Ik zou de glasvezelverbinding graag direct, zonder tussenkomst van een media converter, willen aansluiten op mijn UniFi switch. Als ik een Ubiquiti UF-SM-1G-S als SFP module gebruik, welke glasvezel kabel heb ik dan nodig (van SC naar LC) en kan ik deze zelf aansluiten op de FTU of kan Guidion dit doen bij de installatie afspraak? Bedankt voor het meedenken!
je haalt dan de connector uit de mediaconvertor en verlengt hem met de koppelbus
Ik ga binnenkort ook over naar KPN glas icm een T-Mobile abonnement. Wat is het voordeel om SFP te gebruiken ipv een Mediaconverter.
https://www.fs.com/de-en/products/40469.html
Minder stekkers, dus minder wcd's nodig.
De nadelen:
Je mag niet zelf aan de glasvezel aansluiting komen, herstel moet je zelf betalen (vanaf €726 euro.
Geen ondersteuning met je eigen modem vanuit T Mobile (wel op het forum)
Gebruik je een apc connector als het een upc moet zijn dan is er schade.
Een eigen sfp is niet mogelijk bij gpon!
Is er geen enkele mogelijkheid om een eigen SFP te kunnen gebruiken icm een gpon verbinding ?
SFP met GPON kan niet, dat snap ik. Maar hoe zit dit in wijken waar KPN GPON gebruikt maar T-Mobile 1000/1000 aanbiedt? Wordt in dat geval de GPON splitter omzeilt voor die verbinding en wordt de vezel dan direct in de apparatuur van T-Mobile gestoken waardoor je verbinding verandert van GPON naar AON?
Ik heb een frtizbox 5530. Hierbij is een sfp AON geleverd. Deze heeft bij tweak altijd goed gewerkt. Nu wil ik weer rechtstreeks op de glasvezel en van het ont-kastje af. Moet ik nu mijn modem bij odido aanmelden? Gaat dat via de klantenservice of hoe moet dat?
Hallo
Eerst moet je weten welke verbinding je bij Odido hebt, heb je het installatiepakket al ontvangen en welke mediaconverter zit daarin?
Mocht het GPON of XGSPON zijn dan heb je eerst de juiste SFP nodig.
Bij GPON kan je het sn nummer van de Huawei zelf klonen en bij XGSPON kan een moderator het modem ID voor je registreren.
Hallo Waqqas, Odido heeft het glasvezel van Tweak overgenomen. De verbinding heeft altijd goed gewerkt tot dat en een monteur( 1e) bij ons aan de deur is geweest. Bij het modem zit een fsp aon.
Omdat ik, tijdens de eerste dat een monteur aan de deur stond en deze zei dat hij niets hoefde te veranderen, ben ik er vanuit gegaan dat alles bleef werken. Bij thuiskomst heb ik met odido contact opgenemen en deze heeft weer een monteur gestuurt. Deze zei dat hij geen glasvezel zou aansluiten en mij een mediaconverter heeft geinstalleerd. ( foto) Als ik echter het glasvezelkabeltje van de convertor in mijn fritzbox steekt, pas deze.
Hallo
Er zou wel eerst een Guidion monteur moeten komen die de mediaconverter komt plaatsen en eventueel registreren, daarop de Odido router aansluiten en je bestelling administratief afronden.
Daarna kun je je eigen apparatuur plaatsen.
Het is toch al duidelijk in je eigen topic.
Je hebt hiervoor wel een Fritz GPON SFP module nodig.
!! Sluit nooit een AON module aan op een GPON glasvezel netwerk !!
Dan druk je alle klanten op de GPON splitter offline.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.