Skip to main content

Goedendag,

Maandag 19/02 is er een monteur geweest om het glasvezel en modem aan te sluiten. Vervolgens kwam er geen verbinden maar de monteur gaf aan dat het binnen 1 uur het zou moeten werken. Na een uur gekeken deed die het nog niet. Toen gebeld met odido, kreeg iemand aan de lijn die zij dat dit probleem vaker voorkomt en er een ander monteur bij moet komen. 
 

vervolgens ben ik dinsdag 20/02 gebeld door odido zelf, want de monteur had niet alles juist ingevuld waardoor ze niet helemaal wisten wat er aan de hand was. Het ging om de knopjes welke niet/wel branden van het glasvezel kastje. Toen te horen gekregen dat er contact opgenomen zou worden, dit is tot heden nog steeds niet gebeurt. 20/02 kreeg ik ook een mail met daarin stapjes wat ik moet doen om het te resseten, echter werkte dit ook niet. 21/02 niks gehoord, waardoor ik 22/02 zelf weer heb gebeld, hij zou er nog wat aan de ticket toevoegen waardoor het misschien zou versnelen. 
 

vandaag 23/02 nog steeds niks gehoord. ik ben student en heb mijn internet echt nodig. Nu heb ik al bij betaald voor meer mb’s maar ook deze raken bijna op.

zou iemand mij meer kunnen vertellen hoe het ervoor staat en zou ik een voucher kunnen krijgen zodat ik tijdelijk onbeperkt mb’s krijg.

 

Hallo @Pat_o 

Welke lampjes branden of knipperen er nu op de mediaconverter en gaat de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van je router?


Hallo @Pat_o 

Welke lampjes branden of knipperen er nu op de mediaconverter en gaat de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van je router?


Hallo @Waqqas 

De lampjes die branden op de nokia glasvezel kastje zijn:

POWER brand groen

PON brand groen

ALARM staat uit

DATA brandt oranje

De router geeft bijna alles groen aan behalve het wereldbol (internet) geeft rood aan. 
De internetkabel van de mediaconverter gaat inderdaad naar de blauwe poort in de router

 

 

 

 


@Pat_o 

PON knippert niet? Misschien zit er een kruising in de wijkcentrale waardoor je het verkeerde signaal hebt of Odido heeft het abonnement nog niet geactiveerd.

Je krijgt van mij zo een privébericht met een voucher!


Hallo @Waqqas 

Nee het PON lampje knippert niet. Ze hadden wel iets gezegt over de wijkcentrale…maarja als je dr geen verstand van hebt. Snap je dr ook niet veel van. Odido heeft wel alles geactiveerd want daar heb ik bericht van gehad.


Bedankt voor de voucher! Hopelijk komen ze snel met een oplossing en nemen ze contact op :)


Welkom op onze Community! @Pat_o 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik zoek graag voor je uit hoe het precies zit! Super fijn om te lezen dat je in de tussentijd in ieder geval een voucher hebt kunnen krijgen van @Waqqas, dank je wel! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat het ticket nog in behandeling is bij mijn collega’s van de technische dienst. Ik heb gelijk voor je gevraagd of er al meer bekend is, maar hier heb ik nog geen antwoord op. Wanneer ik meer hoor, laat ik het je weten in dit topic. 


@Teresa van Odido 

Bedankt voor je reactie!

 

groetjes,

patrick


Dag Odido,

Weten jullie inmiddels al meer, het duurt nu al bijna 2 weken. En morgen verloopt dus al mijn onbeperkt internet voucher. Vind het nu eigenlijk al te lang duren… en is er een oplossing voor morgen wanneer mijn onbeperkt internet op is?

Hoor graag van jullie.

 

groetjes,

patrick
 


Hallo @Pat_o ,
 

Ik kwam toevallig in dit topic terecht, je krijgt zo een privéberichtje met een alvast een nieuwe vouchercode.
Hopelijk is er een snel een oplossing.


Bedankt @soepkip67 voor de voucher.

maar zou graag met iemand in contact komen die meer weet en mij duidelijkheid kan geven. Dit duurt echt te lang voordat het opgelost is.

Ik geef odido nog 1 week de tijd, mocht het dan nog niet opgelost zijn hebben jullie een klant minder.

groetjes,

patrick 


Hoi @Pat_o, bedankt dat je ons hierop attendeert, ik schrik ervan dat je nog steeds geen relevante update hebt ontvangen! Daarom ga ik extra navraag opstarten bij de technische dienst en extra druk op de ketel zetten. Ik hoop dat het hiermee lukt om snel de juiste oplossing voor je naar boven te halen.

Ik ga hier extra druk op zetten, ik hoop dat wij snel meer voor je kunnen betekenen!


Dag @Teresa van Odido  @Cal van Odido  of iemand anders van odido. 
 

Iemand die mij wat meer kan vertellen?

 


Hey @Pat_o, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er nog geen update is. Ik heb wat extra info toegevoegd aan het ticket en de prioriteit verhoogd. Hopelijk krijgen we snel antwoord nu!


@Tommie van Odido 

dit hoor ik dus al de hele tijd en nog steeds wordt er niks mee gedaan, wordt dr een beetje moedeloos van….


hallo, ik zit ook te wachten op de patch in de wijkcentrale om mij line te activeren in de kast buiten , kpn zou vandaag dat doen volgense odido ,maar het is nu 21 uur avond en nog steeds niks ,het is nu 5 dagen on nog steeds geen internet . dit heb ik nog nooit mij gemaakt met geen een provider


@challou  vanavond nog een keer contact opgenomen met odido. Wou mijn abbonement opzeggen omdat het al zo lang duurt…toen te horen gekregen dat odido hier niet veel aan kan doen, het enige wat ze kunnen doen is druk zetten. Weet niet of het voor jou geldt maar hier in Kampen hebben wij glasvezel van delta fiber. En het probleem ligt dus daar. Odido moet je zien als een tussenpersoon. Overstappen heeft dus geen zin voor mij want ook al ga ik bijv naar ziggo, krijg ik nog steeds te maken met delta fiber glasvezel.

