Skip to main content

hoi,

 

sinds november heb ik glasvezel van tmobile. ik ben van adsl naar glasvezel gegaan. Met adsl was het internet perfect, maar met het glasvezel is het instabiel. tijdens games valt de verbinding ineens weg voor een seconde en dan is het weer terug, met als gevolg dat er totaal niet te spelen is. verder heb ik soms wel connectie, maar werkt het internet helemaal niet.

 

is het mogelijk om hier wat aan te doen? of kan ik weer terug naar adsl. want toen had ik totaal geen problemen.

 

gr jarno

Hallo @Jopie88 

Gebruik je alleen de Zyxel modem of heb je hier nog een versterker of router achter?

En game je via de WiFi of bedraad? Gamen op een console kan je het best bedraad doen. Is de snelheid bedraad en via de WiFi wel gewoon goed?


Hoi, als ik rechtstreeks op mijn zyxell modem speel heb ik idd minder problemen. Maar een kabel door het huis is niet echt mooi  Heb nu een wifi punt op 15mtr van de modem staan en daar aan de PS gekoppeld. Hij speelt dan gewoon goed( speel FIFA) maar om het kwartier is gewoon de verbinding een seconde weg. Verder is de wifi ook gewoon drama. Vol bereik, maar internet doet het gewoon niet goed. 


@Jopie88 

Is het WiFi punt bedraad aangesloten of is het een WiFi plus punt die je draadloos hebt aangesloten?

15 meter is wel een behoorlijke afstand, zitten hier muren oid tussen? Misschien kan je dan het WiFi punt dichterbij het modem plaatsen indien draadloos 


Draadloos. Maar het is toch raar dat het met ADSL geen problemen geeft. Je mag er toch vanuit gaan dat glasvezel stabieler is. 


@Jopie88

Welk modem had je voorheen met DSL? Hier vind je wat WiFi tips die misschien wat kunnen helpen.

https://community.t-mobile.nl/wifi-535/hoe-verbeter-ik-mijn-wifi-276063

Glasvezel hoort inderdaad beter en stabieler te zijn dan DSL maar de WiFi kan alsnog beïnvloedt worden door vele factoren.

Een powerline setje dus internet via de stopcontact kan je wellicht ook overwegen?


Ik heb overigens geen zyxell modem, maar een Huawei. Deze had ik ook bij de ADSL. Powerline gebruik ik al voor de tv. 


Hoi @Jopie88, heb je de tips van @Waqqas kunnen gebruiken en is de kwaliteit daardoor vooruit gegaan? Graag help ik je met de switch naar een Zyxel modem, daarmee heb je meer opties beschikbaar voor een geoptimaliseerd wifinetwerk. Laat me weten of ik dit in orde voor je kan maken, dan doe ik dat direct! Het Huawei modem mag je daarna bij het grofvuil zetten of naar een milieustraat brengen. Ik hoor graag van je!


Hoi @Jopie88, heb je de tips van @Waqqas kunnen gebruiken en is de kwaliteit daardoor vooruit gegaan? Graag help ik je met de switch naar een Zyxel modem, daarmee heb je meer opties beschikbaar voor een geoptimaliseerd wifinetwerk. Laat me weten of ik dit in orde voor je kan maken, dan doe ik dat direct! Het Huawei modem mag je daarna bij het grofvuil zetten of naar een milieustraat brengen. Ik hoor graag van je!

hoi jason,

 

heb idd de tips opgevolgd. het is er niet beter op geworden. je mag mij dus wel die zyxell modem opsturen. alvast bedankt.


@Jopie88 Aah dat is erg jammer, maar geen probleem, dan lossen we het op met het Zyxel modem. Deze zal binnen twee tot vijf werkdagen bezorgd worden. 

Nog een laatste tip: ik zie dat je nog gebruikmaakt van een Entone Kamai 510 TV Box: daar is op zich niets mis mee, maar deze is al enigszins verouderd. Kan ik deze voor je omruilen naar een modernere variant? Dat zal niet direct van invloed op je draadloze netwerk zijn natuurlijk, maar wel op al je algehele verbinding en dat heeft dan weer effect op zowel de wifi, als het vaste netwerk.

 


Jazeker. Alles wat beter is ben ik voor. Alvast een goed weekend


Hi @Jopie88 ,

Ik heb het in dat geval direct voor je in orde gemaakt! De nieuwe TV Box komt zo snel mogelijk naar je toe. De oude mag je net zoals het modem bij het grofvuil zetten of naar de milieustraat ermee. Alvast heel erg veel kijkplezier met de nieuwe TV Box! 


Dank u