Skip to main content

Ik heb geen verbinding meer. Het lampje op mijn zyxel t50 brand rood.

Ik heb alle veelgenoemde standaard stappen al doorlopen. Router reset, media converter reset. Die converter geeft trouwens oranje lampjes.

Wat nu?

Regio Eindhoven trouwens, er wordt geen storing gemeld.

Hoi @kruidnotenlekker, goed dat je aan de bel trekt, ik help je graag om snel weer helemaal online te zijn! Ik heb uitgebreid je internetlijn bekeken en ik raad je graag aan om het volgende uit te proberen met de Media Converter:

Mocht dit onverhoopt niet de oplossing zijn, welke branden er precies op de Media Converter? Vooral het ‘FO link’ lampje is interessant. Ik neem aan dat je de Media Converter hebt aangesloten op de WAN poort van het modem?

Ik ben benieuwd, ik zie je graag snel weer genieten! 🙂

Hoi @kruidnotenlekker, goed dat je aan de bel trekt, ik help je graag om snel weer helemaal online te zijn! Ik heb uitgebreid je internetlijn bekeken en ik raad je graag aan om het volgende uit te proberen met de Media Converter:

Mocht dit onverhoopt niet de oplossing zijn, welke branden er precies op de Media Converter? Vooral het ‘FO link’ lampje is interessant. Ik neem aan dat je de Media Converter hebt aangesloten op de WAN poort van het modem?

Ik ben benieuwd, ik zie je graag snel weer genieten! 🙂

Nou ik heb van morgen de klantenservice gebeld. De mevrouw zei dat er een algemene storing is, dus dat ik maar even geduld moet hebben.  

Nu ik weer thuis ben is het helaas nog niet verholpen en op de pagina https://internet.odido.nl/storingen staat dat er op mijn adres geen storing bekend is.    

Kan je nagaan of er nou wel of geen storing is?  

Verder, ja de kabel zit goed aangesloten, het internet heeft namelijk al jaren gewerkt en is gestopt zonder dat ik de kabel heb aangeraakt. De dipswitches stonden origineel op 1 en 6, nu de alternatieve stand 3&4, werkt niet.

Correctie over de lampjes: ze zijn groen en oranje.  Het is lastig te zien (de muur staat in de weg) maar lijkt dat FO misschien uit staat ipv oranje?

Hoi @kruidnotenlekker, heel fijn dat je dit terug kon koppelen, top die foto's ook zo! Sorry op dit moment is er geen algemene storing. Mocht dit het geval zijn dan vind je lokale storingen terug in je Mijn Odido account en grotere storingen in dit topic. Ik ga mijn collega hier ook zeker op aanspreken. Het allerliefst wil ik dat je weer heel snel van internet kan genieten en daarom heb ik ook uitgebreid de wijkcentrale bekeken. Op dit moment lijkt het daar mis te gaan en daarom heb ik een monteur van Guidion voor je aangestuurd die ook specifiek de wijkcentrale voor je na gaat kijken.

Het liefst heb ik dat je ook in de tussentijd zo goed mogelijk verbonden bent en daarom stuur ik je snel een code toe via een privébericht waarmee je extra data gratis kan ophalen voor je Odido mobiele abonnement.

Ik verwacht dat de monteur van Guidion heel veel voor je kan betekenen, hopelijk treffen jullie elkaar snel!

Hoi @kruidnotenlekker, heel fijn dat je dit terug kon koppelen, top die foto's ook zo! Sorry op dit moment is er geen algemene storing. Mocht dit het geval zijn dan vind je lokale storingen terug in je Mijn Odido account en grotere storingen in dit topic. Ik ga mijn collega hier ook zeker op aanspreken. Het allerliefst wil ik dat je weer heel snel van internet kan genieten en daarom heb ik ook uitgebreid de wijkcentrale bekeken. Op dit moment lijkt het daar mis te gaan en daarom heb ik een monteur van Guidion voor je aangestuurd die ook specifiek de wijkcentrale voor je na gaat kijken.

