Skip to main content

Beste lezers!

Zoals omschreven in de titel haalt mijn 1000mbps abonnement in de praktijk “maar” 400mbps. Zowel draadloos als bedraad. Ik las in verschillende topics wat hiertegen te doen, alles heb ik inmiddels geprobeerd. Ook las in dat een monteur eventueel de aansluiting kan checken, en eventueel een andere poort kan assignen op mijn aansluiting oid. Weet iemand hier iets meer over?

 

Groet!

Hallo @BenRodenburg 

400 Mbit is een mooie snelheid over de WiFi 🙂

Meet je de bekabelde snelheid met minimaal een CAT5e kabel en het T-Mobile modem? Heb je ook gekeken of je hetzelfde resultaat haalt op andere apparaten?


Hey Ben,

 

400mbps is wel heel specifiek. Gebruik je toevallig je eigen router? In dat geval kan het zo zijn dat bepaalde opties zoals QoS te zwaar zijn voor je router en deze je bandbreedte beperkt (Deze instellingen moeten dan dus uit). Zelf had ik hier nml ook last van na een upgrade van 500 naar 1000 mbps.

 

Mvg, Zwaluwbois


Hoi @BenRodenburg, welkom op de Community!

Hoe staat het er momenteel voor met de bekabelde snelheid? Haal je nog steeds maximaal 400 Mbit/s binnen? Zo ja, zou je eens op de volgende manier willen testen en drie resultaten met ons kunnen delen in dit topic, alsjeblieft?

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je ons de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!


Reageer