Hallo
Vandaag hebben ze t-mobile thuis aangesloten. Toen de monteur hier was heeft hij de wifi boven gemeten die was goed. Nu geen wifi meer boven. Hoe kan ik dit oplossen of hoe kunnen jullie helpen.
mvg brigitte
Bladzijde 1 / 1
Goedemorgen @mausbrigitte ,
Welkom bij T-Mobile Thuis. WIFI is van veel factoren afhankelijk, waardoor bereik kan variëren of verslechteren. Daarbij kun je op sommige factoren invloed hebben en op sommige helaas niet. Gelukkig zijn er ook manieren om jouw WIFI te optimaliseren en laten we kijken of dat lukt. In het WIFI topic kun je hierover veel tips & tricks lezen.
De belangrijkste zaken waar je naar kunt kijken;
Locatie modem; Waar staat deze? Vaak in de woonkamer of meterkast. Die laatste locatie werkt negatief op WIFI signaal. Soms is er de mogelijkheid om het modem alsnog buiten de meterkast te hangen, maar helaas vaak ook niet.
Je kunt ook instellingen veranderen op jouw modem. Vaak lost dit al veel problemen op.
Frequentieband; De huidige modems hebben 2,4GHz en in de meeste gevallen ook 5GHz. 2,4GHz heeft als voordeel dat deze band een groter bereik heeft, maar iets minder snelheid heeft en vaak erg druk is. Dit geeft storingen en beperkter bereik.
5GHz is minder druk, waardoor je minder last hebt van andere WIFI netwerken, het signaal stabieler is en het hogere snelheden aan kan. Het nadeel is wel dat het bereik van deze band minder is. Bovendien moet jouw apparatuur hier geschikt voor zijn. Veel apparaten ondersteunen 5GHz tegenwoordig.
Welk modem heb je gekregen? Zit je daarmee op glasvezel of DSL? Welke snelheid heb je qua internet?
Kanaalkeuze; Binnen een frequentieband zijn er verschillende kanalen waarvan je gebruik kan maken. Meestal staat het modem op automatisch ingesteld. Zeker op de drukke 2,4GHz band kan het goed werken om een specifiek kanaal in te stellen. Met een WIFI analyzer app op de telefoon kun je kijken welke kanalen minder of niet in gebruik zijn en dit instellen. In de app stores zijn hiervoor verschillende apps te vinden.
Bij 5 GHz speelt kanaalkeuze minder, maar kan een ander kanaal helpen als er in de omgeving een storende factor is.
Wil je bovenstaande proberen? Mocht dat het bereik niet verbeter, dan kijken we verder naar mogelijke oplossingen.
Welkom bij T-Mobile Thuis. WIFI is van veel factoren afhankelijk, waardoor bereik kan variëren of verslechteren. Daarbij kun je op sommige factoren invloed hebben en op sommige helaas niet. Gelukkig zijn er ook manieren om jouw WIFI te optimaliseren en laten we kijken of dat lukt. In het WIFI topic kun je hierover veel tips & tricks lezen.
De belangrijkste zaken waar je naar kunt kijken;
Locatie modem; Waar staat deze? Vaak in de woonkamer of meterkast. Die laatste locatie werkt negatief op WIFI signaal. Soms is er de mogelijkheid om het modem alsnog buiten de meterkast te hangen, maar helaas vaak ook niet.
Je kunt ook instellingen veranderen op jouw modem. Vaak lost dit al veel problemen op.
Frequentieband; De huidige modems hebben 2,4GHz en in de meeste gevallen ook 5GHz. 2,4GHz heeft als voordeel dat deze band een groter bereik heeft, maar iets minder snelheid heeft en vaak erg druk is. Dit geeft storingen en beperkter bereik.
5GHz is minder druk, waardoor je minder last hebt van andere WIFI netwerken, het signaal stabieler is en het hogere snelheden aan kan. Het nadeel is wel dat het bereik van deze band minder is. Bovendien moet jouw apparatuur hier geschikt voor zijn. Veel apparaten ondersteunen 5GHz tegenwoordig.
Welk modem heb je gekregen? Zit je daarmee op glasvezel of DSL? Welke snelheid heb je qua internet?
Kanaalkeuze; Binnen een frequentieband zijn er verschillende kanalen waarvan je gebruik kan maken. Meestal staat het modem op automatisch ingesteld. Zeker op de drukke 2,4GHz band kan het goed werken om een specifiek kanaal in te stellen. Met een WIFI analyzer app op de telefoon kun je kijken welke kanalen minder of niet in gebruik zijn en dit instellen. In de app stores zijn hiervoor verschillende apps te vinden.
Bij 5 GHz speelt kanaalkeuze minder, maar kan een ander kanaal helpen als er in de omgeving een storende factor is.
Wil je bovenstaande proberen? Mocht dat het bereik niet verbeter, dan kijken we verder naar mogelijke oplossingen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.