Skip to main content

Ik heb sinds 2 uur geen enkele verbinding meer met internet. Alle zaken al geprobeerd, inclusief het terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Eindresultaat blijft hetzelfde, rode wereldbol.

Zie ook geen enkele storingsmelding, op dit ogenblik.

Hallo @Cyber_Bob66  In welke provincie woon je?

Er is storing in Groningen en Bemmel

Zuid-Holland

Type modem is Zyxel DX5401-B1, trouwens. Net 3 dagen over, nu al gezeik.

Hallo @Cyber_Bob66 

Heb je de mediaçonverter ook voor even van het stroom gehaald en welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter?

Hi @Cyber_Bob66 Ik heb gelijk een lijnmeting voor je uitgevoerd. Er zijn geen fouten gevonden in het netwerk zelf, waardoor de oorzaak binnenshuis moet liggen. Wel zie ik dat er geen netwerk data binnenkomt en kan ik verder niet het modem uitlezen. Heb je geprobeerd om de Media Converter ook van de stroom te halen en de lampjes te checken wat @Waqqas ook aangeeft? Dan kan ik beter met je meekijken in de situatie. Bedankt!

@Cyber_Bob66 

Omdat het probleem binnenshuis is kijk ook of de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router gaat.

Alle kabels zaten goed, want in 1 keer stopte echt alles. Vanmiddag toen ik thuis kwam heb ik eerst alles dus modem en router uitgezet. 3 minuten gewacht. Modem eerst weer aangezet, daarna de router.

En wat een wonder alles deed het weer.

Wat ik wel heel erg gek vond is dat na ongeveer 2,5 uur wederom alles scheen uit te vallen. Werkelijk alle lampjes die je kan zien knipperden. TV beeld bevroor, maar na 5 minuten herstelde het zich weer. 😏

Allen dank voor het meedenken.

Reageer