Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel internet Hoorn is niet prettig

• 10 maart 2025
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Vanaf het moment dat het glasvezelinternet is vrijgegeven in de wijk Kersenboogerd in Hoorn ervaar ik met regelmaat problemen. Als klant van de telefoonkabel was ik zeer tevreden en had ik nooit problemen, maar nu lijkt het meer algemeen goed te zijn of te worden. Op dit moment valt het internet met regelmaat weg. En al heeft de hele wijk het probleem, standaard krijg ik van de helpdeks een persoon van Guideon naar mijn huis gestuurd met het gevolg dat ik thuis moet blijven. En dat stoort mij….dus ik bel inmiddels niet meer. Vanmorgen ook een onderbreking van één tot twee minuten. Maar ik bel niet meer. Afgelopen week voor de zoveelste keer het TV kastje moeten resetten omdat er vertraging in zat. Dit kan komen doordat het internet vertraagd ofzo. Maar het stoort. Ik neem glasvezel en deze snelheid omdat ik verwacht dat ik onverstoord aan het werk kan of kan genieten naar wat ik aan het kijken ben. Op deze manier worden wij niet heel gelukkig. Het is niet de service die ik gewend ben van Odido en de concurrentie is met twee glasvezel kabels in huis groot!

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Koppertje, dankjewel! Mijn vraag rondom je bekabelde/draadloze verbinding is niet afschuiven. Je moet absoluut kunnen rekenen op je draadloze verbinding. Wel is het tijdens het ervaren van draadloze issues belangrijk om te weten hoe de bekabelde verbinding werkt. Uiteindelijk is dit de verbinding die we 100% kunnen garanderen. Er zijn situaties waarin blijkt dat de bekabelde verbinding ook niet in orde is en dit dus gelijk de oorzaak is voor het slechtere draadloze signaal. Het is dus puur uitsluiten. Spelen de problemen niet bekabeld maar alleen draadloos, dan zal er in je netwerk of thuis qua bereikbaarheid en apparatuur iets misgaan. 

Als ik nu je verbinding bekijk vanuit mijn kant, zie ik geen problemen. Is er voor jou wel een mogelijk de bekabelde verbinding zoals gevraagd te testen? Hoe werkt bijvoorbeeld jouw Mediabox als je de rechtstreeks bekabeld met modem connect? Valt deze verbinding dan ook uit, of blijft deze stabiel? Het modem ontvangt in ieder geval netjes en constant 1000Mbps. Ik zie wel dat je een eigen wifiversterker bekabeld hebt aangesloten. Merk je de problemen ook zonder deze versterker?

Bekijk origineel

4 reacties

• Auteur
  • is een King Poster
  • 47 reacties
  • 10 maart 2025

En zojuist wederom een uitval van ongeveer één a twee minuten en misschien wel langer. Er zijn geen werkzaamheden aangekondigd.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Koppertje, goed dat je dit laat weten en sorry voor het ongemak! Ik begrijp je gevoel, dit moet worden uitgezocht en worden opgelost. Misschien lees ik het verkeerd, maar het klinkt wel alsof we eerder Guidion aan wilde sturen. Als dit bezoek nodig is, moet ik je wel vragen hiervoor thuis te blijven of iemand anders thuis te laten blijven. Ik had gelijk graag met je meegekeken maar ik zie dat de laatste 4 cijfers van je bankrekening niet overeenkomen met die op het contract. Kan je de juiste cijfers in je Community profiel plaatsen en mij laten weten als alles compleet is? Ik kom dan zo snel mogelijk bij je terug! Laat trouwens ook weten of je deze wegvallende verbinding alleen draadloos of ook bekabeld opmerkt. Dankjewel!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 47 reacties
  • 11 maart 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Koppertje, goed dat je dit laat weten en sorry voor het ongemak! Ik begrijp je gevoel, dit moet worden uitgezocht en worden opgelost. Misschien lees ik het verkeerd, maar het klinkt wel alsof we eerder Guidion aan wilde sturen. Als dit bezoek nodig is, moet ik je wel vragen hiervoor thuis te blijven of iemand anders thuis te laten blijven. Ik had gelijk graag met je meegekeken maar ik zie dat de laatste 4 cijfers van je bankrekening niet overeenkomen met die op het contract. Kan je de juiste cijfers in je Community profiel plaatsen en mij laten weten als alles compleet is? Ik kom dan zo snel mogelijk bij je terug! Laat trouwens ook weten of je deze wegvallende verbinding alleen draadloos of ook bekabeld opmerkt. Dankjewel!

Goedemorgen, de gevraagde gegevens in mijn profiel zijn aangepast!

V.w.b. Guidion zal ik het uitleggen. Telkens weer als er een storing is, ook bij een algehele storing wordt door jullie Guidion aangestuurd om langs te komen. Ondanks dat ik aangeef dat de hele wijk er last va heb wordt dit door Odido geboden als enige oplossing. En ook al doet het internet het weer na 2 uur, dan nog blijft Guidion komen want de afspraak is er.

Qua bedraad en onbedraag ervaren…hoezo ga ik in een tijdperk van WIFI nog met een draadje aan de slag? Dit is een opmerking die ik sinds glasvezel steeds vaker bi jullie lees. Ik vind dat een beetje gek. En het klinkt erg als Ziggo…..ik denk dat we in een fase zitten dat wanneer je je eigen materialen niet vertrouwd qua wifi (lees modem) dat je dan betere producten moet leveren. Als het qua WIFI niet werkt dan is er iets niet goed. Mijn routers waren gewoon online en gaven dingen gewoon door want ik zet ze meteen over op de laptop van mijn werk die dan functioneert als hotspot. Juist om te weten te komen of mijn routers nog werken en het dus niet aan mijn netwerk binnenshuis ligt. 

Hopelijk kun je alles nalopen en het onderzoeken. Bedankt daarvoor 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • Antwoord
  • 12 maart 2025

Hi ​@Koppertje, dankjewel! Mijn vraag rondom je bekabelde/draadloze verbinding is niet afschuiven. Je moet absoluut kunnen rekenen op je draadloze verbinding. Wel is het tijdens het ervaren van draadloze issues belangrijk om te weten hoe de bekabelde verbinding werkt. Uiteindelijk is dit de verbinding die we 100% kunnen garanderen. Er zijn situaties waarin blijkt dat de bekabelde verbinding ook niet in orde is en dit dus gelijk de oorzaak is voor het slechtere draadloze signaal. Het is dus puur uitsluiten. Spelen de problemen niet bekabeld maar alleen draadloos, dan zal er in je netwerk of thuis qua bereikbaarheid en apparatuur iets misgaan. 

Als ik nu je verbinding bekijk vanuit mijn kant, zie ik geen problemen. Is er voor jou wel een mogelijk de bekabelde verbinding zoals gevraagd te testen? Hoe werkt bijvoorbeeld jouw Mediabox als je de rechtstreeks bekabeld met modem connect? Valt deze verbinding dan ook uit, of blijft deze stabiel? Het modem ontvangt in ieder geval netjes en constant 1000Mbps. Ik zie wel dat je een eigen wifiversterker bekabeld hebt aangesloten. Merk je de problemen ook zonder deze versterker?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen