Beantwoord

Glasvezel geïnstalleerd, rood wereldbolletje

  • 14 July 2023
  • 8 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 2

Hoi,

Na 1 jaar wachten, terwijl mijn buren al lekker konden genieten van snel glasvezel via andere providers, heeft T-mobile eindelijk (!) glasvezel beschikbaar gesteld in mijn straat. Dus het 100/20 mbit dsl contract is overgezet naar 400/400 mbit glasvezel. 

De media converter is geïnstalleerd en beide lampjes branden / knipperen groen (on en connection) en ik zie in het zyxel modem/router ook dat er verbinding is tussen het modem/router (Zyxel VMG8825-T50) Wan en de media converter.

Het wereldbolletje op het modem blijft echter rood. Hmm jammer. Ik denk dat het nu een kwestie van 'aanzetten' is bij T-mobile zelf. 

Er stond in de brief dat ik de aansluiting niet zelf "hoefde" te doen. Maar dat heb ik dus wel want ik wil van die stront dsl af. Voor mij is twee weken wachten op een monteur die alleen een kastje over het glasvezelkastje schuift en een utp kabeltje er tussen hangt echt geen service. Ook al is het gratis. Dit is werk dat zelfs kleuters kunnen uitvoeren.

Het zorgt alleen maar voor het feit dat ik langer moet wachten. Ik had gehoopt dat nu alles geïnstalleerd is, 't wel zou werken. 

 

 

 

icon

Beste antwoord door eric 14 July 2023, 15:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @niquedegraaff 

Beide lampjes op de mediaconverter horen constant groen te branden, power en connection groen.

Als het connection lampje knippert dan kan deze geen verbinding tot stand brengen met de splitter, een mogelijke oorzaak is dat de mediaconverter niet is geregistreerd of de verbinding is nog niet omgezet.

De monteur kan dit voor je oplossen.

Reputatie 2

Ja dat zal het zijn. Dan moet ik wachten op de monteur of t-mobile die het kastje registreert.

 

Contractueel blijft de einddatum hetzelfde. 

Reputatie 7
Badge +15

@niquedegraaff

Oh verkeerd gelezen, het betreft een migratie dus dan veranderd alleen DSL in glasvezel en contractueel niks inderdaad.

Maar als DSL nog actief is dan moet de verbinding ook nog worden omgezet.

Reputatie 2

Ja, het zou fijn zijn als dit omzetten eerder kan worden gedaan. Die monteur kan wel komen en zien dat het allemaal goed zit aangesloten. Maar serieus, het stelt niks voor. 1 minuut werk.

Reputatie 7
Badge +14

Het bezoek van de monteur is ook voor de administratieve afhandeling en start van het glasvezel abonnement. Dus laat het even zitten hoe het wel werkt , dan komt het na zijn bezoek allemaal goed.

Reputatie 2

Lampjes branden nu gewoon continu en de verbinding werkt. 👍

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @niquedegraaff, super fijn! Ik zie dat er ook al een monteursbezoek gepland is. Fijn weekend voor nu! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Hoi @niquedegraaff, super fijn! Ik zie dat er ook al een monteursbezoek gepland is. Fijn weekend voor nu! 😊 Groetjes, Ishana

Dat klopt. Niet dat het nodig is, want hij doet het. Maar goed, ik vind het best :)

Reageer