Sinds gisteren overgestapt naar T-mobile Thuis. Sinds het aansluiten van de zyxel modem lukt het niet meer om (via OpenVPN) verbinding te krijgen met mijn werkomgeving. Via Ubuntu komt die verbinding tot stand, en geeft telkens de melding cannot resolve host adres: xxxxxxx (Temporary failure in name resolution)…. wie weet wat ik kan doen om dit op te lossen ?
Welkom
Een paar vragen:
- kun je remote openvpn server pingen?
- Heeft die Ubuntu host een statisch adres of DHCP?
- werkt nslookup voor de remote host?
Het lijkt of je ubuntu host helemaal geen connectivity heeft. Maar check eerst bovenstaande hints eens
Dank voor de reacties !
Helpdesks hadden geen antwoord voor me, T-mobile zei ligt aan de soft-/hardware niet aan het netwerk, mijn werk helpdesk zei ligt aan netwerk. Onverrichter zake alles uit gezet, paar uur later weer gestart en voilà: het werkt weer. Ik had bovenstaande vragen
Gelukkig werkt het weer, het lijkt er op of alles even rustig moest settelen in het netwerk…. Zo moest ik ook de switches thuis resetten om ze zichtbaar te maken.
Het klinkt alsof je computers (en switches) niet opnieuw gestart waren na de overgang naar de nieuwe router. Als ze met DHCP werken moeten ze nieuwe IP-adressen etc. ophalen. Het zal nu waarschijnlijk wel blijven werken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.