Beantwoord

Giga switches werken niet meer na update

  • 24 June 2023
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

 

Na de update van een paar weken geleden heb ik een vreemd probleem. Mijn Giga switches werken niet meer.

Ik heb al een aantal jaren 2 giga switches achter de router zitten, aan allebei de kanten van de woonkamer 1, zodat alles wat een vaste plek heeft voorzien is van bekabelt internet. De tv, Playstation, home cinema set, Nas, pc etc etc. Alles werkte altijd perfect tot de laatste update. Die update zorgde ook voor problemen tijdens tv kijken maar dat is wat anders. 

Na een gesprek met T-mobile bleek mijn router niet geschikt voor de update en ik heb een nieuwe, de Zyxel-T50, gekregen. Deze router heeft wel mijn wifi sterker gemaakt maar mijn switches werken nog steeds niet.  (Correctie. Ik deed net een speed test en ook wifi is ingestort. was 280 down en 250 up. Nu slechts 88 down en 29 up) 

 

Als ik de kabel die uit mijn router komt rechtsreeks aansluit op mijn laptop heeft deze bekabelt internet. Dus de kabel is goed. Maar het signaal wordt door de switches niet door gegeven. Ook als ik de zeer lange kabel die ik van T-mobile kreeg aansluit werkt de laptop maar de switches niet. 

 

Vandaag heb ik een nieuwe switch gekocht en ook die geeft het signaal niet door.  

 

Heeft iemand enig idee waar het probleem in kan zitten? 

 

De pc van mijn zoon die op zijn slaapkamer staat werkt nu ook alleen maar op wifi. Hij ervaart nu problemen met het maken van huiswerk en met gamen. 

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

icon

Beste antwoord door Caliber 25 June 2023, 12:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Caliber 

En als je bijvoorbeeld eerst 1 switch aansluit op de router en op de switch een laptop, werkt het dan wel? Daarna zou je 1 vóór 1 de rest kunnen aansluiten en kijken waar het fout gaat.

Heb je 2 managed switches of unmanaged switches?

Reputatie 1

Hallo Waggas,

 

Dat had ik idd nog niet geprobeerd. Als ik alleen de laptop aansluit op de switch heeft hij ook gewoon verbinding. 

 

Ik ga straks alles loshalen en 1 voor 1 weer aansluiten en kijken wat er gebeurt. 

 

Het zijn 2 unmanaged switches.

 

Bedankt zover. 

Reputatie 7
Badge +15

@Caliber 

Dan zal al denk ik wel een apparaat zijn die de boosdoener is.

Reputatie 1

Alles 1 voor 1  aangesloten en inderdaad, bij een apparaat valt alles weg. Dat lijkt dus de boosdoener. 

 

Ik moet nog een en ander nakijken maar het is te mooi weer nu. 😊

 

Nogmaals bedankt. 👍🏻 

Reageer