Skip to main content

Eind september is mijn 1000/1000 mbit lijn opgeleverd in mijn nieuwe huis, echter haal ik deze beloofde snelheden (bekabeld) bij lange na niet.

Van de beloofde snelheid zitten alle speedtesten gemiddeld op ± 300 mbit download/950 mbit upload met enkele keren een uitschieten naar ± 500 mbit.

Hierom heb ik begin oktober contact opgenomen met de klantenservice, zij hebben een monteur van Guidion ingeschakeld en deze heeft bij mij thuis op 27 oktober alles gecontroleerd en geconstateerd dat het probleem niet binnen huis ligt. De monteur heeft alle hardware binnen ook een keer geprobeerd te vervangen maar hier lag het probleem ook niet aan.
De monteur zou dit door zetten naar KPN Netwerk en die zouden contact met mij opnemen met meer informatie, helaas heb ik hier tot op heden nog niks over gehoord. Ik heb al meermaals contact gehad met de T-Mobile klantenservice en de vraag gesteld voor een status update, deze konden ze mij telkens niet geven maar ze gaven aan het in de gaten te houden en telefonisch contact op te nemen met mij wanneer meer bekend was. Helaas heb ik tot op heden van T-Mobile ook nog niks gehoord.

Goed om te weten dat het abonnement van T-Mobile eigenlijk op 1 september in zou gaan, echter was de glasverbinding ondergrond verbroken, dit is eind september hersteld en hierna was mijn verbinding actief.

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen aangezien ik via de klantenservice niet verder lijk te komen en ik hier zelf mijn vraag in de gaten kan houden zonder dat ik hoef te gissen of ik teruggebeld wordt door een medewerker of niet. Mocht ik hier niet aan het juiste adres zijn verneem ik graag waar ik contact op kan nemen.

En op wifi heb ik leg op m’n ps5 verschillen zijn enorm met bedraad dus meer dan de helft 


 


Dit is wifi 


 


En dit is bedraad hoe kan dit?? 


Wifi en bedraad verschillen altijd @Ilir kodra. Er spelen te veel factoren mee op wifi om X snelheid te garanderen. Op je laptop ziet het er inderdaad niet goed uit, op je PS5 wel. De upload wordt door PSN erg geknepen, als je eens www.speedtest.net opent in de browser van je PS5 en daar de test op doet zul je de upload omhoog zien gaan. Ik wil graag een monteur voor je aansturen, alleen mis ik de screenshot van je commandprompt scherm. Die stap staat in het document. Zou je die nog willen delen? 

 

(De browser op PS5 kun je openen door de link: www.speedtest.net, te sturen naar een vriend via berichten. Dan kun je zelf op de link klikken en opent hij de browser.)


Eind september is mijn 1000/1000 mbit lijn opgeleverd in mijn nieuwe huis, echter haal ik deze beloofde snelheden (bekabeld) bij lange na niet.

Van de beloofde snelheid zitten alle speedtesten gemiddeld op ± 300 mbit download/950 mbit upload met enkele keren een uitschieten naar ± 500 mbit.

Hierom heb ik begin oktober contact opgenomen met de klantenservice, zij hebben een monteur van Guidion ingeschakeld en deze heeft bij mij thuis op 27 oktober alles gecontroleerd en geconstateerd dat het probleem niet binnen huis ligt. De monteur heeft alle hardware binnen ook een keer geprobeerd te vervangen maar hier lag het probleem ook niet aan.
De monteur zou dit door zetten naar KPN Netwerk en die zouden contact met mij opnemen met meer informatie, helaas heb ik hier tot op heden nog niks over gehoord. Ik heb al meermaals contact gehad met de T-Mobile klantenservice en de vraag gesteld voor een status update, deze konden ze mij telkens niet geven maar ze gaven aan het in de gaten te houden en telefonisch contact op te nemen met mij wanneer meer bekend was. Helaas heb ik tot op heden van T-Mobile ook nog niks gehoord.