Het liefst heb ik dat je ook in de tussentijd zo goed mogelijk verbonden bent en daarom stuur ik je snel een code toe via een privébericht waarmee je extra data gratis kan ophalen voor je Odido mobiele abonnement.

Ik verwacht dat de monteur van Guidion heel veel voor je kan betekenen, hopelijk treffen jullie elkaar snel!

Hoi, bedankt voor de reactie. TLDR: Heel erg bedankt! Via de monteur is het nu opgelost. Een kink in de kabel in de wijkcentrale.

Lange versie:

Dit was hoopvol om te lezen in de middag. Ik kreeg vrij kort erna een email om een afspraak te maken met de monteur, ik heb de eerste beste tijdslot van 16-20 gekozen op deze zelfde vrijdag.  

Helaas viel het een beetje tegen in de praktijk. Ik heb mijn werk vandaag ingekort om thuis aanwezig te zijn. Na vier uur wachten, was ik om 20:15 was ik bereid om gefrustreerd hier te melden dat er niemand kwam opdagen. En dat voelt lullig want de bevestigings-email zegt notabene het volgende:  

Afspraak is afspraak
Wij gaan ervan uit dat u thuis bent op het afgesproken tijdstip. Lukt het u niet? Laat het ons op tijd weten. Wij plannen de monteur dan in om iemand anders te helpen. Bent u er niet of annuleert u de afspraak niet op tijd, dan is het mogelijk dat Odido kosten in rekening brengt.

Ik voelde mij niet serieus genomen als klant. Aan de ene kant een dreigement voor extra kosten als je niet aanwezig bent, aan de andere kant kwam er geen monteur opdagen op de afspraak en ook geen enkele communicatie over vertraging en/of noodzaak om de afspraak te verzetten omdat de monteur onverhoopt verhinderd was om op tijd te komen.

Maar goed, er is ook goed nieuws. Rond 20:30 werd ik toch nog gebeld door de monteur. Die is vervolgens naar de wijkcentrale is gegaan en heeft daar het probleem kunnen oplossen.

Al met al zijn we hier tevreden dat het nu is opgelost en niet nog langer heeft geduurd, maar qua communicatie had het wel beter gekund.

• Na telefoongesprek was het onduidelijk of gewoon wachten zou helpen (Iijkt erop van niet, blijkbaar geen bekend lokale storing)
  • Als ik hier niet toevallig uit ongeduld dit topic had gemaakt, had ik dus lang kunnen wachten. Gelukkig is er hier wel herkend dat er een monteur ingeschakeld moest worden
  • Ik zou het op prijs stellen als de monteur kan aangeven als die vertraging op loopt. Ik weet dat hij van Guidion is maar ik wil het toch even kwijt.

Oke, groetjes en bedankt voor de hulp.

@kruidnotenlekker Super fijn om de te lezen dat de verbinding is hersteld! 

Ik ben het met je eens dat het wel zo netjes is om aan dezelfde verwachting te voldoen als die wij zelf verwachten. Daarnaast is het ook de bedoeling dat dit wordt aangegeven, ik ga dit intern doorgeven! 

Ik heb gelijk een compensatie in het systeem gezet voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Het systeem berekent dit automatisch en dit zal worden verrekend met een volgend factuur, meestal de eerstvolgende. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

@kruidnotenlekker Super fijn om de te lezen dat de verbinding is hersteld! 

Ik ben het met je eens dat het wel zo netjes is om aan dezelfde verwachting te voldoen als die wij zelf verwachten. Daarnaast is het ook de bedoeling dat dit wordt aangegeven, ik ga dit intern doorgeven! 

Ik heb gelijk een compensatie in het systeem gezet voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Het systeem berekent dit automatisch en dit zal worden verrekend met een volgend factuur, meestal de eerstvolgende. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Oke, dat is heel goed. Dankjewel.

Reageer