Skip to main content

Goedenavond,

Gister een aanvraag gedaan om een eigen modem te laten registreren ( Nokia XS-010G-Q).

Zou door drukte 5werkdagen kunnen duren ( geweldige SLA trouwens)

Vanmiddag rond 13:00 klapt mijn verbinding eruit, PON led knippert (ont-ranging)

De Huawei ont heeft een status (03 - Serial Number) en gaat vervolgens naar status (02 - Stand-by).

Dit vermoedelijk is een Authentication issue, lijkt erop dat er iets is gewijzigd in AMS of hoe de cpe mgmt tool ook heet voor Huawei.

Mislukte poging van om het s/n te wijzigen voor mijn het eigen modem misschien.

lichtwaardes zijn niet gewijzigd (Tx2.9 <> Rx -11.9) , spanning 3.3Mv dus niks fysieks. ONT is prima in range met de OLT.

Zou fijn zijn als we hier geen circus van gaan maken en zinloos Guidion monteurs naar de wijkkast gaan sturen, maar gewoon een engineer van de derde lijn/noc asap hiernaar laten kijken.

Als ze er niet uitkomen mogen ze contact opnemen, dan loods ik ze wel door het proces.

Met vriendelijke groet,

MR

Network Engineer FttH

Je bericht is niet helemaal duidelijk, maar ik begrijp dat de Huawei niet meer werkt en niet verder komt dan O3? Heb je de Nokia al geprobeerd?

Na een tweede gesprek met de helpdesk en na heel wat overtuiging dat dit administratief was en dat Guidion niks in de wijkkast gaat kunnen doen.

Had ik de volgende dag aan het einde van de ochtend weer connectie.

De Nokia doet nog steeds heel weinig.

Maar aan de codes van de Huawei was wel duidelijk dat of mij S/N was gewijzigd/ verwijderd of een Defensive Action van de OLT die mijn device heeft geblokkeerd omdat ik een aantal keren de Nokia heb geprobeerd te koppelen.

@R3D 

Er zijn problemen bij T-Mobile met GPON.

Mijn configuratie met een Fritzbox 5590 met GPON SFP module heeft gewerkt vanaf ik klant ben vanaf 1 juli.

Het werkt voor geen mogelijkheid meer om weer een actieve verbinding te krijgen.

Ja verbinding is er en de glasvezel signaal is goed. (Geen internet)

Aanmelden van het serienummer dat is het probleem.

Ik heb de Huawei GPON ont er tussen zitten nu. 

Kijk ook eens in dit topic.

Reageer