Skip to main content

Gezien het feit dat ik telefonisch niet goed (genoeg) verder geholpen kan worden en naar waarschijnlijkheid dit probleem niet met een nieuwe router is opgelost deel ik mijn probleem graag hier.

Sinds 02-11 heb ik rond ongeveer 12:00 problemen gekregen met mijn internet. Na verder onderzoek blijkt dat bij een speedtest de upload snelheid nagenoeg nul is (af en toe 0,10mb).

T-Mobile support (telefoon) geeft aan niks voor me te kunnen doen, omdat ik een eigen router gebruik. De eerste medewerker heeft een aanvraag voor een nieuwe router gedaan, zodat ik kan testen met orginele hardware. Hier heb ik overigens nog steeds geen track en trace van mogen ontvangen, dus tot die tijd veranderd er ook niks.

Belangrijke vermeldingen:

  • Ergens mid september zijn we omgezet naar het gigabit netwerk
  • Ik bevind mij regio Gelderland
  • Maak gebruik van de Huawei ONT
  • Van bovenstaande brandt het PON lampje groen en het LOS lampje niet
  • Er zit een groene patchkabel tussen de FTU en ONT

Vanwege de volgende bronnen verwacht ik dat het mogelijk niet aan de eigen hardware zal liggen. Toevoeging; Ik kan me ook niet zo goed voorstellen waarom het er aan zou kunnen liggen, de huidige opstelling werkt sinds oplevering naar behoren:

 

 

Ik hoop dat er naar bovenstaand gekeken kan worden en mogelijk al verdere actie kan worden ondernomen en dat ik niet moet wachten tot het nieuwe router een keer binnen komt.

Hallo @Dountill 

De upload die instort is ook een mogelijke symptoom van het probleem dat wordt aangekaart in het tweede topic waarnaar je verwijst.

Heb je ook al gekeken of de upload hetzelfde blijft als je het T-Mobile modem aansluit?


Bedankt voor je reactie @Waqqas . Zoals ik in mijn beginpost aan gaf ben ik in afwachting van een T-Mobile router. Het apparaat dat ik initieel bij mijn abonnement in bruikleen heb gekregen werkte niet meer, waarna ik over ben gegaan op een eigen router oplossing.

De switch naar deze nieuwe hardware was overigens al voor de overgang naar het gigabit netwerk. De huidige opstelling heeft dus voor 2 maand prima naar behoren gewerkt.


Hoi @Dountill, inmiddels is de zending bezorgd, zie ik. Dat is fijn! Kun je ons laten weten hoe dit modem het qua uploadsnelheid doet?


De verbinding is inmiddels (zonder wisselen van router) al opgelost. Omdat reactie in dit topic is uitgebleven heb ik nogmaals telefonisch contact gehad en lijkt het er toch op dat het probleem gerelateerd is aan het probleem dat ik in mijn openingspost heb aangehaald.

 

Omdat de uploadsnelheid nog steeds niet is wat ik er van zou mogen verwachten + de korte ervaring tot zo ver niet helemaal super is, heb ik dit ook meegenomen in mijn mail.

 

Desondanks het probleem niet opgelost is (omdat niet bekend is waar het aan ligt), ben ik blij dat de verbinding momenteel is hersteld. 


@Jason Voor de volledigheid heb ik net in een vrij moment mijn router vervangen voor de variant die vanuit jullie is binnen gekomen.

Qua resultaten zie ik geen verschil. Kan jij of een collega een meting doen om te kijken of alle waardes momenteel kloppen?

Nog een vraag. Bijgeleverd bij de nieuwe router zat een glasvezelkabel. Ik ben nu in de verwarring welke er precies tussen moet zitten? In de oude (niet gigabit situatie) zat een blauw-blauw connector variant, welke is vervangen voor een groen-groen kabel. De kabel die vandaag geleverd is, is blauw-groen. Welke is nu de goede?

 

 


@Dountill 

Kan je eens een foto plaatsen van jouw FTU? Bij oudere FTU's is het vaak blauw en aan de ONT kant groen.


@Waqqas Dat kan zeker. Als volgt:

 

Ik weet toevallig wel, dat het "koppelstuk” (is dat de echte naam) in het FTU blauw van kleur is.


@Dountill

Ik denk dat het blauw-groen hoort te zijn.


@Dountill

Ik denk dat het blauw-groen hoort te zijn.

En aan welke kant dient de blauwe dan te zitten? Aan de kant die in de FTU zit?


@Dountill

Ik denk dat het blauw-groen hoort te zijn.

En aan welke kant dient de blauwe dan te zitten? Aan de kant die in de FTU zit?

@Dountill 

Ja, de blauwe connector in het FTU en de groene connector in de Huawei.


Hi @Dountill, tof om te zien hoe je al te hulp bent geschoten in dit topic! Zojuist heb ik je van een uitgebreide reactie voorzien in onderstaand topic. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk wordt geholpen en er geen zaken door elkaar gaan lopen, stel ik voor om de communicatie daar verder te laten lopen. Deal? Ik spreek je daar graag verder! 😁