 

heel vervelend dat het zo lang moet duren. Gelukkig heb ik wel vouchers gekregen voor onbeperkt internet om zo toch nog iets te hebben. Weet niet of jij die al hebt? Alle kleine beetjes helpen. Diegene met wie ik contact heb gehad heeft gezegd dat ik om de 2 dagen moet bellen hoe de stand van zaken is.

ook is contact opnemen met delta weinig zin werd er gezegd, want het moet via odido gaan. Al ga ik dit morgen wel even proberen, kijken wat delta te zeggen heeft. Wie niet waagt, wie niet wint ;)


Dag,

heeft iemand een nieuwe voucher voor mij, heb namelijk nog steeds geen internet en mijn 7 dagen voucher zijn verstreken.

alvast bedankt:)

groetjes,

patrick


Hoi @Pat_o, ik zal je een privébericht sturen met een nieuwe code! Groetjes, Ishana


Dag,

heeft iemand voor mij een nieuwe voucher, helaas nog steeds geen internet en de voucher is verlopen. Alvast bedankt :)

groetjes,

patrick


Hallo @Pat_o 

,je ontvangt zo een berichtje met een voucher 🙂


@challou  vanavond nog een keer contact opgenomen met odido. Wou mijn abbonement opzeggen omdat het al zo lang duurt…toen te horen gekregen dat odido hier niet veel aan kan doen, het enige wat ze kunnen doen is druk zetten. Weet niet of het voor jou geldt maar hier in Kampen hebben wij glasvezel van delta fiber. En het probleem ligt dus daar. Odido moet je zien als een tussenpersoon. Overstappen heeft dus geen zin voor mij want ook al ga ik bijv naar ziggo, krijg ik nog steeds te maken met delta fiber glasvezel.

 

heel vervelend dat het zo lang moet duren. Gelukkig heb ik wel vouchers gekregen voor onbeperkt internet om zo toch nog iets te hebben. Weet niet of jij die al hebt? Alle kleine beetjes helpen. Diegene met wie ik contact heb gehad heeft gezegd dat ik om de 2 dagen moet bellen hoe de stand van zaken is.

ook is contact opnemen met delta weinig zin werd er gezegd, want het moet via odido gaan. Al ga ik dit morgen wel even proberen, kijken wat delta te zeggen heeft. Wie niet waagt, wie niet wint ;)

Toch even hierop reageren want als je naar Ziggo gaat dan heb je juist niets van doen met een glasvezel provider. Ziggo gaat immers over de coax kabel. Als je die al aangesloten hebt in je huis kun je binnen een paar dagen een abonnement hebben.
Dat levert voor Odido ook weer een drukpunt op want als klanten weglopen omdat de glasvezel provider niet levert is dat gewoon inkomensderving.

Hopelijk heb je of linksom of rechtsom gewoon snel een goede verbinding!


Weer een update:

Vorige week gebeld met de vraag hoe het ervoor staat. Diegene die ik toen aan de lijn had heeft gebeld met delta om te kijken waar het probleem ligt. Nu zegt Delta fiber dat het niet bij hun ligt want hun zeggen dat alles goed aangesloten zit. Vervolgens werd er weer een monteur gestuurd vanuit odido om te kijken. Echter wist ik al dat dit niks uit zal gaan halen…maarja naar een maand verder doe je het maar toch.

 

Deze beste monteur is vandaag geweest en ja hoor…je raad het al…het doet nog steeds niks! De beste man heeft de router en het glasvezel kastje opnieuw vervangen (dit had de vorige monteur ook gedaan) zonder resultaat. Ook ging hij weer bellen naar odido om mee te kijken…maar ook hun kregen geen verbinden. 
 

inmiddels is het nu al 1 maand verder en ben ik er echt spug zat van dat je telkens van de kastje naar de muur wordt gestuurd…alles is al gedaan of vervangen maar niks helpt. Verbinding is er wel maar wordt verstoord…vraag mij niet hoe.
 

kan iemand die een beetje verstand hiervan heeft mij advies geven? (en nee dit is niet doormiddel van wachten)  Of moet ik zelf de stekker dr maar uitrekken en naar een andere provider gaan?


Dag,

morgen loopt mn voucher weer af, en heb nog steeds geen internet 😬 Zou iemand mij een nieuwe voucher willen sturen. 
 

alvast bedankt!

groetjes,

patrick


Hi @Pat_o, ik heb je meteen een privébericht gestuurd met de vouchers. Intern heb ik uitvraag gedaan over jouw situatie want ik kan je gevoel begrijpen. Je hebt de optie om het abonnement te annuleren maar ik wil dit echt ontzettend graag oplossen. Ik zal morgen meer informatie ontvangen vanuit onze backoffice. Wel kan ik je deze terugkoppeling niet geven. @Tommie van Odido Zou jij de reactie in de gaten willen houden en de terugkoppeling geven? Dankjewel!


Dag @Cheyenne van Odido 

Dankjewel voor je bericht, hopelijk komt @Tommie van Odido  met wat goeie nieuws. Ik wacht af :)

groetjes,

patrick


Reageer