Skip to main content

Gisteren is een monteur van Guidion langs geweest om mijn glasvezelaansluiting te realiseren. Na 30 seconden was hij klaar omdat er geen signaal op de lijn staat. Ik begreep dat hij dit doorzet naar T-mobile en die vervolgens weer naar KPN.

Heeft iemand enig idee hoe lang dit gaat duren?

Hey @jeffreyvm, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

De monteur van Guidion schiet een ticket in naar onze Back Office om KPN NetwerkNL aan te sturen. KPN NetwerkNL dient het ticket binnen drie dagen op te pakken. Ik wilde meteen voor je kijken of dit goed gegaan is, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in My T-mobile → Meer → Mijn Gegevens →  Bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Als je dit gedaan hebt kan ik je abonnement omhoog halen en kijken of de monteur het ticket goed heeft ingeschoten!

Hey @jeffreyvm, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

De monteur van Guidion schiet een ticket in naar onze Back Office om KPN NetwerkNL aan te sturen. KPN NetwerkNL dient het ticket binnen drie dagen op te pakken. Ik wilde meteen voor je kijken of dit goed gegaan is, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in My T-mobile → Meer → Mijn Gegevens →  Bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Als je dit gedaan hebt kan ik je abonnement omhoog halen en kijken of de monteur het ticket goed heeft ingeschoten!

Wanneer ik naar My - T-mobile ga en dan op Meer klik krijg ik niet het menu met mijn gegevens te zien, maar dit:

@jeffreyvm staat hij toevallig ook onder “Persoonlijke gegevens”? Kun je hem niet vinden wil je mij dan een privébericht sturen met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Dan kan ik het ook voor je nakijken!

Hallo @jeffreyvm 

Om je klantnummer te vinden in de app ga je naar abonnement > internet wijzigen en naast klant sinds... druk je op het pijltje naar beneden. Daar zie je dan het klantnummer verschijnen.

Hallo @jeffreyvm 

Om je klantnummer te vinden in de app ga je naar abonnement > internet wijzigen en naast klant sinds... druk je op het pijltje naar beneden. Daar zie je dan het klantnummer verschijnen.

Bedankt voor de tip. Ik gebruik de app echter niet. Heb zojuist @Tommie een prive bericht gestuurd.

@jeffreyvm 

Via de website klik je dan op abonnement en vervolgens rechts van klant sinds klik je op het pijltje naar beneden en daar zie je je klantnummer. Je zou hem voor eventuele vragen in de toekomst in je profiel kunnen zetten 😁

Hi @jeffreyvm, de monteur heeft het ticket nog niet bij ons ingeschoten maar wel bij Guidion zelf. Hij hoort het daarna nog aan ons door te zetten. Ik ga er vanuit dat dit goed gaat komen! 

@Tommie bedankt voor het uitzoeken, maar daar ga ik niet vanuit. Ik heb contact gehad met Guidion en die zeggen (zie hieronder). Dit was gisteren na hun bezoek. Dus Guidion zegt dat ze het hebben doorgezet en T-mobile denkt dat ze het nog gaan doorzetten? Dan gaat er niet zoveel gebeuren.

@jeffreyvm ik heb het voor de zekerheid zelf nog een keer doorgezet. Het kan zijn dat het iets langer duurt dan 3 dagen. Nu weten we wel zeker dat het goed aankomt!

@jeffreyvm ik heb het voor de zekerheid zelf nog een keer doorgezet. Het kan zijn dat het iets langer duurt dan 3 dagen. Nu weten we wel zeker dat het goed aankomt!

Top, dank je wel!

We zijn een aantal dagen verder en het volgende is gebeurt.

Op 29 augustus is een monteur van KPN langs geweest. Hij wist echter niet dat het probleem in de wijkkast zit en niet in mijn meterkast. Dit was doorgegeven door de installatie monteur. Dus de KPN monteur heeft een nieuw storingsmelding gemaakt. Ik zou binnen 4 uur terug gebeld worden door KPN om een nieuwe afspraak in te plannen. Intussen zijn we 2 dagen verder en ik heb nog niks gehoord van KPN.

Het begint behoorlijk vervelend te worden want ik ben nu twee verlofdagen verder maar heb nog geen werkende verbinding. Daarnaast hoor ik niks van T-mobile zelf. Ik moet er steeds zelf achteraan.

