Beantwoord

Glasvezel enorm trage upload terwijl download normaal is (valkenswaard, september 2023)

  • 8 September 2023
  • 8 reacties
  • 106 Bekeken

Sinds gisteren hebben we ineens problemen met internet. De uploadsnelheid is enorm traag. Aangezien ik een eigen router gebruik (Fritzbox) hebbelijk vanochtend de Xyzel T54 aangesloten. Helaas hebben we ook daar nog steeds het probleem mee. Ik zal voor nu de Zyxel even aangesloten laten. We hebben een 1 Gbit glasvezelabonnement. Andere gebruikers van Odido glasvezel in Valkenswaard bevraagd, maar daar levert de Speedtest normale snelheden op.
 

Ik heb de test van Odido gedaan en deel hierbij mijn resultaten:

 

 Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

icon

Beste antwoord door 19visje86 13 September 2023, 20:42

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Heb je al eens geprobeerd even het modem uit te zetten voor een paar minuten?

Heb je al eens geprobeerd even het modem uit te zetten voor een paar minuten?

Zeker! Dit is het 2e modem met het probleem, ook met mijn eigen Fritzbox heb ik dit probleem. Voor de test heb ik de Zyxel aangesloten. Ook het pon kastje heb ik even van de stroom gehad en opnieuw laten opstarten, helaas allemaal zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @19visje86, goed dat je hiervoor aan de bel trekt!

Bedankt voor alle nodige screenshots, dat scheelt een extra stap. Ik heb daarom meteen actie ondernomen en een monteur aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met een monteur van Guidion. Wil je mij na het bezoek een terugkoppeling geven? Alvast bedankt. 

Hey @19visje86, goed dat je hiervoor aan de bel trekt!

Bedankt voor alle nodige screenshots, dat scheelt een extra stap. Ik heb daarom meteen actie ondernomen en een monteur aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met een monteur van Guidion. Wil je mij na het bezoek een terugkoppeling geven? Alvast bedankt. 

De monteur is geweest. Uiteindelijk bleek er iemand anders een KPN NT te hebben aangesloten op een verbinding van Odido. Die glasvezelkabel is in de POP eruit gehaald en toen hadden we weer de gebruikelijke snelheid. De andere gebruikers op dezelfde switch moeten ook problemen hebben gehad gaf de monteur aan. 
Gelukkig is het opgelost! Heel erg bedankt voor het snelle handelen, Tommie! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @19visje86, bedankt voor je terugkoppeling.

We zijn erg blij om te lezen dat het opgelost is! Geen dank, we staan voor je klaar. 

Hey @19visje86, bedankt voor je terugkoppeling.

We zijn erg blij om te lezen dat het opgelost is! Geen dank, we staan voor je klaar. 

Hoi Tommie,

Helaas is het probleem sinds vandaag weer terug.
Ik vermoed dat de glasvezelkabel die de monteur in de POP losgetrokken heeft die de storing veroorzaakt door verkeerde apparatuur, nu weer terug aangesloten is. Die persoon zal wel geklaagd hebben dat zijn verbinding offline is… De problemen zijn identiek aan vorige week. 
Ik ga zo mijn laptop weer even bedraad aansluiten en zal de benodigde screenshots weer maken. Ik zal zo posten hieronder.

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @19visje86, ontzettend bedankt voor het uitvoeren van de metingen en het sturen van de screenshots. Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst. Zij zullen dit voor je gaan onderzoeken en zullen verdere stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat dit opgelost gaat worden. Zodra het onderzoek afgerond is, zul je hier een update van ontvangen! 

Reageer