Hallo
Kan je het volgende eens proberen?
Internetkabel tussen ONT en router vervangen.
Internetkabel tussen router en apparaat waarmee je test vervangen.
ONT herstarten door de stroom even te verwijderen.
Zit er verder een switch tussen of heb je een directe verbinding?
alles in de meterkast is nieuw de ONT kabels en router zijn vervangen met de nieuwste
we gebruiken de GT-AX6000 als accespoint boven en ik heb wel gewoon 2gb download dus ik snap niet waarom er altijd een probleem is met alleen de upload speed het enige wat ik nu verdacht is deze BOX die niet is vervangen ooit
De snelheidstest, is die gedaan bekabeld op de Zyxel of bekabeld op de Asus?
als ik beneden mijn laptop direct aansluit op de zyxel is het precies de zelfde resultaat als boven verbonden met de asus
150-200mb upload en de download is gewoon goed 2gb
Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!
kunnen jullie die box vervangen of?
Hi
De instructies hiervoor vind je op onze website.
- Heb je een computer met macOS, kijk dan op deze pagina: handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf (odido.nl)
- Heb je een computer met Windows, kijk dan op deze pagina: handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf (odido.nl)
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Dan kan ik hiermee aan de slag gaan voor je.
"Het MAC adres van het modem (deze vind je op de sticker op het modem). • Het serienummer van het modem (deze vind je op de sticker op het modem)."
moet ik dit ook hier sturen of?
Hi
monteur is langs geweest, laptop direct bekabeld met de modem werkt nu prima alleen boven op de computers is de upload nog steeds veel te traag dus gaf de monteur aan dat de kabel die naar boven gaat moet worden vervangen kan odido dat doen of?
Hallo
De kabel die naar boven gaat, loopt die door een lege leiding of hoe gaat hij precies naar boven en zit er ook een switch tussen router en de computer boven?
Mogelijk betaal je hier meerkosten voor dus het is beter om het zelf te (laten) doen.
de kabel die naar boven gaat is vroeger getrokken naar boven maar het is een cat 5 kabel
die is aangesloten boven in de GT-AX6000 en daar heb ik een andere kabel aangesloten cat 6a die naar mijn pc gaat
ik snap niet waarom het soms wel goed is en dan andere dagen weer niet?
ook is de ping in meerdere games veel hoger ik snap er echt niks meer van
die hebben we vervangen met een cat 6a kabel en nu is de download speed wel gewoon altijd 1900mb maar upload is elke dag wel iets anders en de ping sinds dat ik van 1gb naar 2gb ben gegaan alleen maar slechter geworden
kan ik ook vragen voor een firmware update?
en wat anders kunnen jullie nog doen want de upload speed is niet stabiel en de ping is ook slechter geworden
Ik heb je op de lijst gezet
Hoewel de upload snelheid niet mijn grootste zorg is, blijft de ping, vooral tijdens het gamen, veel te hoog. Zelfs met de nieuwe firmware lijkt dit probleem onveranderd.
Is dit getest met of zonder je eigen switch/router aangesloten op de 2.5 Gbit poort
Is dit misschien de oorzaak?
Ik zie dat je op verschillende servers test
ICTvanLoon met de resultaat:
Dat is wel vreemd
De uploadsnelheid en ping verschillen behoorlijk afhankelijk van de server geen idee waar dit door komt
Het is logisch dat het per server verschilt
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.