Ik ben sinds kort overgegaan van 400/400 naar 1000/1000mbps snelheid.
Voorheen haalde ik netjes 400/400 via alle speedtests. Ik dacht voor 5 euro meer per maand, laten we er 1000 van maken maar die snelheid haal ik totaal niet.
De dag na de bestelling zat ik rond de 900/940 wat heel acceptabel is. inmiddels schommelt het erg overdag rond de 500-800mbps.
mijn computer zit rechtstreeks op het modem met een cat 6 utp kabel. Mijn computer ondersteund natuurlijk een gigabit connnectie. In de screenshots van de speedtests zie je dat de upload snelheid ook gewoon goed gehaald word, of in ieder geval dichtbij genoeg.
De screenshots zijn allemaal van 27/04 rond 18:00, en de download snelheid ligt gemiddeld hoger dan de afgelopen dagen. Is er iets mis met het signaal dat binnen komt op het modem, is het modem niet goed genoeg, of zijn de speedtest servers zelf misschien het probleem?
Ik zit in een nieuwbouw woning dat vorig jaar gebouwd is. De bekabeling is splinternieuw, en een monteur van guidion heeft het modem en verbinding aangesloten.
Herhalende tests op de zelfde server komen soms 100mbps hoger of lager uit dan de screenshots laten zien. Ik heb ongeveer 40 verschillende servers geprobeerd binnen 50 miles. Ook lijkt mij dat het (gedeeltelijk) aan de speed test servers zelf ligt. Aangezien sommige servers wel hoger uit komen dan andere.
Ik haal de beste snelheden met Mr_joep in breda, die haalt altijd op zijn minst 700mbps terwijl alle andere servers vaak niet boven de 600 uit komen.