Hi allemaal,
Wij zijn recentelijk overgestapt naar T-Mobile en hebben de Zyxel router thuis staan. De router staat echter in de meterkast op de begane grond, terwijl we op de bovenste verdieping het internet hard nodig hebben. Om die reden werkt het 5GHz waarschijnlijk erg slecht op die plek en zou ik graag verbinding met de 2.4GHz frequentie willen proberen. Als we op de PC bijvoorbeeld via de telefoon een USB hotspot creëren (telefoon is verbonden via 2.4GHz frequentie) is de verbinding al veel stabieler en sneller.
Nu heb ik Easy Mesh uitgezet waardoor ik, op de Windows 10 PC, twee netwerken van T-Mobile zie staan: een met de 5GHz bandbreedte en eentje op de 2.4GHz. Voor de 5GHz band heb ik alleen ‘-5G’ aan de naam toegevoegd zodat ik beide netwerken makkelijk kan identificeren. Zodra ik echter verbinding wil maken met de 2.4GHz en het wachtwoord invoer (die heb ik niet veranderd) krijg ik de melding dat er geen verbinding met het netwerk gemaakt kan worden. Bij 5GHz lukt dit wel, al is dat met het slechte signaal. Het kanaal staat op ‘automatisch’, al heb ik het ook op kanaal 6 geprobeerd.
Mijn PCIe netwerk adapter kan 2.4GHz bandbreedte ontvangen, dus ik verwacht niet dat daar het probleem ligt.
Kan iemand hiermee helpen?