Skip to main content

Hallo Community,

Vandaag is min Genexis TK01-XGS2110 helaas overleden.
De LAN-poort doet het niet meer.

Alle andere lampjes (Power & Connection) zijn gewoon groen, alleen de lampjes bij de LAN-poort gaan niet meer aan.
Tevens de ethernetkabel getest of die het wel doet, en die doet het.
Maar helaas, Zyxel en Genexis praten niet meer met elkaar.
Tevens valt mij ook op dat het WAN-lampje op de Zyxel T-56, alleen nog maar kort opflitst, niet eens knippert of groen aan blijft. Ik zou bijna denken aan kortsluiting...

Nu vraag ik mij alleen af hoe ik makkelijk aan een nieuwe media converter kom.
Het stelt niet veel voor, doe-het-zelf, plug en play.

De klantenservice gebeld en het is doorgezet naar de backoffice, die binnen enkele dagen (😱) contact opneemt.
Daar schrok ik wel van, dat de indicatie niet preciezer kan.
Maar goed...even (helaas) offline. Hopelijk maar kort 🤞🏼

Misschien heb ik meer succes dat hier in de community iemand van Odido mij snel op weg kan helpen met een nieuwe media converter?
Daar zou ik enorm blij van worden 🤗

Hoi Phillip, 

Ik denk dat de community moderatoren niet veel sneller kunnen dan de medewerkers aan de telefoon. Mocht het wel kunnen helpt het heel erg om je forum profiel volledig in te vullen. 

Dit kan via deze url: Stel je vraag en discussieer mee | Odido community

Dank voor jouw reactie Occaj, die gegevens heb ik inderdaad meteen aangevuld 👌🏼

Helaas heb ik binnen de beloofde 1 werkdag geen reactie ontvangen en heb ik vandaag zelf moeten bellen om erachter te komen wat er aan de hand is. Tot mijn verbazing werd mij verteld dat er een algemene verstoring in mijn wijk zou zijn, en dat het onduidelijk is wanneer deze verholpen zou worden.

Na een snelle check op de websites van Odido en KPN kon ik echter geen storing in mijn wijk vinden.
Het is toch echt alleen de mediaconverter die stuk is.

Gelukkig had ik het casenummer van gisteren genoteerd. Toen bleek dat de taak nog niet was opgepakt, als ik het goed begreep.

Tijdens het telefoongesprek heb ik herhaaldelijk aangegeven dat alleen mijn mediaconverter vervangen moest worden. (Op basis van de reactie van de medewerkster kreeg ik de indruk dat zij dacht: Oh, dat is een makkelijke klus of Oh, dat staat in het systeem anders. Maar dat is puur mijn interpretatie.)

Na inmiddels drie casenummers verder, lijkt het erop dat ik helaas toch maar offline moet blijven afwachten.

Hi @philipp2024

Ik heb Guidion aangestuurd om de ONT te komen vervangen, helaas kunnen we ge gaan losse ONT opsturen. 

Als het goed is krijg je binnen enkele minuten een mail/sms van Guidion om de afspraak te maken. 

Sorry voor het ongemak. 

@Sven-Odido Jij bent een topper! Ik heb meteen een afspraak kunnen inplannen voor dezelfde dag en de monteur heeft mijn ONT uitgewisseld en het probleem was meteen verholpen.
Enorm bedankt, nu ben ben ik maar 2 dagen offline geweest in plaats van de hele week.
In de laatste e-mail die ik van de klantenservice had ontvangen (case #3) werd namelijk aangegeven dat ik nog tot drie werkdagen zou moeten wachten.

Uit voorzorg had ik daarom in tussentijd een prepaid simkaart gekocht om gebruik te kunnen maken van unlimited internet via een voucher, die ik via de chat heb aangevraagd. Deze heb ik nu niet meer nodig.
Kan ik de extra kosten via een compensatieformulier terugvragen?
Ik begreep dat er van zelf een compensatieformulier beschikbaar wordt gesteld, bij een storing van langer dan 12 uur. Of moet ik hiervoor ergens aan de bel trekken?

Hallo @philipp2024 

Een moderator hier kan de compensatie voor je in orde maken, hiervoor hoef je geen formulier in te vullen 👍

@Sven-Odido Kun je het nog voor mij in orde maken, of iemand anders van de moderators?
Alvast bedankt daarvoor!

Hey @philipp2024, dat kan ik voor je regelen.

Dus als ik het goed begrijp ben je offline geweest van 4 tot en met 7 november? 

Hallo ​@Tommie van Odido,
Ik ben 4 t/m 6 november offline geweest. Daarnaast heb ik voor €10 een Odido prepaid SIM aangeschaft om gebruik te kunnen maken van unlimited internet via een voucher.
De SIM gebruik ik verder niet en ik heb de beloofde €5 tegoed na registratie ook nooit ontvangen.

Als je sowieso een compensatie voor de simkaart in orde kan maken, zou ik enorm blij zijn!

Hi ​@philipp2024, ik heb direct een vergoeding voor je in orde gemaakt voor de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Hier krijg je een bevestiging van per e-mail. Ik zie dat de factuur voor deze maand al opgemaakt is, het bedrag zal daarom met de volgende factuur worden verrekend. Zou je mij een foto willen sturen van de bon van de simkaart? Dan kan ik deze kosten ook gelijk voor je vergoeden! 

Hallo ​@Nora van Odido, top, bedankt voor jouw hulp.
Ik heb de bevestiging per mail gehad en ik heb je een privébericht gestuurd met de kassabon.

Bedankt voor jouw service! 👌🏻😊

Reageer