Als gevolg van de overname van Tele2 door T-Mobile is mijn IP adres veranderd.
was eerder: 87.209.241.xxx (vast!)
is nu:82.173.26.xxx (dynamisch, is mij verteld)
Alleen is het PTR record in de reverse zone niet aangepast bij de migratie. Er hangt dus nu een ghost record en dat vinden spam filters niet leuk.
A ns4.versatel.net 62.58.126.130 (T-mobile Netherlands bv. AS13127)
PTR 87.209.241.xxx (T-mobile Netherlands bv. AS13127) mail.xxx.nl
Het vaste IP en PTR record in jaren geleden als onderdeel van de hosting door InterNLnet ingesteld, quote: “door de unix mensen”.
Nu heb ik net vier uur lang aan de lijn gehangen met diverse mensen van de helpdesk, zowel 1e als 2e lijn, maar - een P T R R E C O R D zegt u? - komt niet in hun beslisboom voor. Er werd mij geadviseerd hier een post te doen, omdat er hier mensen zijn die contact hebben met technical support een lijntje of wat verder.
Ja, ik had echt een vast IP, ongeacht wat er in welke contractvoorwaarden ook stond
Ja, ik heb echt een PTR record
Nee, die kun je niet zelf instellen
Nee, Dyn-DNS scripts instellen is niet de vraag en ook niet de oplossing
Nee, een reset van mijn modem helpt niet
Ik wil graag in contact komen met iemand die dit kan herstellen. Best typisch dat iets wat 5 jaar geleden in 5 minuten geregeld was nu uren kost zonder dat er uitzicht is op een oplossing.
Wie kan mij helpen?
Arjan