Afgelopen donderdag een oplevering gehad van mijn glasvezel verbinding. Bij de oplevering werkte het zyxel modem prima, dus de installateur kon prima weg. En toen werd het vreemd, na het aansluiten van mijn UDM met de juiste instellingen werkte het niet… op VLAN 300 (internet) wordt er geen antwoord gegeven op de DHCP requests en dus geen internet IP en geen internet. Op vrijdagavond is het gaan werken tot vannacht 2:34 ( iig op dat moment verliep de DHCP lease van 3600 seconden) en moest een nieuw IP worden opgevraagd. Geen antwoord meer, vannochtend Zyxel modem aangesloten …. eveneens rood lampje..
Het probleem ligt ergens downstream van het modem … is het de Huawei ONT of is er verderop een probleem. zover ik weet doet de ONT alleen GLAS ? Ethernet dus moet het probleem in de POP liggen.
Donderdag een monteur toegewezen gekregen, maar zo te merken kan Guidion hier weinig aan doen aangezien het een 'software’ probleem is…
Herstarten van de Huawei ONT is geen oplossing… PON brandt maar op VLAN 300 geen antwoord… Zyxel modem maar weer aangesloten, maar helaas zijn de WAN-DHCP logs weg als het modem verbinding krijgt. en tot die tijd staat er alleen DHCP vraagt om IP… dhcp krijgt geen IP…
Iemand met dezelfde problemen ? Of een een werkende oplossing (behalve wachten)
Arnout Dieterman
(Aansluiting GPON op een oud reggefiber aansluiting in Leidsche Rijn)