Goed om te weten dat het abonnement van T-Mobile eigenlijk op 1 september in zou gaan, echter was de glasverbinding ondergrond verbroken, dit is eind september hersteld en hierna was mijn verbinding actief.

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen aangezien ik via de klantenservice niet verder lijk te komen en ik hier zelf mijn vraag in de gaten kan houden zonder dat ik hoef te gissen of ik teruggebeld wordt door een medewerker of niet. Mocht ik hier niet aan het juiste adres zijn verneem ik graag waar ik contact op kan nemen.

Is dit probleem inmiddels opgelost?. Bij mij is het nl vergelijkbaar.


bij mij idem.

in februari dit jaar overgestapt naar odido glasvezel 1Gb, om de persoonlijke pagina kon ik mijn verbinding verhogen zonder dat mijn korting zou vervallen naar 2 Gb.

ik gebruik de modem van odido niet en de monteur heeft ook het internet gecheckt op mijn huidige netwek van Unifi, haalde netje 2 Gb up en down. nu de laatste maanden spontaan 500 Mb download verlies terwijl de upload netje 2Gb haalt.

Ben niet bepaald een leek op het gebied, en van alles geprobeerd.

snelheidstesten zonder dat er een device op het netwerk is verbonden, zonder enig verschil.

erg teleurstellend dat met een kleine 6 maanden snelheid verliezen optreden.

ik heb geprobeerd vie de chat een medewerker hierover te spreken maar dat is tot nu toe niet gelukt, via deze community probeer ik nu hulp te krijgen.

kijken of er iemand is die mijn verbinding kan herstellen, ik zit via het KPN netwerk en gebruik alleen de ONT van odido.

 

alles lijkt buitenhuis te zitten, net of KPN mij zit te knijpen.

ik ga aankomende maand de verbinding terugzetten naar 1GB en ga weer snelheidsmetingen doen.

enigste wat mij is opgevallen dat er in mijn straat meerdere mensen glasvezel genomen hebben in de afgelopen maanden (bij KPN) en toen is mijn download snelheid ook naar beneden gedoken

 

 


Hi,

Guidion heeft gisteren glasvezel aangesloten. Op ons adres kunnen we, volgens jullie website, 2GB aan glasvezel ontvangen. We zijn voor een abonnement van 400mbit gegaan. Met een speedtest komen we zo rond de 100 download en upload snelheid uit, soms niet eens. Hoe kan dit? We hebben de testen op verschillende afstanden van de modem (Zyxel T-50) uitgevoerd en de locatie (meterkast midden in appartement) lijkt geen probleem.

Ik lees bij anderen dat ze een bekabelde speedtest moeten aanleveren, maar in onze laptop kan geen internetkabel. Hopelijk kunnen we het op een andere manier oplossen gezien we nu amper verbetering zien ten opzichte van onze oude verbinding zonder glasvezel en lagere snelheid. Alvast bedankt!

 

Rita


Hallo  @ritaam 

Wellicht kan een kabel of apparaat maar maximaal 100 Mbps aan?

Je kan het volgende proberen:

De kabel tussen converter en router vervangen door een andere minimaal CAT5E internetkabel.

Test ook eens met een andere apparaat die verbonden is met de Zyxel router.


@Waqqas

We hebben een andere kabel geprobeerd (beide CAT5E) en beide geven hetzelfde resultaat.
Verder hebben we een speedtest gedaan op een iPhone 13, Google Pixel 7 pro, Asus Zenbook 13 en een PlayStation 5: alle apparaten geven dezelfde resultaten.


@ritaam 

Je zou dan toch even kijken naar de mogelijkheden om bekabelde testen aan te leveren zodat een moderator dit verder kan onderzoeken, verbind je via WiFi wel met de 5 GHz band?


@Waqqas

Held! We zaten inderdaad nog op 2.4GHz. Met de switch naar 5GHz is het probleem opgelost en behalen we wel de gewenste snelheid. Bedankt voor alle hulp ;)


Reageer