nieuwe kabel inpluggen. Zit er een 2e bevestigingsvoetje op de ONT? Anders is een tywrap om de ONT en dan strak met 2 schroeven ook een hele goede bevestiging. Zolang de ONT maar vast zit.

 

Op 1 februari 2023 heeft monteur er zo gemaakt! En op die dag moest ik zelf Tele2 opzeggen en betalen! Op dezelfde dag kreeg ik geen korting op T-Mobile thuis internet! Dus had ik iets te veel betaald! Ik ken geen technische dingen! Huawei kan niet meer op muur hangen! Als er geen oplossing heeft, zeg ik gelijk abonnement op!


Nou, Zo'n ONT valt na een jaar niet spontaan van de muur toch? Daar is iets mee gebeurd. Natuurlijk kan dit gerepareerd worden, maar dat dit gewoon geld kost heeft niets te maken met het feit dat je geen korting hebt gehad. Monteur bezoeken zijn duur, als je iets kapot maakt kun je het ook zelf maken. Je krijgt ook nog een gratis fiber kabel van Odido, dus plak die ONT tegen de achterwand met Tywrap of stevig dubbelzijdig tape en klaar..


Nou, Zo'n ONT valt na een jaar niet spontaan van de muur toch? Daar is iets mee gebeurd. Natuurlijk kan dit gerepareerd worden, maar dat dit gewoon geld kost heeft niets te maken met het feit dat je geen korting hebt gehad. Monteur bezoeken zijn duur, als je iets kapot maakt kun je het ook zelf maken. Je krijgt ook nog een gratis fiber kabel van Odido, dus plak die ONT tegen de achterwand met Tywrap of stevig dubbelzijdig tape en klaar..


Op 1 februari 2023 heeft monteur zo alleen maar 1 schroef op een bevestigingsvoetje gemaakt! Van 1 februari 2023 tot nu toe valt Huawei zelf veel keren van de muur! Een Tywrap en stevig dubbelzijdig tape had ik geprobeerd! Geen nut meterkast zo vochtig! Ik begrijp niet waarom dat ik op 1 februari 2023 geen korting had! Hoe?


Hi @WhaChang, zoals @eric ook al zegt kan ik niet zomaar een nieuw ONT opsturen. Wel heb ik je een nieuwe patchkabel opgestuurd, de juiste kabel. Deze zal spoedig arriveren! 


Hi @WhaChang, zoals @eric ook al zegt kan ik niet zomaar een nieuw ONT opsturen. Wel heb ik je een nieuwe patchkabel opgestuurd, de juiste kabel. Deze zal spoedig arriveren! 


Hoeveel meters is de nieuwe kosteloos kabel? Als er tot 5 meters kan ik Huawei op mijn voordeurkast vastzetten, dan is er een oplossing!


De ONT wordt naast de router gehangen. Daar is meestal 50 cm voor nodig, dus 2 meter is het enigste wat Odido heeft. Als je daarna zelf met aanpassingen aan de gang wil kan dat, maar geheel op eigen risico. Er zijn webshops waar je langere kabels kan bestellen.  Maar let op de type connector. Als je de verkeerde in de FTU of ONT stopt dan gaat die definitief kapot. Reparaties zijn dan voor eigen rekening door Guidion of de lokale netbeheerder. 


De ONT wordt naast de router gehangen. Daar is meestal 50 cm voor nodig, dus 2 meter is het enigste wat Odido heeft. Als je daarna zelf met aanpassingen aan de gang wil kan dat, maar geheel op eigen risico. Er zijn webshops waar je langere kabels kan bestellen.  Maar let op de type connector. Als je de verkeerde in de FTU of ONT stopt dan gaat die definitief kapot. Reparaties zijn dan voor eigen rekening door Guidion of de lokale netbeheerder. 


Wat en hoeveel meters een kabel verstuur je mij? Dan verstuur je mij net als toen een originele 2 meters lang nieuwe glasvezel kabel kosteloos op!


SC-APC / SC-APC Armored 2 meter Groen/Groen @WhaChang. We hebben ze niet langer dan dit. 


SC-APC / SC-APC Armored 2 meter Groen/Groen @WhaChang. We hebben ze niet langer dan dit. 


Net als de onderstaande foto 2 meter kabel oké!

 

 


SC-APC / SC-APC Armored 2 meter Groen/Groen @WhaChang. We hebben ze niet langer dan dit. 


Ok! Zo kan ik mijn buurt geleende kabel zo terug!


@WhaChang 

Even een schroef erbij indraaien en de Huawei ONT ophangen.

Let hierbij op dat de text op de kop staat.

Anders vallen de schroeven niet in het smallere gleufje.

 


@WhaChang

Even een schroef erbij indraaien en de Huawei ONT ophangen.

Let hierbij op dat de text op de kop staat.

Anders vallen de schroeven niet in het smallere gleufje.

 


Alle 2 bevestigingsvoetjes zijn kapot! Kan er niet!


@WhaChang 

Oke zo kan het niet.?

 


@WhaChang

Oke zo kan het niet.?

 


Nee! Met bevestigingsvoetjes hangen niet meer!

 

 


Kan prima hoor de schroef valt in dit nokje.

ONT op de schroeven en dan naar beneden schuiven.

 

 


Kan prima hoor de schroef valt in dit nokje.

ONT op de schroeven en dan naar beneden schuiven.

 

 


Andere bevestigingsvoetje is al weggevallen!


Reageer