Dit is toch niet de eerste keer dat T-mobile een glasverbinding aansluit? Waarom moet het zo moeilijk zijn? Ik hoor graag wanneer T-mobile van plan is om het probleem op te lossen.

@jeffreyvm Zo te zien kwam de verbinding na het onderzoeken van de lijn vooralsnog niet online. Het ticket staat momenteel nog open. Ik had je graag voor nu een update gegeven, maar die heb ik momenteel niet. Het is voor nu dan ook voor ons afwachten tot de nieuwe afspraak met jou wordt ingepland. Voor de zekerheid ben ik ook nog langs onze technische dienst gegaan over de situatie. Hopelijk zorgt dit ook voor schot in de zaak!

@jeffreyvm Zo te zien kwam de verbinding na het onderzoeken van de lijn vooralsnog niet online. Het ticket staat momenteel nog open. Ik had je graag voor nu een update gegeven, maar die heb ik momenteel niet. Het is voor nu dan ook voor ons afwachten tot de nieuwe afspraak met jou wordt ingepland. Voor de zekerheid ben ik ook nog langs onze technische dienst gegaan over de situatie. Hopelijk zorgt dit ook voor schot in de zaak!

Onderzoeken van de lijn was niet nodig geweest, oorzaak was immers al bekend. Daarnaast was het ook niet meer dan kijken of het lampje branden.

Wat betekend "ben ik ook nog langs onze technische dienst gegaan” ?

Jullie geven aan dat het afwachten is nu, maar KPN laat niks van zich horen.. waarom gaat T-mobile niet in contact met KPN om te achterhalen waarom er nog geen contact geweest is?

@jeffreyvm Nog een update vanuit mijn collega van de technische dienst. Hij heeft nu voor de zekerheid navraag gedaan bij KPN. Het kan dan zijn dat je vandaag nog gebeld wordt hierover. Houd er rekening mee dat het eventueel anoniem kan zijn.

De teleurstelling blijft.

Ik ben niet gebeld door KPN. Niet op donderdag, niet op vrijdag.

Dus nu?

@jeffreyvm Dus nu?

Nu krijg je waarschijnlijk weer een antwoord waar je niks mee kan. Wat moet de technische dienst van tmobile doen met een probleem dat kpn moet oplossen? Tmobile kan zelf niks doen, toch? Of is dit om een interessant mogelijk antwoord te geven?

Je stelt een hoop vragen maar ik zie geen antwoorden. Ook het niet terugbellen is een chronisch probleem. 

Ik hoop dat ze snel oplossen voor je. Sterkte met de strijd.

Dus nu krijg ik de volgende e-mail:

Hoe kan ik nog vertrouwen hebben in dit?

@jeffreyvm 

Dus je hebt volgens de mail nog niet eens een aansluiting binnen? Lekkere communicatie ook weer. Je hebt met deze mail al meer mail gehad dan ik al die tijd.

We zijn een week verder en nog geen reactie van T-Mobile. Ongelofelijk hoe slecht T-Mobile omgaat met bestaande klanten.

Ondertussen heeft KPN wel wat van zich laten horen. De monteurs konden vandaag langskomen. Wederom heb ik verlof moeten opnemen om de monteur te ontvangen. Binnen 30 seconden merkte ze op dat de verkeerde ader bij mij is aangesloten. Dit is te zien aan de blauwe stekker. Waarom hebben de voorgaande monteurs dit niet opgemerkt?!

Nu het probleem duidelijk is verwacht je dat ze het ook kunnen oplossen. Maar nee, daarvoor is weer een andere monteur nodig.

En T-Mobile vindt dit, schijnbaar, allemaal heel normaal.

@jeffreyvm het is ook erg dat iedereen z'n plasje eroverheen moet doen. De opdracht om dat stekkertje te veranderen ligt waarschijnlijk bij een manager die heel druk bezig om zijn nieuwe leasebak uit te zoeken. Als die klaar is moet er weer een monteur ingeschakeld worden die dan nog een paar keer niet komt. Maar we hebben geluk sinds gisteren waait er een nieuwe wind door de waldorpstraat. Het moet allemaal beter en menselijker. Ook de communicatie gaat beter worden. Nog even geduld........

Reageer