Skip to main content
Beantwoord

Geen WAN IP Adres

  • 10 september 2020
  • 6 reacties
  • 478 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Zojuist gebeld met de servicedesk. Zij geven aan dat er een landelijke storing is. Op tweakers bevestigt een stadsgenoot eenzelfde beschrijving van de symptomen. 

Als je je modem herstart, krijgt het modem geen IP adres meer toegewezen. 

Volgens servicedesk zou ik op de community de status van deze storing kunnen bijhouden. Maar er is volgens de community geen storing.

Beste antwoord door Jason van Odido

Goedemiddag @younesel en @Zorian, welkom op de Community!

Er was inderdaad sprake van een algemeen probleem op het ODF Glasvezel netwerk. Hierbij werd het IP-adres niet opnieuw toegewezen waardoor een aantal klanten niet online kon komen. Sorry voor het ongemak! Ik dat jij inmiddels weer online bent @younesel; hoe staat het ervoor met jouw verbinding @Zorian?

Aan de lijnanalyse te zien, kun jij nog geen verbinding maken namelijk. Onze techneuten gaan een fix proberen aan onze kant waardoor jij weer online zult komen. Laat aan het eind van de dag alsjeblieft weten of dit gelukt is! We kunnen geen vorig IP herstellen, dat komt omdat we werken met een dynamische IP-configuratie en database waaruit we selecte IP's gebruiken in een bepaalde range. Ook hiervoor: sorry voor het ongemak. 

Bekijk origineel

6 reacties

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 10 september 2020

Zelfde hier.

Heb zojuist wel weer een WAN IP gekregen, alleen is ie heel anders en heb ineens een andere internetprovider als ik de diverse ‘wat is mijn IP’ websites mag geloven.

Namelijk de RIPE Network Coordination Center. Lijkt me niet geheel juist.

Baal er wel van, had een mooi kort IP en mag nu een halve dag gaan spenderen aan DNS records omzetten naar een ander IP.

Ik hoop dat ze mijn oude IP kunnen herstellen.

 

//Toevoeging: Even mijn IP adres door de whois heen getrokken, het is een IP voor fixed WBA users maar ik zit in ODF gebied. Bijzonder.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • Antwoord
  • 11 september 2020

Goedemiddag @younesel en @Zorian, welkom op de Community!

Er was inderdaad sprake van een algemeen probleem op het ODF Glasvezel netwerk. Hierbij werd het IP-adres niet opnieuw toegewezen waardoor een aantal klanten niet online kon komen. Sorry voor het ongemak! Ik dat jij inmiddels weer online bent @younesel; hoe staat het ervoor met jouw verbinding @Zorian?

Aan de lijnanalyse te zien, kun jij nog geen verbinding maken namelijk. Onze techneuten gaan een fix proberen aan onze kant waardoor jij weer online zult komen. Laat aan het eind van de dag alsjeblieft weten of dit gelukt is! We kunnen geen vorig IP herstellen, dat komt omdat we werken met een dynamische IP-configuratie en database waaruit we selecte IP's gebruiken in een bepaalde range. Ook hiervoor: sorry voor het ongemak. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 11 september 2020
Jason schreef:

Goedemiddag @younesel en @Zorian, welkom op de Community!

Er was inderdaad sprake van een algemeen probleem op het ODF Glasvezel netwerk. Hierbij werd het IP-adres niet opnieuw toegewezen waardoor een aantal klanten niet online kon komen. Sorry voor het ongemak! Ik dat jij inmiddels weer online bent @younesel; hoe staat het ervoor met jouw verbinding @Zorian?

Aan de lijnanalyse te zien, kun jij nog geen verbinding maken namelijk. Onze techneuten gaan een fix proberen aan onze kant waardoor jij weer online zult komen. Laat aan het eind van de dag alsjeblieft weten of dit gelukt is! We kunnen geen vorig IP herstellen, dat komt omdat we werken met een dynamische IP-configuratie en database waaruit we selecte IP's gebruiken in een bepaalde range. Ook hiervoor: sorry voor het ongemak. 

Ik heb inmiddels weer internet ja. Ironisch genoeg was dat nadat ik thuis kwam van het ophalen van een gratis SIM kaart met 7 dagen onbeperkt internet.

Dat je mogelijk de lijnmeting niet kan voltooien kan kloppen, ik heb eigen apparatuur erachter hangen en die zal niet reageren op VLAN100. Bovendien zit er een firewall tussen die zulk soort dingen ook blokkeert.

Jammer dat ik mijn mooie IP kwijt ben, maar het is niet anders. Er is tenminste weer internet.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 11 september 2020

Thanks voor je reactie en uitleg @Zorian!

Het belangrijkste is inderdaad dat de verbinding weer online gekomen is, tegelijkertijd desalniettemin oprecht jammer dat dan alle DNS records weer omgezet moeten worden. 

Je kunt de gratis SIM met Unlimited voucher bewaren voor iemand die het kan gebruiken, of natuurlijk voor jezelf - ook al gaan we er maar niet van uit dat dit euvel nog eens opduikt.

Mocht ik je vandaag niet meer spreken: een schitterend weekend toegewenst! 🌞


  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 10 januari 2021

Sinds 16:00 geen tv en geen internet, heb al sinds september tv klachten ,dus dacht ik ff modem resetten,fout dus sindsdien geen tv  en internet, moet nu hotspotten on tv te kijken, dame van klanten service zou een link sturen voor onbeperkt data voor een week ,maar ook die niet gehad.

Ga toch twijfelen om een andere provider te zoeken,dit duurt lang en geen oplossingen in zicht.


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 13 januari 2021

Goedemiddag @destugge ,

Ik zie dat mijn collega @Jason je berichtje in dit topic (link is klikbaar) heeft beantwoord. Spreken we je daar verder?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen